-76 kg, ny uppdatering med bild

God middag. Nu börjar det närma sig mitt på dagen och jag är hemkommen från en härlig powerwalk, innan jag på morgonen hade utvecklingssamtal på förskolan, för Oliver. Finns det något underbarare än det fantastiska sommarvädret. Värmen som nu börjat komma är som balsam i min annars så ofta frusna kropp
 
 
Efter att ha haft utvecklingssamtal gick jag hem oh gjorde mig lite frukost, innan jag satte mig här för att kolla runt lite på nätet, fixa med facebook och uppdatera bland foton. Jag har också tänkt mig att bjuda er på en veckans vikt igen -för nu var det ett tag sedan, så ni kanske vill se och höra hur det går. Morgonens frukost blev lite äppelmos, en äggröra på äggvita som toppades med lite cheddarkrydda, samt två rostade glutenfria smörgåsar. Till detta en C-brus med blåbärssmak
 
 
VIKTSTATUS
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: målvikt 1: 60,0 kg. Nåddes 7 januari 2013, därefter valde jag att plana ned till runt 55
 
Nuvarande vikt: 54,2 kg
 
Total viktminskning: 75,8 kg
Viktminskning efter bebis: 57,8 kg
Kvar till målvikt: 0. Nu skall vikten bara hållas 
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 21,7
Kvar till normalviktig enligt BMI: 0 (normalviktig är 18,5-24,99)
Tappad BMI: 30,4
 
Jag idag, på 54,2 kg (jag har stödstrumpbyxor på, därför ser benen ok ut)
 


Kommentarer
Catharina

Ser jättefin ut och vilket bra tips. Varifrån köper du dina strumpbyxor?

Svar: jag köper dem på lindex =)
Linda

2013-06-03 @ 12:14:24
Cissi

Du har varit kanonduktig! Men kan man få en bild på dina ben utan stödstrumpor tro? Jag tror inte de e så farligt som de låter?! Och de e klart att skinnet blir lösare efter sån insats du gjort! Vet annars en kräm från Mary Kay som heter cellushape som faktiskt fungerar(till vissa gränser då!) men den stramar verkligen åt huden!
Kram

2013-06-03 @ 12:17:31
Maria

Helt otroligt duktig har du varit!!! :)

2013-06-03 @ 12:26:35
caroline.jansson

hej pinglan! vilken fin bild på dig!! Fast som sagt du är samma Linda för mig.Hoppas vi kan ses snart. kramar

2013-06-03 @ 13:20:08
Anna

Har nyss hittat din blogg! Vad duktig du är! Inspirerande! :)

2013-06-03 @ 18:51:22
Michelle

En sann inspiration! :)

2013-06-03 @ 21:24:48
URL: http://michellehasselberg.blogspot.se/
C

Fortfarande duktig! Du är såå bra o fin! Hoppas att du får din operation på benen, jag håller tummarna ;-)
Läst ikapp lite på din blogg då jag varit bortrest ett tag....
Verkar som om du har fullt upp o har lite olika saker på gång! Kul!!!
Om du inte hittar något jobb, du har inte funderat på att studera inom hälsovetenskap eller liknande - alltså utbilda dig mer inom kost o hälsa?

Kram på dig ♥

2013-06-08 @ 21:20:00
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/
Josefine

Har precis hittat till din blogg och måste säga att jag är imponerad över din resa!
Har själv hållt på med en viktnedgång och har lite funderingar till hur man ska gå tillväga för att får en bukoperation?

2013-06-08 @ 22:28:28
Stina

Hej! Guuud, vet inte ens hur jag ska förklara hur stolt jag är över dig. Känner dig inte ens?! Du är helt galet bra och fan helt jävla fantastisk!
Du inspirerar mig verkligen, just nu väger jag 79 kg... 163 cm lång. Vill verkligen gå ned till 63 kg, men ger alltid upp halvvägs! Har du några tips eller råd som kan hjälpa mig på traven? Det skulle verkligen hjälpa!
kramkram

2013-06-09 @ 21:40:07
URL: http://stinasuniversum.webblogg.se/
Malin

Jävlar vad grymt jobbat! :) Har själv gått ner 40 kilo och fascineras så av sånna här resor. Tråkigt med hud och att de inte ville hjälpa dig med dina ben, tycker du ska överklaga och se ifall du kan få ändå. Har själv bara lite hud på magen kvar som jag måste lära mig leva med, de är inte så mycket. Men känner med dig i att de är jobbigt även om jag inte fullt kan förstå hur de känns. Tycker du verkar va en grymt stark tjej och tycker du är stencool! :) Kramar

Svar: BRAVO!! 40 kg är ju gryyymt! tack snälla =)
Linda

2013-06-09 @ 21:52:57
URL: http://lallinka.blogg.se
Ebba

så imponerad verkligen! men hur lång tid tog det?

Svar: ett år ca =)
Linda

2013-06-12 @ 11:10:07
kajsa

Vilken kämpar glöd! Otroligt impad av dig och jag som också kämpar med min vikt ned gång blir bara ännu mer motiverad när jag läser din blogg om ditt liv.

Jag själv började träna o min start vikt var 120 kg och 120 i midja nu efter 6 månader månader ligger min vikt på 108 och midjan på 112 cm.
Mitt mål är 70 kg hoppas min väg går lika bra som din =) Du inspirerar! Härligt jobbat!

2013-06-12 @ 11:13:25
URL: http://kassiiie.bloggplatsen.se
Oskar

Fantastiskt bra jobbat! En inspiration för många!

2013-06-12 @ 12:37:18
karolin

Vartifrån köper du dina stödstrumpbyxor? Fibns de i olika färger. O den här creamy vanilj som du äter. E den nyttig o vartifrån? /karolin

Svar: stödstrumbyxor från lindex. finns i brun och svart vad jag vet. den är god i alla fall. alpro soya är det =)
Linda

2013-06-15 @ 09:13:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0