The extreme truth... -63 kg

Nu ska ni få det. Nu har jag övervägt det hela fram och tillbaka och har nu bestämt mig för att visa er bilderna på min mage. Då kanske ni förstår dels hur det kan bli efter en stor viktminskning, men också varför jag måste göra den här operationen. Trots att jag i mig blivit ganska liten och att mina byxor som är leggings till exempel är i storlek small, så har jag en hel del hud under. Den gör så att jag inte kan känna mig så liten som jag faktiskt kanske är och är nog den största delen och boven i dramat om att jag från stund till stund fortfarande känner mig tjock.
 
Så det är ett tag, ca 1-2 månader gissar jag, innan jag kommer få operera mig, men here goes på mina förebilder på just magen. 
 
 


Kommentarer
Jess

Gumman fatta hur bra det kommer bli!!!
Inte ledsna gubbar!!!!

GLADA GUBBAR!
Det har gått så sjukt fort för dej inte konstigt att det blir löst.
Men fatta det viktigaste Linda , du har kämpat arslet av dej och fått en sund fin kropp !
"Skalet" ska bara bort och kommer dra ihop sig med åren.

Var stolt och dra lite extra i skinnet gör snart finns det inte mer!

Kraaaaaaam

Svar: TACK Jessica!!Det är så svårt att fokusera på det ibland, trots att man vill. Det är svårt att se vad man inte har och fokusera på vad man istället har, när det gäller huden på kroppen. Det är samma sak som när man blir larvigt sur för att man går ned 500 g istället för att tänka att man gått ned 60+ Ja det blir nog bra i slutändan det är jag säker på. Det SKA gå bra så är det bara. Tack så väldigt mycket för dina peppande ord!

KRAMAR!!
Linda

2012-11-15 @ 19:07:21
URL: http://Jessansvardag.blogg.se
C

Jäklar Linda, vilken styrka att visa bilderna! Du förtjänar verkligen operationen :-D
Om du inte skulle göra den så skulle du få besvär i framtiden gissar jag på.... Tänk va fin magen kommer bli och i sommar blir det bikini eller hur ?!
Kram ♥

Svar: Tack så väldigt mycket! Det tog en del kraft i kroppen att våga visa dem kan jag säga... Men nu är de där i alla fall..Jag hoppad jag vågar bikini ja =D
Kram <3
Linda

2012-11-15 @ 19:31:56
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/
Gentle Giant

Så starkt av dig att lägga upp bilderna. Jag tror det kan hjälpa många att se hur det kan bli och att de förstår att det är "normalt". Du har gjort en fantastisk resa och är en fin förebild. Du förtjänar operationen och jag är så glad för din skull att den blir av redan i december. Kör järnet med föreställningar nu och fixa ett grand finale på ett år som verkligen är ditt!

Svar: Åh men tack underbara fina du! Du gör mig så glad med dina underbara kommentarer till mig. TACK! <3
Linda

2012-11-15 @ 20:08:22
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Sara - Ensamstående mamma

Så otroligt starkt och modigt av dig att lägga upp bilderna! Jag har nyss hittat till din blogg och jag blir så peppad själv på min viktnedgång när jag läser om din resa.. TACK! :)

Kram

Svar: Åh men tack så väldigt mycket! Vad glad jag blir av att höra detta! Jag ska gå in på din sida också och titta!
Kram
Linda

2012-11-15 @ 21:01:06
URL: http://dolphin.blogg.se
Pernilla

Du vet ju redan vad jag tycker, men jag vill ändå lämna ett avtryck och säga att du är modig som vågar visa upp de här bilderna! <3

Svar: Tack finaste Pernilla! <3 skickar stora kramar åt ditt håll!
Linda

2012-11-15 @ 21:10:04
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Minendie

Jag tycker att du är jättestark och modig som lägger upp bilderna, du kan vara säker på att de kommer stötta, peppa och hjälpa andra. Jag förstår att du ser fram emot operationen, du är verkligen värd den efter din fantastiska prestation. På andra bilder syns det inte att du har så mycket hud, det syns inte alls, därför tror jag att det är viktigt att visa upp hela sanningen. Det hjälper alltid någon som sitter hemma och tror att det bara är de som fått överskottshud och att alla andra har fått perfekta magar med rutor.
Jag är så glad för din skull, för operationen och för ditt nya liv som du har sett till att skapa åt sig själv. Kramar <3

Svar: Åh vad snäll du är! Det viktigaste för mig är attd et inte syns utanpå kläderna, så jag kan få se normal ut och som vem som helst liksom. Man vet ju aldrig hur det ser ut och jag uppfattar mi9g nog inte som andra gör tyvärr... Men så är det väl för de flesta. Tack för att du säger det till mig, det värmer verkligen! <3 Kramar
Linda

2012-11-15 @ 21:34:06
URL: http://minendie.wordpress.com
Monia - mamma till Tuvalie

du är grym bruden :)

Svar: TACK! =D
Linda

2012-11-16 @ 00:03:11
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
Anna

Oj, vilken otrolig skillnad! Förstår att det måste kännas jobbigt nu, men tänk var skönt det kommer vara sen när operationen är klar! :-)

Svar: Ja usch det är inte så himla kul faktiskt... Men jag hoppas jag ska vara nöjd sedan när operationen med magen är färdig i alla fall =). Jag måste ju fokusera på varför jag ser ut på det här viset, det är ju min stora grej liksom
Linda

2012-11-16 @ 08:37:18
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Jenny

Jag instämmer med alla som redan skrivit: vad bra att du vill lägga upp bilderna och dela med dig! Det är ju en gåva till andra i samma situation.
Du har varit helt fantastisk som lyckats arbeta bort alla kilon - det är ju nästan ofattbart många från lilla dig! Det är lätt att förstå att man inte kan träna bort all överskottshud. Hoppas verkligen att du snart får ett definitivt operationsdatum att se fram emot. OM du skulle vilja kolla på någons blogg som gjort en bukplastik så finns http://suwasitrimblogg.blogspot.se/
KRAM

Svar: Tack så väldigt mycket!Ja jag tänkte just att det kanske var någon annan som kunde tycka det var intressant. Jag har själv googlat mycket efter bilder och det finns en del, men inte så mycket som jag hade önskat. Tack för länken! Jag kollade in där men hon hade visst haft otur med sin operation så jag håller tummarna att det inte blir så för mig. Kram
Linda

2012-11-16 @ 12:07:00
URL: http://2xlblog.com
Therese

Du är bra stark som lägger ut bilderna, tack så mycket för att du delar med dig!

Det kommer bli ett toppenresultat för dig efter operation :)

Svar: Tack så mycket!! Jag håller tummarna =)
Linda

2012-11-16 @ 15:36:39
URL: http://fran100till60.blogspot.se/
EE

Vad starkt gjort av dig att lägga upp dessa bilder! Du visar verkligheten för många som klarat av att gå ner i vikt. Du är så jäkla duktig och säkert en stor inspirationskälla för många! Och angående inlägget som du skrev innan: GRATTIS!!! Blir jätteglad för din skull! Kram <3

Svar: TACK!! Åh jag är så glad för att det bli operation snart, så jag slipper gå runt med den här huden. Det är så mycket på min kropp som måste fixas.. Tyvärr! Men huvudsaken jag ser fin ut med kläder på i alla fall! Kram
Linda

2012-11-16 @ 19:11:48
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Hannah

Du vet ju redan att jag är så sjukt imponerad av dig men nu blir jag nästan stolt på något vis! Haha! Mejas no sense :) Men det är helt fantastiskt att du vågar visa dessa bilder för "hela världen", riktigt strongt! Jag är verkligen så himla glad över att du fått op och jag hoppas att tiden går fort fram tills det är dags!!!! Kram

Svar: Tack åh men fina, vad glad jag blir av din fina kommentar! <3. Det var jobbigt att våga, men fick pepp från någon så jag kände att det var okay. Kramar
Linda

2012-11-16 @ 23:24:57
URL: http://hannahsviktigheter.blogg.se
Viktkamp

du är så modig, min stora inspiration <3
Du är fin nu och kommer vara fin sen oxå.
Förstår din känsla, viktnedgångens baksida.
Kramar

Svar: Åh men tack, Gud så gullig du är. <3 Det värmer. Du är fantastiskt du också! Kramar
Linda

2012-11-16 @ 23:48:54
URL: http://viktkamp.webblogg.se
smulan

Bra gjort att visa upp dig! Men jag tycker inte du ska skämmas ett endaste dugg!!! Att du fått lös hud är helt naturligt med tanke på vad du gått ner. Inget konstigt alls. Men det som är "konstigt" är hur du lyckats göra det det alldeles själv på så kort tid. Du började ju ta ansvar för dig själv, din kropp och hälsa och för det tycker jag du ska sträcka på dig och vara stolt!! Det är bra jobbat och mer ändå. Plus alla människor som du inspirerat:)
Kram

Svar: Tack finaste du!! <3<3 verkligen! Kramar
Linda

2012-11-18 @ 12:23:18
URL: http://https://smulgubben.wordpress.com
Thea Tränar

Vad modig du är som visar dessa bilder och vad grym du är!
Det kommer bli jättebra och du är fin nu också men jag förstår dig! Lycka till med op. :)

Svar: Tack ska du ha!! Ja det var lite svårt att våga där, men har en väninna som hjälpte mig med själförtroendet där så det känns ok. Dessutom vill jag visa andra vad som eg kan bli när man går ned i vikt så här. Det var lite det som var meningen med bloggen. Men något chicken blev jag ändå så jag tog bort ansiktet haha. Tack ska du ha!
Linda

2012-11-18 @ 14:45:44
URL: http://theasutmaning.blogg.se
Josefin Tengstrand

Jag har tittat runt både på din Facebook-sida och här på din blogg, och vill bara säga att FAN vad GRYM du är!! Helt galet, vilken förebild du är för andra som vill gå ner i vikt! Jag önskar dig ALL lycka i framtiden, det här har du gjort så himla bra!
Kramar
Josefin

Svar: TACK snälla rara du!!
Linda

2013-06-12 @ 14:35:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0