Belöning till mig!

Så var det dags (om än lite i efterhand) för lite belöning för min viktminskning. Jag räknar min minskning i 10 kg intervaller eftersom det kan vara för stort att köra rakt på slutmålet. Vid varje intervall av 10 kg jag tappat så ska jag belöna mig själv med något. OBS att detta är något jag börjat med nu sedan viktminskningen kommit igång efter bebis. Eftersom jag började på 112 kg nu så tänkte jag först räkna 10 kg rakt av på 102 som det då skulle vara, men för enkelhetensskull så avrundade jag det så att min första intervall var på 100 kg, för då kan jag ju enkelt fortsätta på 90, 80, 70 osv. eftersom jag igår vid veckovägningen vägde 96,6 så har jag ju redan passerat gränsen för belöning för ett par kilo sedan men erkänner att jag glömt bort att belöna mig själv. Igår passade jag dock på att köpa något jag ville ha. En mascara och ett nagellack. Bara något litet, men vad det är jag belönar mig med spelar ingen roll. Vill jag ha hänt bild för 19 kr eller en klänning för 300 så spelar det ingen roll. Enligt gårdagens vikt så är det alltså bara 6,6 kg kvar till nästa belöning. Heja mig!
 
 
 
En liten sak på sidan om. Jag signerar alltid mina inlägg med Skimra, som ni kanske tänkt på. Det har jag gjort i flera år. Jag har en blogg till som jag skriver om mitt övriga liv och familj osv på. titta gärna in dit. skimra.blogg.se, eller klicka på bilden!


Kommentarer
Brummelisa

Självklart är du värd en belöning när du vart så duktig!
Bra kämpat!

2013-04-16 @ 15:14:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0