Veckans viktminskning med Tomas och god mat

Nu är fredagen kommen igen och helgen stundar. När det kommer till helgen så brukar de flesta vilja äta lite extra gott. Vad som är extra gott är så klart olika från person till person. För somliga är det godis och för andra innebär det att man kanske äter någon god efterrätt. Somliga vill avnjuta lite chips och läsk medan andra dyker ned i en glasskål.
Sen har vi också extra gott i form av lite godare mat. Det kan vara marigt under veckorna att känna att man har tid till att lägga ned på godare mat och att det då blir lite enklare alternativ.
Hur än ni väljer att njuta den här helgen -se till att er njutning blir det aktiva valet ni behöver göra för att må bra med er själva, vi skall äta med gott samvete och inte behöva ångra de val vi gör.
 
Igår kände jag att det var dags att fota min mat igen så ni kunde få nya exempel vå vad jag ätit. Det höll som vanligt till frukost och lunch -vilket var extra synd tycker jag eftersom det blev både en så god och välkomponerad middag samt ett så lyxigt kvällsmål. Men jag får berätta om den istället.
 
Först åt jag en god och mättande frukost med en skål havregrynsgröt toppad med stevia och kanel. Till detta ville jag ha något extra att smaska på och tog tre kex, varav ett med tomat, ett med gurka och ett med mjukost. Egentligen hade det räckt med gröten som mättar så bra, men ibland kan det vara gott med något till. Jag drack också en kopp av det ljuvliga thet blueberry muffin som Lipton  har
 
Till lunch blev det en talrik med rester från dagen innan. Sådant tycker jag är helt perfekt när det finns i kylen för då har man tid till annat men får ändå i sig bra mat. Den kokta potatisen stekte jag upp och åt tillsammans med stekt flundrafilé samt att jag gjorde en citronsmakande sallad med isberg, gurka och tomat som jag blandade med citron och kvarg
 
Vår middag igår blev skinksnitzel som jag stekte upp och till det gjorde vi egen klyftpotatis i ugnen med lite kryddor. Vi njöt detta med en gurk och tomatsallad, samt att jag hade äppelmos till. Jag rekommenderar verkligen äppelmos till kött för det passar ofta riktigt bra med den lite sötsyrliga smaken till en god köttbit. Jag tycker det fungerar både till vanligt kött och till kyckling dessutom.
 
På kvällen gottade vi till det här hemma med att äta räksmörgås. Där gjorde jag så att jag rostade två bröd var och på dessa hade jag isbergssallad och sedan skivor av kokt ägg. Uppe på detta bredde jag ett lager med kvarg blandat med citron, citronpeppar och örtsalt och toppade med ett lass räkor på varje smörgås, det var helt ljuvligt gott.
 
Och så är det dags för veckans viktminskning med Tomas. Han har fortsatt köra på hela veckan och varit jätteduktig utan slarv. Så här har det gått:
 
Startvikt: 88,0 kg
Nuvarande vikt: 76,6 kg
Veckans viktminskning: -1,0 kg
 
 
 
Idag kommer vi att ta nya bilder på honom också så ni får se hur han ser ut nu jäfört med tidigare. Jag skall också låta er få se lite gamla bilder på min man eftersom hans totala startvikt (då jag vägde 130 kilo) var 100 kilo. Sedan tappade han från 100-88 genom att ändra sina kostvanor också, då jag gjorde det (sluta äta så mycket mat och godis varje dag). 
 
 


Kommentarer
Sanna

Ohh va du inspirerar mig! =D
/Sanna

Svar: tack snälla!
Linda

2013-10-20 @ 19:49:21
URL: http://www.mittlattarejag.blogg.se
Lina

Vart har du köpt den där söta hjärtformade kaffekoppen?? :)

Svar: JAg fick dem i födelsedahspresen =)
Linda

2013-11-21 @ 20:01:18
URL: http://fuckingfailuree.blogg.se
ZtorZillen

Va roligt när ens partner hakar på! Blir så mycket lättare då, tycker jag!

Svar: ja visst är det så! =D
Linda

2013-12-23 @ 16:45:35
URL: http://www.ztorzillen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0