Jag får betala själv

Fredag är här och solen tittar faktiskt fram till och från. Däremot kommer det regnskurar till och från också så det är inte direkt vad man kan kalla stadigt. Hur är vädret hos er?
 
Det är många som frågar mig nu om ifall jag kommer att få operationerna betalade av landstinget. Svaret på det är nej. När jag väl gör dem så kommer jag att få betala för dem själv. Läkaren på kliniken sa så att han har arbetat så otroligt många år inom vården och hans bedömning av detta är att landstinget inte godkänner någon annan operation ärn buken. Även buken dock med krav om vissa problem och ett visst häng. Det betyder att landstinget med 99,9% säkerhet skulle säga nej till att hjälpa mig med operationen av benen. De har faktiskt sagt nej 2 gånger förut till mig också och då var det 2013 när dels en klinik försökte få stöd från landstinget men också försökte min läkare att skicka papper och be om hjälp. Men de sa som sagt bara nej och med anlednining av det så är chansen lika liten nu. Så kort sagt så får jag alltså lov att betala operationerna själv när jag nu bestämmer mig för att göra dem.
 
Jag måste må lite bättre mentalt också känner jag. Jag brände ut mig lite på arbetet i samband med att jag fick min Fibromyalgi. Det var för att jag tryckte undan smärtorna och försökte att inte låtsas om dem, allt för arbetet och för min egen del, för att jag ville undvika att behöva känna mig sjuk på nåt vis. Men istället bet jag mig i svansen. Så just nu är det jag som arbetar på att stärka mig mentalt. Det går långsamt, men med rätt hjälp så kommer det säkerligen att bli bra igen.
Idag har jag vilat mest. Jag sover inte så bra nu för tiden. Dels vaknar jag flera gånger på natten av smärtan, men dels så vaknar jag också extremt tidigt och när jag väl vaknar där vid 6-tiden så är jag alltid så pass att jag inte kan somna om. Därav många tidiga inlägg från mig på facebook och här i bloggen. Idag hade jag dock att göra eftersom Oliver var hemma från skolan för att gå till läkaren. Men det har gett mig tid att vila och idag behövde jag det eftersom jag ska iväg ikväll och hämta Tomas efter att de varit på konferens
 
Vad härligt att det är fredag också. Har ni några roliga planer den här helgen? Jag ska försöka gå en powerwalk om det blir fint väder, så det håller vi tummarna för
 
 


Kommentarer
Rebeca

Jag brände också ut mig i vintras. Gjorde som du. Tryckte undan mina smärtor från min endometrios och barnreumatism. Det är viktigt att man lyssnar på sin kropp. Hoppas du får hjälp för fibron.

Svar: Åh så fruktansvärt att höra. Jag hoppas du kan lyssna mer på kroppen nu du också. Nej jag får ingen hjälp just nu...
Linda

2016-04-08 @ 15:58:16
Revenge Body

http://www.kostdoktorn.se/fri-fran-fibromyalgi-med-lchf-och-paleo

Kika gärna på den. Kram!

Svar: tack för tipset =) Kram
Linda

2016-04-09 @ 08:58:30
URL: http://www.revengebody.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0