Underbara kvällsträningen - Jag är SÅ nöjd!

Nu har jag kört ett kvällspass på min crosstrainer. Skillnaden ikväll från de andra kvällarna var då att jag körde i intervaller istället för ett pass rakt av. Jag varvade med vanligt tempo i ganska hög fart, mer konditionskrävande och ett spinntempo där jag fick upp rejält flås och tempo. Mitt i och det sista jag gjorde så höjde jag också motståndet så det blev riktigt tungt och jag var tvungen att ta i mycket med både ben och armar för att klara av det. Ett tag kändes det som om huvudet skulle exploder. Men åh så skönt när jag kom i mål på två mil och fortfarande hade 3 minuter till godo. Jag körde så klart färdigt till 60 minuter ändå. Jag är riktigt nöjd med kvällens träning
 


Kommentarer
Viktkamp

skitbra jobbat =) Du är så duktig!! Hade varit skoj att köra med dig någon gång =)

Svar: Tack så jättemycket! Och tack det samma så klart. Ja det hade varit jättekul. Synd att vi bor så långt ifrån varandra =(
Linda

2012-07-12 @ 23:19:14
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Pernilla

Kanonbra jobbat! Nu kan du sova med gott samvete inatt också ;) Heja dig!

Svar: Tack så mycket! Och som vanligt tack det samma!
Linda

2012-07-12 @ 23:56:37
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Anonym

Hej kan du inte skriva upp exakt hur en veckas träning ser ut . Skoj att se . Även då exakt vad du gör på träningarna . Fortsätt kämpa

Svar: Hej. Det kan jag absolut göra. Vad roligt!
Linda

2012-07-13 @ 01:03:41
Josefine

Härlig blogg! :) glad att jag hittade till dig så jG har en vikt blgg att följa! Blir mest mamma bloggar haha. Kämpar själv med vikten. Gick upp till 125 ca under grav och i januari (födde i december den 5e) vägde jag 106. Nu väger jag 84,1 och har 14 kg kvar till mitt mål :) du verkar riktigt duktig! :)

Svar: Tack ska du ha. Jag tittade in i din blogg också. Jättemysig. Jag kommer följa dig tillbaka. Du har fvarit jätteduktig som tappat så mycket! Jag ska sätta mig ned och läsa lite noggrannare i din blogg. Tack så mycket och tack det samma!
Linda

2012-07-13 @ 10:20:25
URL: http://Www.josefinezatterberg.blogspot.com
Marcus

Snyggt! Generellt sett brukar intervallpassen bli kortare på grund av den höga intensiteten. Borde blivit många kalorier som rök där! Måste säga att jag älskar att du körde klart dom sista minutrarna trots att du var "klar". Precis den inställningen som kommer ta dig till ditt mål! Kul! Fortsätt kämpa, mvh Marcus

Svar: Tack ska du ha! Det var riktigt jobbigt att få energin att räcka till 60 minuter men jag ville inte ge mig och jag kunde knappt förstå efteråt att jag orkade. Men det finns allt mer kraft där inne än man tror. Får jag fråga, är du kunnig inom träning och sånt? Det låter som om du är duktig och vet vad du talar om?
Linda

2012-07-13 @ 13:18:18
Marcus

Huvudet tar oftast slut före kroppen, och man lurar sig själv att man är tröttare än vad man är. Som svar på din fråga så har jag tränat i hela mitt liv, senare dagar mer styrketräning än annat. Jag har ett brinnande intresse för träning och läser mycket böcker och studier som gett mig mycket kunskap. Har du fler frågor är det bara slänga på så svarar jag så gott jag kan. Mvh Marcus

Svar: Mycket snällt av dig! Tackska du ha. Jag kommer nog ha en del frågor för jag vill kunna bygga muskler i kroppen också och vill inte bara bli slapp av all viktminskning. I gymnasiet var jag ganska tränad men då tränade jag dans 6 dagar i veckan och en del av den på högintensiv nivå. Det är ju efter barnen jag tjockat på mig som mest. Men jag tror jag kan ta mig tillbaka så gott det går och sen är det bara hoppas huden hänger med så bra som möjligt. Har du någon sida, eller mailadress, blogg, twitter, facebook? Jag tänker så jag kan fråga om det är nått jag undrar?
Linda

2012-07-13 @ 15:23:21
Marcus

Inga problem, hjälper gärna till. Om du som du skriver inte bli "slapp" i kroppen är det viktigt att lägga in styrketräning i din rutin. Ju närmare du kommer ditt mål desto viktigare blir det. När man fortfarande har en del fett på kroppen är viktminskningen "snäll" mot musklerna. När din fett% är lägre kommer din P-ratio att försämras (P-ratio = viktförändring fettfri massa vs fett), dvs mer av dina -kilo kommer vara tappade muskler. Styrketräning sätter fart på proteinsyntesen i dina muskler och kommer påverka din p-ratio positivt. Att öka sitt proteinintag kommer göra detsamma. Byt gärna ut lite kolhydrater mot en extra kycklingfilé tex. Jag har ingen sida eller blogg, men maila gärna på min facebook ([email protected])

Svar: Ok då är jag med vad gäller musklerna vs fett. Jag har varit rädd att det skulle börja äta av musklerna. Jag har en väninna som råkat ut för det, hon är dock gastric opererad och dte är ju inte jag. Men då fortsätter jag köra på nu som jag gjort innan och sedan lägger jag till styrka sen? Tack ska du ha, jag mailar gärna vid frågor
Linda

2012-07-13 @ 18:02:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0