Veckans vikt -etapp 2

Då är jag på väg att packa ihop mig och gå till arbetsfödmedlingen för det första av två obligatoriska möten, då man precis blivit arbetslös. Förhoppningsvis har jag dock något på gång som kommer göra att jag slipper vara utan arbete länge. Det bästa är att det har med mina drömmar inom hälsobranschen att göra så jag håller tummarna. Om det blir nåt av det så kommer jag så klart berätta för er.
 
Jag ställde mig på vågen också och väger 57,5 kilo vilket är toppen! Det betyder att jag håller vikten precis som jag ska. När jag senast vägde mig för två veckor sedan på lördagen så vägde jag ju som ni säkert minns 57,1. Jag har fortfarande 55 som slutmål på vad jag vill gå ned till men som jag sagt innan så har jag inte brottom dit på något sätt och eftersom jag idag inte längre äter för att gå ned i vikt, utan för att långsamt plana så är det helt i linje med hur jag bör ligga och således mer än nöjd med resultatet
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 55 kg (målvikt 1: 60,0 kg. Nåddes 7 januari 2013)
 
Nuvarande vikt: 57,5 kg
 
Total viktminskning: 72,5 kg
Viktminskning efter bebis: 54,5 kg
Kvar till målvikt: 2,5 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 23
Kvar till normalviktig enligt BMI: 0 (normalviktig är 18,5-24,99, men hälsosamt räknas mellan 20,1-25)
Tappad BMI: 29,2
 
 


Kommentarer
Jessica

Lycka till och håller tummarna för hälsoprojektet! :)

Svar: tack snälla du!
Linda

2013-02-22 @ 09:22:51
Alice Attack!

Äter du något speciellt som gjort att du tappat så mkt i vikt? Tänkte typ, måltidsersättning eller LCHF eller nåt..

Svar: Nej jag äter ingen speciell diet eller så. Kan äta nutrilett ibland men går inte på det, utan det är mer om jag inte har så mycket tid eller så (om man är ute och springer på lunchen till exempel). Jag har ätit all mat i lagom mängd bara =)
Linda

2013-02-22 @ 10:19:20
URL: http://www.aliceattack.com
ERIKA ENROTH

Härligt o läsa din blogg verkligen. Är lika lång som du och min maxvikt var 137kg!

Svar: Åh vad spännande! Då har vi haft ungefär samma då =) Hur går dte för dig idag?
Linda

2013-02-22 @ 13:43:48
URL: http://erikaenroth.com/
Bella

Hej! Såg din supersnälla kommentar på min blogg och blev nyfiken på dig och din träning. Vad imponerad jag blir att du klarat gå ner så helt själv! Grattis!! Vilken hjälte du är :) <3

Svar: Tack snälla du! så glad jag blir! Verkligen! <3
Linda

2013-02-22 @ 16:19:26
URL: http://bellzors.se
Eleonor

Jag är fortfarande grymt imponerad :) Speciellt över hur snabbt det har gått! Själv har jag ju kämpat bort 29 kg på 2½ år, vilket är en lång tid. Nu hoppas jag på att även jag ska kunna få en bukplastik så jag kan få en "snygg" mage.

Vad är det du vill jobba med inom hälsobranchen? Vill du bli kostrådgivare eller dietist? Personlig tränare eller något annat? Forskare kanske :)

Svar: Tack snälla du! 29 kg är också grymt! Och det spelar ju ingen roll alla om det tar tid, bara man gör det =). Jag ska hålla tummarna för att du får plastiken opckså. Lova att berätta hur det går!
Jag skulle gärna hjälpa folk att gå ned i vikt efter min erfarenhet och den kunskapen. Jag vill gärna föreläsa, peppa, stötta, coacha osv. Jag vill inte bli kostrådgivare eller dietist men vill så klart ha lite kunskap inom ämnet så jag kan prata om det med dem jag ska hjälpa. PT mja, inte inom kroppen och styrka kanske men kunskap också inom lite träning så det kan bli en del i min hjälp. Men jag vill hjälpa folk utifrån min erfarenhet (som jag vet är häslosam så det är ju ett plus!)
Linda

2013-02-23 @ 19:14:07
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Jessica

Har precis hittat hit och är så glad över detta. Vilken inspiration du är! Så bra jobbat. Hur tycker du att du blivit bemött av barnmorska och övrig personal som överviktig och gravid? Jag har en son och nu vill vi ha fler barn men jag är så rädd för att barnmorskan ska tycka jag är dum och dålig som inte gått ner innan barn nummer 2. Om något skulle gå fel tex skulle jag skylla på min övervikt

Svar: Vad roligt! Tack snälla. Jag ringde till bmmottagningen när jag blev gravid och bokjade tid för inskrivningen. I samtalet sa jag också typ så här "och en sak till, jag är väldigt överviktig men vet att det inte är bra och känner till riskerna kring det. Därför vill jag inte att barnmorskan är på mig om vikten" Nu tror jag med handen på hjärtat inte hon varit det i alla fall för den första barnmorskan jag hade med som nr 1 sa inget och bm nr 2 var underbar och jag hade samma med barn 2 och 3. Men du kan som sagt säga till redan i telefonen att du inte önskar en bm som pratar om vikten med dig för då ska de inte göra nåt sådant!
Linda

2013-02-23 @ 21:14:54
URL: http://www.jessicaakerblom.blogg.se
Alice

Åh starkt gjort! Förebild!

Svar: tack snälla du!
Linda

2013-02-24 @ 18:35:25
URL: http://babyklegg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0