Perfekt dag för PW

Godmorgon. Idag är det vackert väder och blå himmel i stockholm. Vi vaknar till 19 grader så förhoppningsvis blir det idag en strålande skön sommardag. Strålande sköna och varma sommardagar så älskar jag att promenera ute i solen och helst powerwalka, så kan man kombinera nytta och nöje, genom att sola och bränna kalorier samtidigt.
 
Jag förstår om vissa av er, kanske nytillkomna, undrar varför jag inte går ut på en gång när jag går upp -för att se till att verkligen träna varje dag. Yes, det skulle jag gärna göra, men jag har ju tre små grabbar här hemma också och det gör ju att jag får träna när jag kan så att säga. Men idag SKA det bli någon träning. Jag vägrar ännu en träningslös dag
 
 
 


Kommentarer
Pernilla

Jag älskar morgonpromenader (eller sena, soliga kvällspromenader), men det är ju inte alltid man har möjlighet att gå ut direkt när man stiger upp. Då är det ju helt klart bättre att man går senare på dagen, än att inte gå alls :)

Sv: Just den här drinken tycker jag är bra återhämtning när jag har varit och tränat på gymmet. Jag blir lätt hungrig efter att jag har tränat, men den här drycken kan hålla mig mätt i flera timmar efteråt. Jag skulle uppskatta att kaloriintaget i drycken ligger på runt 300, så det är ju ganska högt, men samtidigt är det bra kalorier eftersom drycken innehåller mycket protein. Vill man ha färre kalorier kan man ju ta hälften mjölk och hälften vatten. Eller bara vatten, men då blir den såklart tunnare :)

Eftersom den är så pass mättande tror jag dock att det skulle passa perfekt som en lätt lunch - särskilt nu på sommaren när det är varmt och matlusten lätt försvinner. Varför inte en superdrink och lite vattenmelon? :)

Svar: Ja promenader är skönt så när det passar är jag på.
Det låter som en god drink! Jan kanske ska testa den någon dag. Har dock inte bestämt mig än. Men jag tycker det är ett bra tips så det ska jag tänka på. Samtidigt så har jag inte börjat med gymmet än så jag vet inte om jag är i behov av så stor återhämtning än. Vad tror du?
Linda

2012-07-03 @ 12:53:20
URL: http://skinnyjeans.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0