Hur väljer ni att göra?

Dagens lunch var smakrik och härlig tycker jag. Idag blev det en variant av omsorgsfullt vald njutning och "slänga ihop" av det jag hade. Jag valde att steka riven blomkål tillsammans med grillkryadda och sedan toppade jag det med Keldas pastasås Carbonara Crush. Till det stekte jag wienerkorv i bitar som jag hade ketchup på och till det gjorde jag en gurkmajonäs på kvarg och bostongurka. På sidan om ville jag ha lite sallad och det fick bli gurka, tomat, paprika och rödlök kryddat med lite örtsalt och citronpeppar. Mycket gott och snabblagat dessutom.
 
Det kan vara lättare än man tror att fixa något, snabbt och gott till sig själv istället för att välja det enklare alternativet, som en smörgås, som många gör då de äter ensamma. Ur kalorisynpunkt blev detta faktiskt också en oförskämt lätt lunch, så jag lade till en persika som efterrätt/eftermiddagsmellanmål.
 
Hur gjorde ni med lunchen idag? Väljer ni att göra det så enkelt som möjligt om ni är ensamma när ni äter? Äter ni ute med arbetskollegor eller har ni kanske med matlåda? Hur gör ni som äter hemma?
 
Även denna lunch kan göras som ett lättare alternativ*
 
 
* För ett kalorisnålare alternativ så finns det korv från viktväktarna man kan välja. Istället för att toppa blomkålen med pastasåsen kan man välja egenkryddad lättkvarg och man kan äta antingen bostongurkan eller kvargen som den är, utan att blanda ihop den med den andra komponenten. Tänk också på att det finns ketchup som är naturligt sötad med stevia och därför kalorisnålare.
 
 


Kommentarer
Renee

Jag brukar alltid ha matlåda, för det mesta blir det en sallad, tonfisk blandat med krossade tomater och bulgur eller mat från middagen kvällen innan :) brukar frysa in bulgur eller råris i portionspåsar för att ha snabbt och lätt om jag har dåligt med tid (som jag ofta har) att laga matlåda :)

2013-09-02 @ 15:13:55
Jennysen

Jag har inte ätit lunch idag då jag vaknade så sent. Blev frukost och sedan middag innan jag beger mig till jobbet för att jobba natt.
Men middag blev iaf glasnudlar med en rödcurrygryta på grönsaker, kokosmjölk och lax.
Jag brukar ha med mig matlåda till jobbet då det är både billigare, och oftast nyttigare.
Kan absolut använda bara rester. I förra veckan blev det stekt ägg, vitkålssallad samt Ryvitaknäckebröd med avokado/wasabiröra t.ex.

2013-09-02 @ 19:14:41
URL: http://jennysen.spotlife.se
esbe

Försöker göra enkelt, gott och mycket på en gång, så att jag kan ta med matlådor. Både för ekonomins skull och för att veta vad jag stoppar i mig. Funkar både vid studier och andra fritidsaktiviteter.
När jag inte hinner få varm mat så gör jag någon matig tunnbrödrulle. Det klarar man sig bra på ett tag! (Men behöver massor av tips på bra röror!)

2013-09-02 @ 19:38:34
URL: http://blesselisa.blogspot.com
Emschen

Jag brukar ta med mig rester för att vara säker på en bra lunch. Om jag jobbar hemifrån så blir det oftast äggröra eller en omelett, jag är ingen mackmänniska.

2013-09-03 @ 06:32:12
URL: http://emschen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0