härlig dag och gottisdag

Då har jag slutat arbeta för dagen (fast när kl var 18) och det var faktiskt riktigt skönt att få avsluta arbetsveckan med att jobba hemma. Det har varit en tung vecka, vilket jag helt tror beror på just det att det är första veckan på strax över ett år. Dock måste jag säga att det har gått över förväntan och det känns riktigt bra.
 
 
Vet ni vad jag ska göra ikväll? För första gången sedan jag började med viktminskningen så ska jag äta en stor påse med godis(ja jag äter inte nödvändigtvis upp allt alltså) och en bit blåbärspaj. Yes det kommer att vara way to much när det kommer till kalorier och jag kommer säkert att gå upp något från idag (idag vägde jag 74,0 vilket är i alla fall 600 gram mindre än i måndags). Så jag är medveten om att det kanske sabbar veckovägningen. Men jag känner också så här, jag ska göra en livsstilsförändring, inte bara en bantning. Jag ska gå ned i vikt och jag ska stanna här (där jag är klar menar jag så klart för jag ska inte stanna upp nu) resten av livet. Under livet kommer jag då och då äta en stor påse godis. Jag kommer då och då äta en påse chips, dricka en flaska läsk, äta en bit paj och en bamburgertalrik. Ja ni vet säkert hur jag menar. Nu är blåbärspajen nygräddad också. Idag blev det visst over the top. Och imorgon ska vi på middag hemma hos ett par vänner. Där kommer det bjudas på massa gott också. Så det kommer nog räcka och bli över fram tills jul sedan haha. Men man måste få. Det måste man ibland. Så jag ska äta med gott samvete.
 
Däremot kan jag säga att detta är en TILLFÄLLIGHET för mig. Bland annat är det första gången sedan innan 7:e maj som jag ens funderar på att tillåta mig något på det här sättet. Dessutom kommer jag inte att tillåta mig detta igen på mycket länge och så är det. Jag kan då med andra ord lugna och bekräfta med att jag varken pausar viktminskningen, håller på att ge upp, ger mig eller inte pallar längre (och alla andra ursäkter som finns). Jag kommer heller inte säga att jag på måndag kör nya tag, för det här är inte en dipp heller, det är ett medvetet val. Så tänk på det när ni tillåter er saker ibland att det är faktiskt inget fel med det. Ibland får man! Ät med gott samvete emellanåt ni också!
 
 
Någon annan som ska snaska något i helgen?
 
Nu ska jag träna i alla fall, för det upphör inte för mig bara för att jag ska äta gott ikväll.
Min dag och kväll kommer att se ut/ha sett ut som följer
 
FRUKOST (efter lab eftersom jag var tvungen att fasta innan)
Mild and creamy vanilj
 
LUNCH
Kycklinggryta med ris (från restaurang) och lite sallad
 
Den här maten delade jag dock med Leo och Oliver så jag åt inte riktigt allt
 
 
MIDDAG
Potatis med carbonara crusch
 
EXTRA
Plockgodis, pollygodis, blåbärspaj med vaniljsås (ojoj vad kalorier)
 
TRÄNING
90 minuter crosstrainer
 
 
 


Kommentarer
Minendie

Klart att man ska få äta med gott samvete. Precis som du skriver så är det ju en förändring av livsstil och då "måste" man få äta såna saker ibland. Hoppas du har en underbar fredagskväll, njut med gott samvete <3

Svar: Tack fina du, jag njört ordentligt av allt gott i helgen =D. Hoppas du hade nåt att smaska på också som kändes bra (ska kolla i din blogg också så får jag säkert svar på det =D) <3
Linda

2012-10-05 @ 19:37:56
URL: http://minendie.wordpress.com
Pernilla

Oj, delade ni den portionen på tre? Det blev inte mycket mat i magen :D Din magsäck måste vara pyttepytteliten för du blir mätt på så lite mat. Bra såklart och jag menar inget negativt med det, men hade jag ätit dina portioner hade jag varit vrålhungrig (och hade du ätit mina hade du varit proppmätt)... :D

Nä, jag hade inte planerat att snaska på något. Jag sparar mig till jul istället för att äta så det räcker till jul, haha... Jag sitter nämligen och suktar efter julen och lussebullar just idag - december blir min frossarmånad ;) Du kan däremot snaska med gott samvete. Klart man ska få unna sig om man är sugen! Det är ju så vi sagt hela tiden, du och jag - att vi vill skapa en livsstil och inte enbart banta. Så, jag hoppas det goda smakar ikväll :)


Svar: Ojdå hehe, jag uttryckte mig nog lite knasigt där. Alltså Leo äter ju jättelite för han är ju så liten och Oliver han smakade bara av mig, för han åt toast på restaurangen =) Så det var inte så mycket som försvann där. Annars tror jag att jag äter noprmalstora portioner. Jag ska försöka komma ihåg att fota maten, det är bara det att jag tycker det är så trist att fota köttbullar och potatis haha (men äter jag köttbullar och ptatis så äter jag 7 eller 8 köttbullar och två små eller en stor potatis. Till det har jag lingonsylt och sås också)
Ja spara mig till jul kommer jag göra efter idag. Mumma kan jag säga. Åh.. julmus och lussekatt... skinka med senap, whiskeyscheddar och mums... nu blev jag grymt sugen!
Linda

2012-10-05 @ 20:54:55
URL: http://skinnyjeans.devote.se
alexandra

man måste leva med :)

Svar: Ja men visst annars vore det väldigt trist =D
Linda

2012-10-05 @ 21:14:04
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Sofia

För mig blev det gino med lite lättglass till fredagsmyset! Tycker det blev rätt ok kalorimässigt för om jag räknat rätt blev det runt 300 kalorier extra för det, och gott var det! :-) men nu blir det inget mer extra gott i helgen, blev kanelbullar igår bara för att det var den dagen och kladdkaka tidigare i veckan så nu får det vara bra :-P Dock har vågen varken rört sig neråt eller uppåt den här veckan så det känns ok eftersom jag blev förskyld och sånt! Lite vila och lite fusk får väl vara tillåtet ibland, bara det inte blir för mycket!

Svar: Åh men gud vad gott det lät och inte alls onyttigt! Jag smakade så himla god glass i helgen! Det var mintchoklad. Smakade lite som after eight och det var som en dröm i munnen =D Tror det var cartedor eller vad den heter. REkommenderar om du gillar sånt!
Linda

2012-10-06 @ 01:45:28
URL: http://sixinthemorning.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0