Rättelse

Först en litten rättelse angående gårdagens bröd och det är att jag senare kände mig lite osäker på kaloriinneehållet på receptet (obs att det inte är jag som skrivit receptet eller räknat ut det). Jag räknade ut det själv genom att ta kalorierna för 3 ägg, 40 gram pofiber och 200 gram lättkvarg. Jag tror det blev ca 380 kalorier då för hela satsen. Min brödbit skulle då hamnat på 66 kalorier istället för 42 (dock ingen stor skillnad) och brödbiten jag åt idag på morgonen (för de blev lite olika storlek) var på 37 kalorier. Oavsett så rekommenderar jag er att göra det precis lika mycket som igår, för det är fortfarande himmelsk gott, lätt och fräscht.
 
Idag har det varit en solig och härlig dag igen, men med den underbara klarblå himlen så har det också varit kallare ute igen och det riktigt gör ont i kroppen att vara utomhus. Jag började morgonen med att gå med barnen till skola och förskola och sedan hem och träna omgående. Jag ville hinna hela mina 60 minuter innan jag 9.30 skulle träffa några vänner på ett lokalt fik och ta en kopp kaffe.
 
Jag avlöste kaffet med väninnorna med att träffa min svägerska. Vi diskuterade lite den eventuella flytten från vår lägenhet till henns hus (hon ska hyra ut ett år och sedan sälja det och vi funderar på att köpa det av henne). Sedan körde jag hem henne och åkte och hälsade på mina föräldrar ett par timmar, innan det var dags att hämta barnen och hem för att fixa med maten.
 
Planeringen för resten av kvällen är ytterligare ett träningspass, lite tv och eventuellt baka lite mer bröd
 


Kommentarer
ZtorZillen

Skrev om dig på min blogg idag..hoppas att det var OK.

Svar: Hej fina! Åh vad spännande! Har inte hunnit kolla in än. Det var absolut okay! Kramar
Linda

2013-03-13 @ 21:00:01
URL: http://ztorzillen.blogg.se
A

Köpa hus? Spännande.
Kram till dig

Svar: Ja fast kanske om ett år. Kram
Linda

2013-03-13 @ 22:50:52
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Sandra Nyholm

Hej på dig! SJUKT imponerad av din kamp! Jag funderar lite över hur lång du är?

Jag är själv 171 cm, o haft lite hull på magen mer eller mindre hela mitt liv. men sista tre åren har jag vägt 100 kg som mest. Nu, sedan december, har jag verkligen tagit tag i det. Nere på 91,3 nu. Normalvikt för min längd skulle vara 73 kg. Tid är vad det kommer ta, och det är jag beredd att ge. Tid och energi. Har du några tips för min kamp? Är så oerhört trött på att vara tjockisen i familjen. Hejja oss/dem som inte tar till kniven för att bli hälsosam! :)

Svar: Tack snälla rara vad glad jag blir! Jag är 158 lång så ganska mycket kortare än dig ;-). GRATTIS till viktminskningen du redan gjort och beslutet att göra det! Tittade i din blogg och du verkar vara driven och stark.Mitt tips är att hämta inspiration och styrka från andra som bloggar och tränar. Jag har också en grupp på facebook som heter Viktgruppen. DU är välkommen att gå med där. Vi är strax över 100 st som peppas och mår bra där inne. Bestäm dig ordentligt och var noga med hur många kalorier du stoppar i dig =)
Linda

2013-03-14 @ 09:39:23
URL: http://sandranyholm.blogg.se/
Catzzy

Jag har följt dig lite av och till nu. Såg via aftonbladet din med verkan i pepp. En fantastik prestation du har gjort. Bröd receptet måste jag prova någon gång, ser riktigt gott ut.
Mvh
Cattis

Svar: Vad glad jag blir av att höra det! Tack snälla du så glad jag blir! Ja jag tycker absolut du ska testa det! Jag tycker verkligen attd et är så gott som det ser ut!!
Linda

2013-03-15 @ 10:00:47
URL: http://litethjartamedmangarum.blogspot.se
Sandra Nyholm

Jag försöker verkligen göra allt jag kan för att inte tappa motivation och energi. Räknade kalorierna första månaden men måste nog börja göra det igen. Fått hem ett mat schema ifrån fitnessfighten utav en kompis som gått det. Så tänkte följa det en månad framöver :) Oh, ja det ska jag. Imponerande före och efter bilder också btw! Kommer fortsätta läsa din blogg, hamnade här av en slump häromdagen :) kram!

Svar: Fitnessfighten vet jag inte riktigt vade t är men har hört om, låter ju bra så kör på det! Ja kalorier är bra att räkna för att veta hur det ser ut så gå tillbaka till det om du vill ha ordentligt koll =). Tack snälla du! Vad glad jag blir! Kram
Linda

2013-03-16 @ 17:24:14
URL: http://lifeasiknowit.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0