Kalorier man inte tänker på!

Åh usch och blä! Jag insåg just hur extremt mycket kalorier det var i min middag. Vi skulle äta korv och pomfritt idag och då brukar jag och Tomas äta chorizo. Förut innan jag började banta så åt jag alltid en och en halv eftersom vi delade på ett paket och jag hade ju så klart pomfritt till också. Men idag kom det sig att Tomas ville ha olja på plåten och då sa jag att jag kunde göra egna pomfritt när jag kom hem (hade ett ärende). När jag väl kom hem så såg jag att det var en och lite mer än en halv korv kvar, som vanligt och då svarade jag i autorepons att jag inte skulle äta så mycket. Kort därefter bestämde jag mig för att inte bry mig om pomfritten och bara äta korv så då tänkte jag att jag lika gärna kunde äta det som fanns. Som lite lyx drack jag också ett glas apelsinjuice till maten (dricker annars alltid vatten). När jag ätit kollade jag för intresses skull på kaloriinnehållet. Blev mindre glad när jag räknade ut att bara korven och juicen ensamt har gett mig ca 555 kalorier. Tänk om jag hade haft pomfritt till också. Inte konstigt att det är lätt att bli tjock.
 
Mitt snask idag blir, som jag tror jag sa tidigare? vattenmelon. Det är bara ca 50 kalorier p. 100 gram vilket är jättebra. Jag hade också två chokladbitar. En belgisk chokladsnäcka (fast inte de där jättestora som finns utan som en chokladbit ur en ask) och en bit vanlig choklad från Marcus chokladrulle.
 
Trevlig lördagskväll
 
 
 


Kommentarer
Hanna-Mirari

Mitt tips på kalorisnålt snack/godis : Hallon! 38-40 kcal per 100 gram. Jag äter dem frusna så att de är lite knapriga liksom. Jätte gott!

Svar: Tack ska du ha för tipset!
Linda

2012-06-26 @ 15:06:53
URL: http://hanna-mirari.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0