Veckans viktminskning, vecka 22 (efter bebis)

Då är det dags för veckans vikt igen och jag är riktigt lycklig över att meddela detta resultat. Inte vet jag om det är så att platån släppt nu men lite har det i alla fall gett med sig. Jag har inte gjort något annat än jag gjorde innan när jag stod still, utan jag har ätit som jag brukar och tränat som jag brukar (om man bortser från att det var en dag under veckan som jag inte hann träna). Jag kommer fortsätta att vara som jag brukar så får vi se hur det fortsätter att gå med vikten. Men som jag sa härom dagen så kommer jag fortsätta lägga upp vikten på måndagar hur det än går
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 60 kg
 
Nuvarande vikt: 72,8 kg
Veckans minus/plus: -2,1 kg
 
Total viktminskning: 57,2 kg
Viktminskning efter bebis: 39,2 kg
Kvar till målvikt: 12,8 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 29,2
Kvar till normalviktig enligt BMI: 4,2
Tappad BMI hittills: 22,9
 


Kommentarer
Pernilla

Jag är glad för din skull att du gått ner 2 kg och förhoppningsvis lämnat platån! Superbra! Helt galet ändå att du fortfarande kan gå ner så mycket på en vecka med tanke på hur mycket du gått ner sammanlagt. Glöm aldrig bort att du har en kropp som är väldigt samarbetsvillig (om man bortser från huden) :)

Svar: TAck Pernilla! Jag tror det var ganska mycket vätska i vikten också. Jag la ju på mig i alla fall 300-500 förra helgen efter vi varit på middagen hos vänner, så jag skulle nog gissa kanske max 1,5 kg i ren vikt. Men jag erkänner också att jag själv blev förvånad över attd et gick så bra. Men det kan ju också vara så att det är "stora tappet" efter platån och att det nu kommer vara mer vanligt igen och gå långsammare. Ja vi får se. Tack i alla fall <3
Linda

2012-10-15 @ 10:53:15
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Minendie

Vad roligt att platån har gett med sig. Ett riktigt bra resultat blev det också, din kropp måste verkligen vilja vara mindre eftersom den arbetar med dig så bra :)

Svar: Tack! Ja jag hoppas den gett med sig så det inte bara var ett tillfälligt tapp. SAmtidigt är ju 2 kg ganska mycket så jag är nöjd även om det långsammar sig lite. Jag måste sluta känna att det inte duger känner jag. Annars kommer jag kanske börja må dåligt i viktminskningen och det vill jag inte...
Linda

2012-10-15 @ 18:45:48
URL: http://minendie.wordpress.com
E

Vad bra att vikten går ner igen. 2kg på en helg det är ju bra. Vad gjorde du för att få bort 2kg så fort ?

Svar: Svarar på denna öppet =)
Linda

2012-10-16 @ 13:36:42
C

Yeehh!

Svar: tack! Fast den här veckan går det inte lika =P
Linda

2012-10-18 @ 18:25:44
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0