Hur jag ser mig själv

God middag. Idag vaknade jag riktigt nöjd med mig själv sedan gårdags träning och nöjd med min kropp som jobbar så bra med mig och låter mig gå ned vikt så bra. En rolig sak är att jag ser på mig själv annorlunda. Jag hatade min kropp förut. Jag blev äcklad när jag såg mig själv. Min spegelbild gjorde ont och jag kunde lätt ha hängt något över spegeln för att slippa se mig själv. Jag hatade att interagera med folk. Jag kände mig alltid så liten och veckan innan jag började viktminska igen efter Leo så såg jag så grovt ned på mig själv en dag när jag uppdaterade mitt telefonabbonemang och det var två unga killar som hjälpte mig. Jag kunde inte släppa tanken då jag stod där att de måste ju tycka jag är sååå ful. Hur långt har det inte gått då?
Jag känner mig inte så nu. Jag älskar min kropp faktiskt. Absolut, den är inte perfekt men den är bra underbar ändå. Förut kunde jag önska att jag hade någon annas kropp, men nu skulle jag inte vilja byta bort min. Jag tycker dessutom inte att jag är ful längre, vilket också är en välkommen känsla. Jag hoppas ni förstår hur jag menar så ni inte tror att jag blivit dryg, nej pratar om en känsla innuti. Jag säger bara tack.
 
Jag är frisk, jag mår bra. Just nu är allting precis som det ska vara
 


Kommentarer
Pernilla

Måste vara skönt att ha ändrat inställningen till sig själv på det sättet. Det är ju meningen att man ska tycka om sig själv :)

Svar: Ja det är det ju men jag tror det är allt för många som är självkritiska. Man får försöka vända det om man kan. Hoppas du har en bra självkänsla!
Linda

2012-07-14 @ 16:30:20
URL: http://skinnyjeans.devote.se
EE

Vad härligt att läsa att du numera gillar din kropp!

Svar: Tack, ja jag tycker om den nu. Men det är mest för den jobbar så bra med mig så jag kan inte annat än klappa den lite på axeln och tacka för ett bra jobb. Hur känner du inför dig själv nu?
Linda

2012-07-14 @ 21:53:03
URL: http://matenochtraningen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0