Efter kvällens njutningsstund

Efter en riktigt mysig alla hjärtans dag är det dags för mig att ta sista stunden med en kaffekopp i soffan och bara njuta av lugnet. Tomas kom hem med blommor till mig -något jag faktiskt inte väntat mig eftersom han brukar köpa godis vilket jag ju till en början sagt ifrån om. Men jag har njutit av mina "en gång om årethjärtan" ikväll med gott samvete och jag hoppas att ni andra också har njutit av det ni åt eller just för att ni valde att inte äta något. Det finns som sagt inga rätt eller fel när det gäller speciella dagar, det viktigaste är att man mår bra. Dock kan jag å det varamaste rekommendera er att hålla er till bara en dag i veckan om ni viktminskar. Så om den dagen blir på en onsdag så skulle jag försöka att låta resten av veckan gå utan att snaska. Så har i alla fall jag gjort under mina 73 kilo ned och det har fungerat bra. Sedan säger jag inte att man aldrig kan äta eller unna sig flera dagar, men den tiden kommer också -det lovar jag! Just hang in there och tänk på följande:
 
 
för så är det faktiskt!
 


Kommentarer
Maria

Hej! Du inspirerar mig verkligen att gå ner i vikt! :)
Jag har nyligen fått en crosstrainer o redan efter några min så blir jag supertrött. Hur orkar du 60 min?! :)
Är det ett bra sätt att gå ned i vikt? Me crossen alltså. Kram

Svar: Hej!Det där med crosstrainern är väldigt individuellt hur länge man orkar. Jag kan säga att när jag började med den då jag vägde 112 kg 2006 så var jag slut efter 10 minuter och flåsade järnet. Den här gången tog jag fram den igen i jul förra året då jag vägde 90-något och jag hade gått så många powerwalks innan att jag fått upp flåset. Jag orkade 60 min första gången. MEN det är som sagt väldigt individuellt. Jag vet tränade folk (som är vana vid träning och inte är äöverviktiga) som inte alls orkar så länge. Men kör på så gott du kan så kommer det kunna ökas. Om det är bästa sättet kan jag inte säga men all form av kalorförbränning är bra och jag älskar crosstrainern. Kram
Linda

2013-02-15 @ 00:28:45
Patricia Hellberg

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar om vad ni tycker! :)
http://shiich.blogg.se

2013-02-15 @ 09:14:18
URL: http://shiich.blogg.se
Linnéa

Den där bilden är så sann! Det passar in på allting, inte bara på att nå sin "ideal"vikt. :) Vilken fin design du har förresten :D

Svar: tack snälla du!!
Linda

2013-02-15 @ 09:50:39
URL: http://paintednail.blogg.se
Amndz

Jag hade unnat mig lite alla hjärtansdag godis om jag inte hade en gottedag förra helgen. :D Jag arbetar för att gå ned i vikt jag med, och jag äter bara skräp just nu var annan månad (om jag ens har lust då). ^^

Svar: Det viktigaste är absolut att du gör som du själv känner och känns det inte rätt att äta en dag i veckan utan att du vill sprida det mer så tycker jag attd et är HELT okay! Duktiga du!
Linda

2013-02-15 @ 11:37:35
URL: http://www.amndz.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0