Ojoj vilken jäsning

Snart är även denna vecka mot sitt slut, med endast en dag kvar att arbeta (för de som kör veckojobb så klart). Det har varit en turbulent vecka för oss här, men lite glutensjuka och missförstånd om skolan började på tisdagen eller onsdagen. Idag är liten Leo hemma, men jag kommer snart att hämta de andra små också. Jag tycker det är skönare när barnen är hemma än när de är i skolan och allt.
 
Idag känner jag mig däst i kroppen. Lite som en degbunke som stått på jäsning och nu är på väg att dallra över kanten. Jag tror det varit lite mycket stillasittande under julen och kanske även lite mycket pepparkakor, lussekatter och annat gottigt. Jag vet ju ännu inte vad jag väger -men gått upp nåt har jag säkerligen gjort (även om kläderna passar). Jag oroar mig dock inte över det, utan det är bara att ta tag i det på en gång så försvinner det i sådana fall lika snabbt som det kom. Hur har det gått för er med vikten under julen?
 
Jag i december 2012 (innan bukplastiken)
 
OCH TACK TILL ALLA SOM RÖSTADE PÅ MIG I INSTAGRAMTÄVLINGEN #sempersgodarejul för jag vann 1000 kr i presentcheckar på cemper, tack vare era röster!
 
 


Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta

Min julklapp till mig själv var en hälsosam jul, så för min del så har jag trots glögg, julmust och lite julgott hållit vikten tack vare en ökad dos promenader och sparkturer med familjen, samt några pass löpning. Dock siktar jag på att kapa några kilon till innan jag når målvikten, så nu får jag öka träningsdosen lite och tänka på maten lite mer... Men det får ta den tid det tar, huvudsaken är att jag mår bra och njuter av resan nedåt! Det innebär att jag kan äta en pizza eller chips emellan åt och svettas lite extra på cykeln eller löprundan. Hoppas jag hittat en balans som varar livet ut! Det är iaf inspirerande att ha fått följa din viktresa, och framförallt livet med att HÅLLA vikten. Det är där det oftast går fel om man inte gjort en livsstilsändring som håller på sikt!

Svar: Du tänker helt rätt tycker jag. Det är toppen och fortsätt så. HELA DIG och dina tankar. TACk för att du fortsätter följa min resa =)
Linda

2014-01-09 @ 15:29:02
URL: http://lurans.blogg.se
Jannica

Vackra du!!!

Svar: Tack snälla!
Linda

2014-01-09 @ 18:49:50
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Caroline Jansson

Jättefina bilder på dig gumman! Vi har musiktema på secohanden på lördag. Ha det bra! kramar

Svar: Tack söta du. De är från förra året. Vad kul! Vi hörs. KRam
Linda

2014-01-09 @ 21:49:12
Nina

Hej. Jag vill bara säga att du är en enorm inspiration för mig som nyligen påbörjat min viktresa på 32 kg. Varje gång inspirationen tryter så går jag in på din blogg och läser och tänker: kunde hon då kan tamejtusan jag också!

Stort tack för att vi får ta del av din resa, det inspirerar många!

Svar: Tack snälla du, så glad jag blir för de underbara orden och TACK för jag får
Linda

2014-01-09 @ 22:20:42
URL: http://ninasviktresa.blogg.se
Carita Liljendahl

Har tittat in här då och då. Vill förstås gratulera dig för att du lyckats gå ner så mycket i vikt! Försöker ändå tänka efter innan jag säger "fina du" osv för det blir ju utseendefixerat. Du var en fin människa också innan. Men klart att man mår bättre på många sätt då man inte har övervikt.
Det jag tycker är modigt av dig är att visa bilder före och efter. Du skäms inte för att visa dina kilon då de fanns, och det ska du ha en stor rosenbukett för!
Lycka till med allt i framtiden, hälsan, familjen och att hålla vikten! Kram!

2014-02-14 @ 17:43:33
URL: http://debutsky.wordpress.com
lucia

Wooow vilken kämpe du är. Blir så inspirerad :D

Kram.

2014-03-25 @ 20:18:20
URL: http://lchfmom.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0