Mumsmiddag = eldprov

Dagens middag. Hemgjord pytt i panna och sallad. Jag åt salladen först och sedan blandade jag köttet och potatisen. Jag la även på en liten sked till med ett par bitar kött och potatis för jag märkte när jag ätit upp salladen att det inte ens var barnportion på min assiett och det är ju fel sätt att viktminska på.  Så klart kan man också kalla det stekt potatis och kött haha, men jag föredrar pytt i panna (vanligtvis brukar vi ha chorizo i också, men jag upptäckte ju hur extremt mycket kalorier det var i chorizo så vi hoppade över det idag. Det här är min absoluta favoriträtt. Jag kunde tidigare, innan jag viktminskade, utan problem äta ett par rejäla portioner av detta. Ja faktiskt tills jag nästan sprack. Andra älskar pizza och sånt men stekt potatis är för mig det godaste som finns. Så när vi ska äta den här maten är det ett riktigt eldprov för mig att inte luras ta mer på talriken, bara för det är gott. Jag klarade det!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0