Fullsmockat och förhandsvisning

Idag har det varit en helt full dag. Det började med att Oliver kräktes i natt och därav fick ju alla tre barnen vara hemma från förskola och skola idag. På förmiddagen trotsade min väninna Liza risken för att bli smittad av någon magsjuka (vilket jag inte ens vet om det är för bortsett från en kräkning i natt och två dåliga toalettillfällen idag på morgonen så mår Oliver precis som vanligt och äter som vanligt) och kom hit i några timmar. Det var väldigt trevligt med lite sällskap.
 
 
Bara tio minuter efter hon gått så gick jag ned på undersökningsrunda på Ica. Jag har läst om massa recept och andra saker på nätet. Det har också kommit massa nya glutenfria varor (jag är allergisk och mottager GÄRNA bra recept om ni har! eller tips så klart) som jag ville se på. Dessutom kände jag att jag ville jämföra lite kaloriinnehåll och sådant i olika varor. Helt sjukt för jag var på Ica i runt 2 timmar och läste, kollade, utvärderade och grejade. Men det var roligt samtidigt -nu känner jag att jag har god koll på vissa saker. Men vet ni bra och kalorisnåla och även om det är glutenfria saker så säg gärna till.
 
   
 
 
Sedan var det hem och möta upp Tomas vid 16.30 och laga lite middag från Linas matkasse. En helt underbar fisk och vi åt gott. Ingen aning alls om kaloriinnehåll men har räknat av så gott jag kan och tror det ligger på en normal nivå för en middag -jag är ju inte heller den som äter mängder.
 
 
Att bero på äta så provade jag för första gången någonsin att äta havregrynsgröt idag. Det var ju så himla gott! Jag åt med lite stevia och äppelmos. Nu har jag köpt lågkaloriäppelmos som jag ska prova med ikväll när jag äter mitt kvällsmål vid 20.
 
Och nu till gårdagens förhandsvining av filmen Croodarna. Den var väldigt mysig kan jag meddela och trots att de tyvärr visade den på Engelska (så mina pojkar inte förstod, utan vi fick berätta för dem då och då) så tyckte grabbarna att filmen var väldigt bra. Den var sevärd även för vuxna. Det är en riktigt mysig familjefilm som passar för både pojkar, flickor, tjejer, killar, män och kvinnor. Så det är toppen. Det var några hundra glada folk på bion och det var glädjetjut, högljudda skratt och applåder. En riktigt mysig kväll helt enkelt. Vi kom hem så barnen kom i säng till 21 vilket var stressande, men det gick ju bra. Dels för att de inte behövde gå iväg idag men dels också då var de vakna och såg på tv redan klockan 6 idag, så inte var de påverkade av att komma extra sent i säng
 
 


Kommentarer
jessica

Modigt av din vän =) Jätte fina bilder, och tack för all förslag (facebook Jessica Lövgren). =) Kommer in och tittar till. =) kram

Svar: Åh men vad roligt att höra =D Vad kul =) Kramar
Linda

2013-03-21 @ 21:03:05
URL: http://trollsfamiljen.blogspot.se/
Kicki

Vi har med börjat med matkasse (CItygross) och det är ljuvlig mat!
Jag försökt ta ögonmåttsportioner och det går faktiskt riktigt bra! Är inte heller hungrig efteråt och småätandet på kvällarna har denna vecka varit obefintlig!
Dessutom har jag redan börjat gå ner i vikt! Så himla kul!

Svar: Åh men vad roligt! Grattis till viktminskningen. Matkassarna är så goda och smakrika tycker jag =D
Linda

2013-03-22 @ 21:38:00
URL: http://www.machmo.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0