Veckans vikt -etapp 2

Jag bestämde mig för att väga mig idag som jag sa, för att se att jag går åt rätt håll. Jag är väldigt nöjd med resultatet och delar det med er. Nu ska jag säga att jag inte vet när nästa vägning kommer, jag vet inte om jag kör om en vecka eller två, men säger till innan så ni vet när jag plockar fram vågen igen
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 55 kg (målvikt 1: 60,0 kg. Nåddes 7 januari 2013)
 
Nuvarande vikt: 57,1 kg
Veckans minus/plus: -1,5
 
Total viktminskning: 72,9 kg
Viktminskning efter bebis: 54,9 kg
Kvar till målvikt: 2,1 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 22,9
Kvar till normalviktig enligt BMI: 0 (normalviktig är 18,5-24,99, men hälsosamt räknas mellan 20,1-25)
Tappad BMI: 29,2
 
 
 


Kommentarer
Linda G

gud så duktig du är =) jättebra koll med mbi mm kanske snor din lista till i´mig själv..

kämpa på med de sista snart är du i mål

Svar: JA men gör det absolut =D Tack snälla du!!
Linda

2013-02-09 @ 11:28:10
URL: http://tillenmindrejag.bloggo.nu/
Jenny - 2xlblog

Vi har nu samma BMI :) hihi...

Svar: hihi ja vad roligt!
Linda

2013-02-09 @ 16:56:03
URL: http://2xlblog.com
Pernilla

Jag förstår att du är nöjd med veckans minus. Grattis! Jag måste dock inflika att du även varit väldigt duktig som klarat dig att hålla ifrån vågen. Det är starkt jobbat :) Kramar!

Svar: Tack snälla rara du! Både för minus och vågpepp. Jag är nöjd över att jag klarar det och kör vidare =) HAr inte vägt mig sedan i lördags på morgonen =D Kramar!
Linda

2013-02-09 @ 19:23:08
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Jessica

Snyggt jobbat!!!

Svar: tack snälla!
Linda

2013-02-10 @ 10:17:33
Ellinor

Hej!

Har följt din blogg ett tag men aldrig kommenterat...
Måste säga att jag är grymt imponerad av din resa du gjort! Stort Grattis!
Själv är jag 1 cm kortare än dig och har min målvikt inställd på 56 kg, så jag har ca 4-5 kg kvar. Tycker träningen funkar väldigt bra, kör 3-4 pass i gymmet per vecka, däremot så går det upp och ned med kosten :(
Har du lust att lägga ut exempel på hur din kost ser ut under några dagar? Känner att jag behöver få lite inspiration.

Ha det fint!
Hälsningar Ellinor

Svar: Hej hej!
Tack snälla, vad roligt att höra! Och Grattis till din egen viktminskning!
Det låter som om du fått in träningen riktigt bra. Vad gäller kosten så kan jag absolut prata lite mer om den, men kan säga att det handlar om helt vanlig mat bara =) Så inga konstigheter. Jag tror vanlig mat och all sorts mat är bäst =)

Tack det samma!
Linda

2013-02-10 @ 20:27:51
Anonym

Är det en app du har som räknar ut viktminskningen? Skulle varit kul och se sånt, vad heter den?:) btw, sjukt imponerad av dig!

2013-02-13 @ 00:04:47
pia

hej!
har tittat in för första gången och är grymt impad av din viktnedgång... ska helt klart läsa mer och bli lite peppad.... Du e duktig du!!!!

2013-02-13 @ 08:34:20
magdalena tillenius

gud vad duktig du är!du inspererar andra :D

2013-02-13 @ 10:04:11
URL: http://magdalenatillenius.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0