strålande dag

En solig och fin lördag vaknar vi till här där jag bor. En bra dag tror jag det kommer bli, jag har en skön känsla i kroppen. Angående mitt godis igår kan jag säga att det var långt ifrån att jag orkade äta allt. Jag blev så mätt så jag kunde inte få i mig en bit helt plötsligt. Jag började med en bit blåbärspaj med sås och det hade nog egentligen mättat ordentligt men jag ville smaka lite ur min skål och ur pollypåsen. Men jag kanske fick i mig 5-7 godisbitar eller så bara och sen fick jag lägga undan det. Barnen fick smaka en del också och Tomas fick ett par bitar.
Sen var jag ju så klart tvungen att väga mig idag, larvigt jag vet men jag hade känslan av att jag ville kolla, men jag hade gått ned 100 g sedan igår så det var i alla fall inget upp. Så kanske sabbade jag inte veckovägningen ja. Ja okay jag gick inte ned mer kanske, men huvudsaken för mig är att inte gå upp.
 
Leftovers plus att jag hällde i de polly jag ville spara och sedan gav jag den påsen till Tomas
 
Nu ska vi alldeles strax till färgaffären och beställa färg till alla våra väggar och sedan har jag rep med club 96. Sedan hinner jag nog hem och kan ta det lugnt en stund och läsa lite bloggar, göra mig lite i ordning och sånt för sedan klockan 17 så ska vi vara hemma hos min väninna Ulla och hennes man Micke och äta middag och ha en riktig myskväll. Ulla och jag har lärt känna varandra först via facebook, för hon såg en bild på min viktminskning som en gemensam vän vi har hade gillat. Så hon skrev till mig där och eftersom vi bor i samma stad så passade vi på att ses och lära känna varandra vilket har varit jättetrevligt.  Ikväll ä det första gången vi ska ses allihop, jag tror det blir jättemysigt.
 


Kommentarer
EE

Visst blir det så! Om man varit borta från godis en längre tid får man inte i sig det. Medan man för en längre tid tillbaka lätt hade kunnat trycka i sig allt utan några som helst problem.

Svar: Jag vet! Usch så är det faktiskt verkligen haha
Linda

2012-10-06 @ 11:18:22
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Pernilla

Gott med blåbärspaj, men om jag hade fått välja hade jag valt äppelpaj med mycket kanel ;) Lyxigt att ha lite (mycket) godis över. Då har du gott till nästa helg också!

Hoppas ni får en trevlig kväll. Det är roligt att umgås med andra par :)

Svar: Ja det är min favoritpaj! Äppelpaj är dock väldigt gott också. Men mitt val är blåbär (fast mest pajdeg haha!)Ja det är nice då behöver man inte fundera så mycket på vad man ska ha om man vill ha nåt. Första gången sedan innan jag började banta som jag har haft godis hemma i skåpet. Har inte vågat innan ifall man inte skulle kunna hålla fingrarna i styr, men nu tänker jag inte ens på godiset så det är bra!

Ja det är himla mysigt. Synd att ni bor så långt bort, annars kanske vi hade haft trevligt ihop =)
Linda

2012-10-06 @ 12:17:07
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Minendie

Här lyser solen också, det är en härlig dag. Det är konstigt hur det ändras när man varit utan godis och sånt ett tag och vant sig vid mindre portioner. Men skönt att man känner sig nöjd utan att ha tryckt i sig alldeles för mycket. Hoppas ni får en trevlig kväll!

Svar: Ja, haha, men det är ju verkligen så! Jag fick ont i magen först i lördags hos våra vänner, för att det var så mycket gott som jag inte brukar äta. Lyckligtvis gav det med sig dock =)
Linda

2012-10-06 @ 13:22:54
URL: http://minendie.wordpress.com
C

Heeej!
Du gör absolut helt rätt i att äta lite godis ibland - vi är ju inte mer än människor och vi kan äta av allt, bara inte alltid ;-D

Verkar som om det går bra på jobbet?

Kram ♥

Svar: Nej så är det ju absolut. Ja i livet ska man äta gott också för annars blir det för trist!
Ja tack på jobbet går det bara bra =) Det var trevligare än jag trodde att komma tillbaka och det känns bra, så det blir nog toippen =)

Kram <3
Linda

2012-10-07 @ 21:04:27
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0