Bilder efter 15 dagar. Jag kunde aldrig drömma om det här

Hej alla fantastiska läsare. Jag blir alldeles rörd över era fina mail och meddelanden. Tack snälla för alla gratulationer efter operationen och för alla fina ord.
 
Något som börjar likna ett resultat kryper fram nu. Jag tog av mig allt idag och stod i bara underkläder och speglade mig en stund. Sedan blev jag tvungen att ta foton och jämföra med mina tidigare bilder. Jag är givetvis fortfarande svullen och därför är det inte ett färdigt resultat och Dr Lindahl på Art Clinic i Uppsala har varit noggrann med att berätta att det tar åtminstone ett halvår innan det färdiga resultatet faktiskt kan uppskattas. Jag träffade min otroligt duktiga kirurg igår och blev väldigt glad över att få höra att läkningen inte bara är bra utan över all förväntan. Jag är naturligtvis väldigt glad över att det inte blivit några problem i något av sårområdena och att allt i nuläget ser väldigt fint ut. Den blödning jag fått postoperativt i min vänstra arm, vilken gör att den är svullen, extra värkande och större än den högra (och än vad den i slutändan kommer vara) är normalt. Kroppen kommer ta hand om det levrade blodet på insidan (detsamma gäller högst upp på låren där det också blivit en blödning innanför ärrvävnaden) och själv bryta ned det. Det tar några månader innan det är klart och givetvis innebär det mer smärta än annars. Men att det är det enda "problemet" efter operationen (bortsett från vätskan jag fick, men som det inte är så fasligt mycket kvar av nu) är något att vara otroligt nöjd med.
 
Jag kunde faktiskt knappt ta in vad jag såg. Nej min kropp är låångt ifrån en drömkropp. Det är massvis med hud kvar på benen, rumpan och ryggen. Brösten är inte heller bröst. Nej, jag har inte kroppen jag drömmer om -men jag börjar få kroppen jag önskat kunna få ha. Jag är så nöjd. Vilka väl spenderade pengar. Jag är så glad över att jag tog beslutet att göra det här. Jag är så lycklig över att min man stöttat mig genom detta till 100% och också tycker att detta är något viktigt inte bara för mig personligen utan för vår framtid tillsammans, då detta kommer kunna göra mig mer välmående mot och med mig själv. Äntligen börjar jag också kunna skönja vad som gömde sig bakom all extra vikt och den hud som blivit över. Det här är det finaste jag någonsin varit
 
 


Kommentarer
Anonym

Hej igen Linda,
Du är jättefin,kul att se dig le igen!Vad roligt att du själv är nöjd med resultatet,det är ju det som är viktigast.Lycka till i fortsättningen,sköt om dig =)!

Svar: Tack snälla du för de orden!
Linda

2016-05-13 @ 19:31:38
malin

VILKEN INSPIRATIONS KVINNA!!! min största! så ärlig och öppen med allt så MODIG OCH STARK . ALL LYCKA TILL DIG

Svar: Åh men tack snälla!! Tack tack tack! Jag blir alldeles rörd över dina ord!
Linda

2016-05-14 @ 11:41:40
Josefin Ogarp - från mammakropp till drömkroppen

Men WOW!! Din kropp är så vacker!!

Svar: Tusen tack!!
Linda

2016-05-14 @ 20:07:24
URL: http://HTTP://WWW.JOSEFINOGARP.FORME.SE
malin

hej tittade på dina bilder du nyss lagt ut på facebook. SÅ FINT det blivit du ser jättefin ut . har ju börja läka ihop jätte bra nu ! blev lite rädd å förskräckt när jag såg dom 1a bilderna du la ut å riktig led med dig!!!!! har du fortfarande ont? all lycka å styrka till dig wonder woman

Svar: Ja det gör fortfarande ont men det är stor skillnad för var dag som går. Vid tillfället jag la ut dessa bilder hade jag mycket mer ont än idag =)
Linda

2016-05-21 @ 08:44:48
Eva

Hej Linda
Vad jag är glad för din skull, 💐 fina resultat efter operationen och att du har piggnat till. Det är så roligt att läsa om dig 😊. Så fin, öppen och stark💕. Ha en fortsatt trevlig helg 🌹

Svar: tack snälla du för de fina orden
Linda

2016-05-21 @ 10:44:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0