Analys!

Oj vad tiden går fort. Helt plötsligt har det gått en och en halv dag och jag har sprungit benen av mig åt olika håll och har inte skrivit ett inlägg. Nu är det dags att andas ut och berätta kort om gårdagen bland annat.
 
Jag träffade Elena Malmfeldt (googla gärna) igår och fick göra en analys av kroppen. Det var väldigt spännande att se i vilket skick min kropp är, dels i allmänhet men också efter viktminskningen. Jag fick veta hur det stod till med hela insidan och är så glad över resultaten. Dock ska jag inte försöka förklara dem för er här, för det kommer jag inte kunna, utan Elena sa att hon skulle skriva en sammanfattning till mig som jag kan lägga ut här i bloggen senare i veckan. Vad jag kan säga är att det gick väldigt bra. Jag hade inte gifter i kroppen, kroppen är stark och frisk. Jag har viktminskat på helt rätt sätt och jag har inte tappat musklerna utan bara fettet i kroppen.
 
Vad jag idag kan visa är en bild som hon gav mig som jag kan visa för att ge er skillnaden från tidigare analyser från Itrim. De analyserna är dock bara på fett, muskler och vätska i kroppen och inte alls lika avancerat som analysen som gjorde igår. Övriga saker låter jag som sagt Elena stå för att förklara för er och så snart jag får informationen från henne så publicerar jag den så klart här i bloggen
 
 
Detta är då bara någon procent av den totala analysen som gjordes på kroppen, men jag bad att få bilden av henne så att jag skulle kunna ge er något alls i nuläget.
Jag har också fyllt i den i min tabell tillsammans med Itrimvägningarna (jag har inte gått på Itrim men har varit där och gjort lite lättare kroppsanalyser några gånger), så ni ska kunna jämföra där och det ser då ut som följer
 
 
Förklaring av tabellen
Vikt i kg: är den aktuella vikten jag hade vid analystillfället
BMI: Mitt bmi vid analystillfället
BMR: är hur mycket kalorier kroppen förbränner bara genom att man lever och andas, utan att röra på sig. Varför det står *1300 på den från igår är för att den siffran inte syntes på bilden jag fick, men jag minns att det var 1300 någonting.
Vätska: ser annorlunda ut på Itrims vägning och Elenas men det är för att Itrim gav vikten i omega medan jag fick den i kg av Elena
Fett%: är den totala % av fett i kroppen vid analystillfället
Fettmassa kg: Är hur mycket fett% var i vikt
Fettfri massa kg: är muskler och vätska i kroppen. Allt som inte är fett med andra ord
Muskelmassa kg: den aktuella muskelmassan. Jag fick inte den i kg av Elena men hon sa att den var super och att jag inte tappat den under resans gång. Ska se om jag kan få den av henne sedan.
Önskat resultat enligt itrim: innebär vad itrims våg vad inställd på som önskvärt spann av vad man borde ligga emellan. Enligt Itrim skulle då min fettmassa vara för låg nu gissar jag, men enligt gårdagens analys fick den vara som minst 6,5 kg. Det innebär alltså att jag får gå ned till 55 kg -men INTE mer eftersom jag inte har mer fett i kroppen att tappa. En viss procent och ett visst antal kilon SKA nämligen ALLA ha.
 
Så resultatet av detta är alltså väldigt bra och jag har viktminskat på rätt sätt och bränt fettet men inte musklerna och det var underbart att se. Men sedan fick jag som sagt veta väldigt mycket annat också och det låter jag er få veta mer om längre fram. För er som är intresserade av att göra detta så rekommenderar jag er att googla på Elena Malmfeldt. En extremt begåvad och underbar kvinna, som jag är extremt glad att jag fått träffat
 


Kommentarer
Anonym

Hej! Jag hade behövt svar på endas 10 frågor till ett skolarbete. Tack redan nu!

Här är länken till enkäten.


http://www.surveymonkey.com/s/HML8LJ6

2013-03-06 @ 21:02:10
Matilda L ~

Bra jobbat! Arbetar själv på att gå ned i vikt och har väl nu gått ned ca 5 kg på två månader, hyfsat nöjd :)


Ville bara passa på att önska dig en jättefin morgon, kika gärna in hos mig, kram!

Svar: grattis!! Det är ju kanon! Kämpa vidare =)
Linda

2013-03-07 @ 05:45:53
URL: http://matildalundhagen.blogg.se
Gentle Giant

Så grymt bra jobbat! Vilka fina värden! :-)

Svar: tack snälla rara du! Det var så kul att göra det testet! =) rekommenderar varmt! Hur mår du annars nu? Kram
Linda

2013-03-07 @ 11:25:49
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
SHOPPINGTIPSET

Har du ett riktigt bra shopping-/skönhetstips?

Kommentera på min blogg och få chansen att få ditt tips publicerat och din blogg länkad!

2013-03-07 @ 17:30:47
URL: http://shoppingtipset.blogg.se
annsoh

hejsan! kör igång dagens blogg nu! skulle va jätte kul om du ville vara med! ny vinnare varje dag! kram! http://annsoh.blogg.se/2013/march/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen.html#comment

2013-03-07 @ 22:28:56
URL: http://annsoh.blogg.se
annsoh

hejsan! kör igång dagens blogg nu! skulle va jätte kul om du ville vara med! ny vinnare varje dag! kram! http://annsoh.blogg.se/2013/march/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen.html#comment

2013-03-07 @ 23:09:22
URL: http://annsoh.blogg.se
överviktig

Hej :) vill börja med att säga att du har en jättefin blogg :) det va du som fick mig att orka börja ta dag i träningen :P Jag är en flicka på 20 år,har så länge jag minns varit överviktig..har bantat en del tidigare men har då gått ner 5 kg så har vågen stannat,å då har jag gett uoo hoppet.. i Januari så hittade jag din blogg å då tänkte jag att nu ska jag också börja..vägde då 122,5 kg..idag väger jag 117,1 kg :) är nöjd så långt :) men då har jag det problemet att nu har vågen stannat,å ibland så kan jag gå upp några 100 gram när jag har tränat eller motionerat.. som morgonmål å lunch äter jag nutrilett stån,sen äter jag en valig middag. Så äter jag en nutrilett stång till kvällen å dricker vatten däremellan..jag tränar på studio 2 gånger i veckan,stiger på crosstrainern eller går på promenader där emellan..vad gör jag fel när jag går upp i vikt å varför går jag inte ner mer en dom 5 kg?? hälsningar en förtvivlad bantare... ursäkta för ett långt å krångligt inlägg :P vore väldigt tacksam för svar :D

Svar: Ingen fara alls! Jag hjälper gärna till. Jag tror att du behöver hja bättre koll på maten. Det låter om jag förstått det rätt, som om du äter nutrilett till alla mål utom middagen. Kanske är det så att din kropp inte släpper ifrån sig eftersom du faktiskt äter för lite? Du är grym som redan tappat vikt det ska du veta. Prova att i alla fall lägga till ett mål mat till. Ät nutrilett bara på lunchen och kvällen, eller frukosten och kvällen (vilket som passar bäst). Hur många kalorier om dagen äter du?
Linda

2013-03-08 @ 08:26:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0