Vad stolt jag är över mig själv!

Nu har jag precis avslutat kvällens träningspass. Jag vet inte riktigt hur det gick till men jag ställde mig på crosstrainern och jag bara spann och spann (jag tittar alltid på film medan jag spinner/går/springer/vad man vill kalla det) och tillslut hade jag gått över tiden så mycket att jag tänkte att jag kunde försöka stå kvar på crosstrainern under hela filmen (Jurassic Park) och jag klarade det. Jag vet inte vart jag fick orken ifrån men jag klarade det. Dagens träning blev alltså 120 minuter på crosstrainern och jag kom under tiden 41,63 kilometer. Översatt i kalorier -1168. Jag måste erkänna att jag är väldigt nöjd och väldigt stolt över mig själv. Jag kan visst mer än jag tror
 
 
Härligt slut, svettig och rödflammig. Jag försökte få ett bra kort på mig själv men det gick visst inte så bra idag
 
 


Kommentarer
Natti

SV: Tack vad du e snäll.

Vad du är bra, vilken känsla. 120 min helt sjukt, själv tror jag inte att jag orkar mer än typ 15 min.

Svar: Tack så jättemycket! Jag vet inte själv vart energin kom ifrån om jag ska vara ärlig, jag brukar bara stå i en timme. Men det gick ju bra =) Du klarar säkert mer!
Linda

2012-07-16 @ 01:20:27
URL: http://fitmama.shapemeup.se/
Pernilla

Härligt jobbat! 120 minuter på en cross är helt galet bra! Förstår inte att du orkar :D

Svar: Tack så mycket Pernilla! Jag vet inte själv hur jag orkade, men det gick ändå. Får försöka med en sån sak igen någon gång. Kanske satte jag ribban för högt? =P
Linda

2012-07-16 @ 08:25:28
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Anna

Wow, så jäkla häftigt! :D

Svar: TACK! =D
Linda

2012-07-16 @ 08:33:06
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
suzette

Gud vad duktig du är!!!!!

Svar: Tack så mycket! Jag försöker mitt bästa. Vill inte svika mig själv i det här
Linda

2012-07-16 @ 08:42:14
Emma

Oj jag har ganska tränad och och står bara 30 min. 600kcal bort för mej blir det.

Svar: Jag brukar inte stå två timmar, igår var första gången. Normalt står jag bara 60 minuter. Hur har du fått reda på hur mycket kalorier du bränner? Jag skulle också gärna veta mer exakt. Nu gick jag på viktklubb
Linda

2012-07-16 @ 09:46:42
Minendie

Wow, 120 minuter är ju grymt bra! Jag har nyligen hittat till din blogg, men kommer absolut fortsätta titta in här :)

Svar: Tack så jättemycket! Du är så välkommen. Jag ska kolla in i din blogg också =)
Linda

2012-07-16 @ 11:24:01
URL: http://minendie.wordpress.com
Emma

På min ser man det. man ställer in vikt längd och ålder. Så ser man hur mycket.

Svar: Jaha okay. Nej på min ser man bara hut länge man kör, hur fort man "går", hur långt man "gått" och hur mycket kalorier det beräknas att man bränner (men jag bryr mig inte om det för det är ju olika för alla)
Linda

2012-07-16 @ 12:03:15
Marcus

Vill inte vara den som är den, men 600kcal på 30 min kan omöjligt stämma. Du måste köra i hyperspeed med en sinnessjuk puls för att det ska gå. Ledsen att behöva säga det, Emma, men din crosstrainer lurar dig. 30 min, uppskattningsvis bör ligga på ungefär 300-350 beroende på din takt. Försöker inte va ett "smartass" eller nåt, utan vill snarare hjälpa dig få en bättre uppskattning för vad du gör av med.

Svar: Min crosstrainer visar också kaloriförbrukning (fast en generell för man kan inte ställa in vikt och längd och sånt) och när jag kör två mil på min (60 min) så säger den bara strax över 300. Men jag brukar skriva in på viktklubb utefter hur hårt jag tränat ch då får jag fram ca 577 kalorier om jag kör medelhårt och 895 om jag kör på i hårt tempo. an det stämma tror du?
Linda

2012-07-19 @ 00:57:53
Marcus

577 stämmer nog ganska bra, kanske strax över 600. 895 kalorier i timmen krävs en rykande fart för, den pulsen klarar man inte hålla i en timme...

Svar: Jag förstår absolut. Jag brukar räkna med det som viktklubb kallar medel och alltså 577/600 ca. Tack
Linda

2012-07-20 @ 12:09:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0