Veckans? vad tycker ni. Samt Italien!

Hemkommen från en helg i Italien - Milano. Egentligen kom vi hem natten mellan måndag och tisdag och jag har tänkt att gå in och uppdatera sedan dess, men allt har gått i ett, i ett. Vi kunde inte komma i säng förrän runt klockan 1 på tisdag morgon och direkt på morgonen (6.30 för Tomas (!) och 8.30, tack och lov) var det arbete på en gång. Jag slutade skönt nog tidigt (15.30) eftersom jag skulle jobba 19-21 också, då det var föräldramöte. Igår blev första lediga kvällen i soffan och då tog vi det så lugnt att jag till och med hoppade över crosstrainern.
 
Natten mellan torsdag till fredag bar det alltså av. Jag är flygrädd som tusan och vilade endast i det faktum att Tomas och jag skulle kunna ses då vi gått igenom terminalen på arlanda och kommit ut på shoppingsidan. Det var nämligen så att jag, vilket höll på att ställa in hela resan för mig, skulle flyga själv ned till Italien. Tomas skulle flyga med sina jobbarkompisar och deras fruar, men jag som bokade min resa lite efter dem hamnade på ett alldeles eget flygplan. Så två timmar efter att de flugit så flög jag. Däremot kom vi fram till Milano med 10 minuters mellanrum. Jag mellanlandade i Frankfurt och de i Berlin. Hur som haver så kunde vi inte alls träffas då vi gått igenom, för han och jag var i helt olika terminaler, så jag fick sitta rädd och ensam mellan 4.30 till 7.30. Det var ingen hit. Men i slutändan gick allt ändå bra och vi anlände allihop till Milano.
 
Jag tycker att det var underbart att få komma iväg utomlands i några dagar. Maten var god, glassen fantastisk. Solen var varm och det var ca 27 grader varmt. Satt man i solen blev det dock stekhett och man fick söka skugga. På söndagen så bar det ut till Monzabanan för att se Formel 1. Jag har vuxit upp med att pappa tittat på Formel 1 och jag har aldrig sett nöjet med att se bilarna åka runt, runt, runt, varv efter varv, varv, varv och varv. Men när man väl var där och insöp atmosfären -ja då kunde man inte annat än att fullkomligt älska det. Just den söndagen var jag ett fan av Formel 1. Dessutom på Frerarris hemmabana vilket gjorde allt lite mäktigare. Vår svensk kom på nionde plats.
 
Hemåt bar det alltså på måndag klockan 13.30 med taxi från hotellet. Innan dess hann jag och Tomas köpa varsin jacka till våra pojkar (i den billigaste affären vi kunde hitta) vilket kändes helt fantastiskt i ett hav av Louis Vouiton, Michael Kors, Prada, Chanel och alla andra märken. Två av killarna i sällskapet som var med handlade inne på LV och kom ut med varsin plånbok (och en av dem endast en kortplånbok) för 400 euro (4000 kronor) samt att den ena också handlade en plånka som kostade samma summa, till sin tjej. Och Alex flickvän Martina handlade en scarf till sig själv där inne också. Den snaskade också iväg på 4000 kronor. Jag och Tomas gick och letade upp Terranova och hittade jackor till våra söner för 300 kronor styck. Det kändes lite bättre i vår plånbok. Men intet att fördöma på nåt vis. Alex och Martina, samt Tobbe är alla 24,24 och 27 år och har ännu inga barn. Då kan man gott passa på.
 
Flyget hem gick med Air France och vi avnjöt fantastiska macarons på vägen till mellanlandningen i Paris. Sen jagade vi runt Paris flygplats i två timmar efter nya macarons att äta, men de lyckades kosta 5 miljoner kronor styck eller innehålla gluten, så där gick vi bet. Det enda glutenfria jag hittade var någon väldigt underlig bönsallad, så medan alla andra avnjöt goda smörgåsar a'la Paris, så åt jag och Tomas varsin Snickers och glutenfri Brownie som vi hittade i tax free respektive restaurang. Det gjorde oss nöjda enough. Även på flyget serverades det tyvärr varm glutensmörgås så jag fick vänta till vi kom hem innan vi kunde äta igen. Normalt skulle jag inte ätit mat klockan 23 på kvällen, på vägen hem och speciellt inte Mc Donalds, som vi nu gjorde. Men eftersom allt jag ätit i Italien på dagen varit en gelato och en Capresa (tomater och mozzarella) samt den där snickersen och minibrownien (yes) så brydde jag mig inte om det.
 
Vad gäller min vikt så har jag funderat på om jag ska börja med "veckans viktminskning" igen. Jag körde ju den när jag gick från 130-50, men den här gången (de 20 jag gått ned nu) så har jag inte gjort det. Ja och just precis, jag har inte hunnit säga det men jag slog minus 20 strecket i torsdags morgon och vägde då alltså 20 kilo mindre än vad jag vägde som mest nu efter jagf blev sjuk (75 kilo). Dock har jag varit i Italien och ätit gott så jag tror inte det kommer hända nåt tills på måndag, inte mer än att jag möjligtvis gått upp nåt kilo eller stått still. Men huruvuda jag kör veckans eller inte, det ska jag fundera på. Jag vet inte hur intressant det skulle vara nu eftersom jag inte racear på den har gången som senast. Senast så tränade jag varje dag och var noga med kosten (fast jag räknade inte kalorier utan körde sunt förnuft, precis som nu) och när jag väl åt vad jag ville "det onyttiga" ex godis, en dag i veckan, så var det inte i extrema mängder, utan kanske en dajm eller en liten chokladkaka. Kanske en glass eller en snickers. Ja ni förstår hur jag menar. Det var inga halvkilos plockpåsar. Det är det förvisso inte nu heller men det är en annan nivå på minskningen och kanske alltså inte så extremt intressant att följa. Däremot -om jag inte kör veckans, så kommer jag ändå fortsätta uppdatera som att jag gått ned 25 kg, 30 kg osv. Jag skall fundera.
 
Här har vi en utlovad bild. Det är minus 20 kg och bilderna tog jag på Arlanda i fredags morse. Då hade jag inte vägt mig, men på torsdagsmorgonen vägde jag 75,5 kilo
 
Arkitektur i Milano
 
Stekande sol på Monza (formel 1)
 
Flygshow innan racet
 
Det gick så snabbt att man nästan inte kunde se bilarna då de svishade förbi, men jag fick ett par på bild i alla fall
 
Fikastund
 
Mycket god mat i Milano och de var duktiga på glutenfritt (senza gluten)
 
Arkitektur i Milano
 
Bergen utanför fönstret på flygplanet mellan Italien och Frankrike
 
Solnedgången
 
 


Kommentarer
Caroline J

Hej gumman! Du är duktig som klarade av att vänta ensam på flygplatsen. Jag är också höjd och lite flygrädd så jag vet hur du känner. Tycker det är kul att du lyckas med vikten :). Fast försvinn inte som jag sa sist. <3. Du är fin som du är just nu <3. Tänker på dig kramar <3

2015-09-10 @ 20:42:27
Maria

Hoppas du kommer igång med bloggen igen, den var så inspirerande förut nämligen, sitter lite i samma sits som dig ;)

2015-09-14 @ 19:20:39
Lisbeth

Så modig du är som flög själv!
Jag tycker att du ska skriva det som känns ok för dig. Du har ju lyckats fantastiskt bra båda dina viktresor, så fortsätt att lyssna på dig själv.
:)

2015-09-17 @ 00:35:21
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Alexsandra

Hej Linda, du är en sån stor inspiration! Jag har en liten fråga angående din hud på armar och ben. Har din viktuppgång "fyllt" ut lite av huden, har den dragit ihop sig mer av sig själv eller är den fortfarande lös? Hoppas på svar ifrån dig och kämpa på! :-)

2015-10-04 @ 17:11:29
Alexsandra

Hej Linda, du är en sån stor inspiration! Jag har en liten fråga angående din hud på armar och ben. Har din viktuppgång "fyllt" ut lite av huden, har den dragit ihop sig mer av sig själv eller är den fortfarande lös? Hoppas på svar ifrån dig och kämpa på! :-)

2015-10-04 @ 17:11:31
Alexsandra

Hej Linda, du är en sån stor inspiration! Jag har en liten fråga angående din hud på armar och ben. Har din viktuppgång "fyllt" ut lite av huden, har den dragit ihop sig mer av sig själv eller är den fortfarande lös? Hoppas på svar ifrån dig och kämpa på! :-)

2015-10-04 @ 17:11:32
Alexsandra

Hej Linda, du är en sån stor inspiration! Jag har en liten fråga angående din hud på armar och ben. Har din viktuppgång "fyllt" ut lite av huden, har den dragit ihop sig mer av sig själv eller är den fortfarande lös? Hoppas på svar ifrån dig och kämpa på! :-)

2015-10-04 @ 17:11:34
Alexsandra

Hej Linda, du är en sån stor inspiration! Jag har en liten fråga angående din hud på armar och ben. Har din viktuppgång "fyllt" ut lite av huden, har den dragit ihop sig mer av sig själv eller är den fortfarande lös? Hoppas på svar ifrån dig och kämpa på! :-)

2015-10-04 @ 17:11:34
Alexsandra

Hej Linda, du är en sån stor inspiration! Jag har en liten fråga angående din hud på armar och ben. Har din viktuppgång "fyllt" ut lite av huden, har den dragit ihop sig mer av sig själv eller är den fortfarande lös? Hoppas på svar ifrån dig och kämpa på! :-)

2015-10-04 @ 17:11:38
Alexsandra

Hej Linda, du är en sån stor inspiration! Jag har en liten fråga angående din hud på armar och ben. Har din viktuppgång "fyllt" ut lite av huden, har den dragit ihop sig mer av sig själv eller är den fortfarande lös? Hoppas på svar ifrån dig och kämpa på! :-)

2015-10-04 @ 17:11:40
Alexsandra

Hej Linda, du är en sån stor inspiration! Jag har en liten fråga angående din hud på armar och ben. Har din viktuppgång "fyllt" ut lite av huden, har den dragit ihop sig mer av sig själv eller är den fortfarande lös? Hoppas på svar ifrån dig och kämpa på! :-)

2015-10-04 @ 17:11:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0