Veckans viktminskning, vecka 26 (efter bebis)

Ytterligare en måndag a.k.a vägdag a´la Linda. Jag är nöjd med veckan eftersom jag inte kunnat träna något, samtidigt som jag är något missnöjd över att ha lyckats gå upp 400g sedan igår, lagom då till den dagen jag talar om för er vad jag väger, haha. Men det är inte mycket att göra något åt, för alla går vi ju upp och ned lite och eftersom jag i stort lever normalt så finns det ju ingen anledning till att min kropp skulle bete sig annorlunda. Jag är dessutom extremt glad över att min kropp jobbar med mig så här nära inpå målet. DET kans jag inte vara missnöjd över.
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 60 kg
 
Nuvarande vikt: 68,4 kg
Veckans minus/plus: -1,2 kg
 
Total viktminskning: 61,6 kg
Viktminskning efter bebis: 43,6 kg
Kvar till målvikt: 8,4 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 27,4
Kvar till normalviktig enligt BMI: 2,4
Tappad BMI hittills: 24,7
 
 


Kommentarer
smulan

Otroligt att du fortsätter att gå ner i den takten. Jag kämpar som en gnu men inte mycket händer. Ibland önskar jag mig en mer samarbetsvillig kropp:)
Men grattis till minskningen!
kram

Svar: Ja jag måste erkänna att jag håller med dig, jag vet inte riktigt heller hur det kommer sig att jag fortsatt gå ned s-å bra. Eller ja, kanske för att jag fortsätter äta som jag gjort hela tiden, men däremot har jag inte tränat på ett par veckor. Jag kom förbi platån i alla fall, men snart stannar det nog av igen tror jag.
Mmm vet hur det kan vara.. Men bara du fortsätter att kämpa vidare så kommer det lossna! Det är jag helt säker på. Dessutom ser du så fin ut på dina bilder =)

Kram
Linda

2012-11-12 @ 15:21:48
URL: http://smulgubben.wordpress.com
Gentle Giant

Fantastiskt bra jobbat! Vilka bra resultat med tanke på allt du har i görningen. Du är awesome! Kram!

Svar: Tack så jättemycket! =D KRam
Linda

2012-11-12 @ 17:02:45
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Jossan!

Du är så jävla as ball, jag dööör vilken inspiration du är!!

Svar: Åh men tackar så jättemycket!
Linda

2012-11-12 @ 21:44:59
Pernilla

Helt fantastiskt att du fortfarande rasar i vikt! Härligt och grattis till ditt fina minus!

Jag undrar, för jag såg att du hade skrivit lite om det någonstans, hur tänker du kring din målvikt nu? Är det fortfarande 60 kg som gäller? Jag tänker då på din extrahud som du nu vet ska tas bort... Har läkarna gjort någon bedömning om hur mycket extra kilon den lägger på din kropp?

Inte för att det gör någonting om du skulle gå ner till 60 kg och sen att det försvinner ytterligare några kilon efter operationen - du blir ju inte underviktig för det. Men det kunde varit intressant att veta hur dina funderingar går i nuläget?

Oavsett så är du bra nära målvikten nu! Heja, heja! :)

2012-11-12 @ 22:24:29
URL: http://skinnyjeans.devote.se
EE

Hej! Bara så du vet läser jag här, men är dålig på att kommentera! Sitter vid en dator hela dagarna, så att sen sätta sig och fortsätta knappa på tangentbordet lockar inte så mycket ;).. Tycker du är så himla duktig! Måste kännas fantastiskt att vara så nära målet! KRAM!

Svar: Ingen fara alls! Jag vet precis hur det är, det är samma sak för mig. Jag läser också men är kass på att kommentera. KRAM!
Linda

2012-11-14 @ 10:52:41
URL: http://matenochtraningen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0