Så gick det med vikten under semestern

Nu är det sista dagen på vår semester och imorgon startar vardagen. Det betyder också att ni kommer att få se mig bloggandes här som vanligt, eftersom vi kommer att vara hemma som vanligt nu. Idag har jag passat på att städa och tvätta här, så jag inte skulle ha det kvar till imorgon, för på kvällen kommer min syster Sandra hit för lite tv-spel. Det ser jag fram emot.
 
Nu till vikten. Hur har det egentligen gått för mig med vikten under semestern? Det är ju som ni vet lätt "att det blir lite för mycket semester" och alltså "för mycket av det goda" under den här perioden. Men jag kan meddela att för min del har det gått lika bra som förra sommaren -vilket innebär att jag stått helt still i vikt (förra sommaren gick jag stadigt ned). Det är alltså för att understryka exakt det jag ska göra nu. Viktminskningen är jag, som jag hoppas ni förstår, färdig med sedan en tid tillbaka. Vad som alltså återstår för mig nu är att hålla vikten. Detta ska jag dessutom lyckas med under tiden som jag ökar på mina kalorier till normal nivå.
 
Nu kanske ni som följt mig länge eller från början kommer ihåg att jag INTE räknat kalorier under tiden som jag gått ned i vikt. Jag understryker alltså även detta (och som det idag står i Söndagsbilagan till Aftonbladet) att jag alltså INTE räknat kalorier under min viktminskning.
Anledningen till att jag började räkna kalorier (i påskas ungefär) var för att jag ville kolla hur mycket jag egentligen åt eftersom jag då stod still på 57 kg sedan i mitten av januari. Vid närmare räkning visade det sig att jag åt ca 1300-1400 om dagen och jag fortsatte att räkna för att kolla att jag inte åt över det
-eftersom jag ville ned en bit till. Strax lossnade det helt (jag var alltså på en berömd platå) och jag gick ned till mina 50 kilo fort efter det (ca1,5 månader). 
 
Här valde jag att träffa en dietist för att få stöd i ökningen av kalorierna. Jag hade som jag sa innan, fortsatt att räkna kalorierna för att se att jag inte översteg 1300 på sluttampen, men också eftersom jag med hjälp av att räkna dem också kan öka dem (min matmängd) i en takt som kroppen accepterar, så jag kan ta mig från viktminskningläge till normalläge. För som ni alla förstår så har jag ätit allt -även godis, precis som jag sagt, men i lite mindre mängd bara (a.k.a ca 1300 kalorier om dagen) men så kan jag ju inte fortsätta leva eftersom jag inte vill gå ned mer i vikt. Än så länge går det alldeles utmärkt och jag har inte ökat något alls i vikt, under tiden som jag ökat mitt kaloriintag.
 
Jag har för en tid sedan haft en frågestund i min blogg och jag kommer snart att svara på dessa frågor. Passa på i detta inlägg om det är något ni vill fråga. Jag kommer göra ett samlat men kan även svara efter hand om det skulle vara så.
 
Och sist men inte minst, idag kom Aftonbladets söndagsbilaga ut, som jag är med i
 
 
Härom dagen i skärgården
 
Vi har njutit i solen under vår sista vecka, som vi spenderat i skärgården med Tomas föräldrar
 
Och tillslut ett litet tips. Jag hittade den här i affären och den smakar underbart gott! Jag använder den som pålägg på smörgås (men den kan även avnjutas som den är direkt ur burken)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
JennyS

Hej du fina, missade tyvärr bilagan idag men hoppas min syster sparar den åt mig ;-) Skönt att du nått målet i sommar, och känner att det går framåt vad gäller livet i övrigt. Det många missar är ju att en viktminskning kräver livsförändringar som man ska ska fixa inte bara ett, utan kommande år. Du är en stark och duktig förebild. Kram!

Svar: Tack snälla du. Så är det absolut, det tar ju inte slut bara för att man når målet. Det kändes lite som attd et var då det istället började om jag ska vara ärlig =).Angående tidningen så tror jag man kan köpa den i flera dagar =) Kramar
Linda

2013-07-28 @ 19:53:45
URL: http://jensten.blogspot.se
♛ E R E E K A - Småbarnsliv & träning

Du är så duktig! :D

Svar: tack snälla du!!
Linda

2013-07-28 @ 20:17:09
URL: http://ereeka.se
Viktsextiosju

Köpte bilagan. Blick en kul läsning till frukosten :) kram!

Svar: Åh men tack, vad glad jag blir =) Kram
Linda

2013-07-28 @ 23:57:16
URL: http://www.viktsextiosju.webblogg.se
Ellinor

Hej. Köpte bilagan endast för att du var med. Du är verkligen en inspiration!

Svar: TAck snälla du! Så glad jag blir
Linda

2013-07-29 @ 00:15:29
anette svensson

du är en riktig pärla ! mycket pga dej som jag har fortsatt min viktnergång förra sommaren upp 3 kg denna sommaren visserlingen inte mycket men neråt -0,6 kg är ändå nöjd det är ju sommar man måste ju kunna njuta med av sommar och semestern
tack för din insperationskälla

Svar: Tack snälla rara du!! Huvudsaken är att man kämpar vidare =) Kram
Linda

2013-07-29 @ 11:23:25
URL: http://goingemall.bloggo.nu
Viktsextiosju

skrev ett litet kort inspirationsinlägg om dig i min blogg. hoppas det inte gör nåt =) kram

Svar: Det var helt okay! Tack snälla för det! Kramar
Linda

2013-07-29 @ 18:53:49
URL: http://www.viktsextiosju.webblogg.se
Janne Schive

Så flink du er Linda, en stor inspirasjon :-)
Hvilke butikker selger Onos lågkalorisyltetøy? Selges de overalt, eks ICA, Konsum?

Janne

2013-08-01 @ 16:50:28
URL: http://www.janneks.blogspot.com
Anna

Såg bilder på dig för några månader sedan och då såg du frisk ut! Nu ser du faktiskt FÖR smal ut! :/ Hoppas att du inte fått ätstörningar bara...

2013-08-02 @ 17:22:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0