Öppen kommentar

God förmiddag. Jag tänkte att jag öppet skulle posta en av mina kommentarer och mitt svar. Anledningen till detta är att jag inte vet om personen som skrev kommentaren kommer att gå tillbaka in under kommentarerna för att se om jag svarat, men det kändes som om det var ett ganska viktigt svar att ge.
 
Fråga/kommentar: Från Anonym

många som går ner så fort som du verkar ha gjort så kan det bli person förändring hoppas du är samma person som innan...

 
Mitt svar:
 
Det är möjligt, jag har inte varit med om det själv att folk förändrar sin personlighet. Jag kan inte se att jag skulle göra det för jag känner mig som samma person som innan och kan inte tänka mig att jag skulle mista min ödmjukhet för att jag blir smalare om kroppen. Jag tror att om man blir dryg eller elak eller så efteråt, så var man nog det egentligen innan också, bara det att man inte vågade visa det i sådana fall. Är man en bra person från början så kommer inte det förändras om kroppen förändras så man mår bättre. Det jag hoppas som förändring från förut gällande mig, är så klart att jag ska må bättre och att det ska märkas utåt genom att mitt självförtroende blir bättre. Men med bättre självförtroende så menar inte jag att jag skulle bli snobbig eller dryg eller springa runt och säga att jag är så snygg, utan mer att jag ska våga kliva fram där det behövs och våga stå för mig och mina tankar. Jag är ledsen om du varit med om vänner som förändrats då de tappat vikt och speciellt fort som du säger. Men jag kan som sagt inte se att det skulle hända mig. Av kommentaren att döma känns det som om du kanske känner mig? Om det är så och du är orolig på riktigt så får du gärna, om du vågar, prata med mig på riktigt om det. I vilket fall hoppas jag att du kan våga lita på mig när jag säger att min utsida förändrar inte min insida, för min insida blev inte förändrar när jag blev tjock, den har växt med mig hela livet och den bra människan jag är, kommer jag alltid att vara :)
 
 
 


Kommentarer
Emma | Mamma till Casper

Fanns det en "gilla-knapp" skulle jag trycka där nu. :)

Svar: Tack så mycket! Måste bara säga att jag vet den där känslan om gillaknappen, haha, det är ofta jag önskar det fanns en gilla knapp. Fb visste vad de gjorde där haha
Linda

2012-07-11 @ 10:46:21
URL: http://nikoba.blogg.se/
Anna

Äntligen! Jag visste att det går utan operation!!! Så jäkla glad! Och nästan ännu gladare att ha hittat ny blogg att läsa! :D

Svar: Vad roligt! Då kan vi följa varandra och peppas. Så klart går det! Allt man vill går! :D NU KÖR VI!!
Linda

2012-07-11 @ 11:44:59
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Helena

Det var ett bra och klokt svar du gett den som skrev kommentaren. Jag tror inte heller att det automatiskt skulle behöve inträda någon sorts personlighetsförändring bara för att man går ner snabbt i vikt.

Svar: Tack så mycket! Nej jag tror inte det heller. Om det stiger folk åt huvudet så tror jag att de hade sånna tendenser innan. Du har gått ned massa också va? Jag har kollat igenom din blogg en del :)
Linda

2012-07-11 @ 12:19:29
URL: http://viktenochlivet.blogg.se
Giovanna

bra skrivet !! =)

Svar: Tack så mycket! =D
Linda

2012-07-11 @ 12:51:36
URL: http://nattstad.se/mammatillnoah
Viktkamp

bra svar =) Jag har egentligen inte förändrats utan det som jag ville skulle träda fram har gjort det. Att jag är mer öppen och social =)

Du finns med i mitt inlägg idag =)

Svar: Tack så mycket. Vad bra! Det är ju sådana saker som är bra förändringar och det är ju de bra förändringarna vi vill åt. Jag har inte för intresse att bli dryg sen. Tack så jättemycket för länken och vad roligt att bli omnämd =) Jag tycker du är en jättestor inspiration också och har lagt till dig på facebook också =)
Linda

2012-07-11 @ 13:12:20
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Viktkamp

hoppas det var ok att jag länkade till dig =) Kram

Svar: Absolut det gick så bra så! Tack för det. Jag länkar gärna till dig sen också om det är ok. Jag ska lägga upp lite länkar till vänster i min blogg =) Kram
Linda

2012-07-11 @ 13:24:51
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Anonym

hej nej jag känner inte dig och om du tyckte det var som ett påhopp så var det inte så jag menade utan jag känner flera som gått ner och det visar sig att en del blir väldigt förändrade när dom kommit ner i sin normala vikt det var därför jag undrade som att du rasat så mycket på så kort tid och hjärna är det sista som hänger med när man går ner.Hoppas du klarar ditt mål som du vill ner till

Svar: Nej nej jag tog det inte som ett påhopp =) Jag menade mer att om det var någon jag kände (för det antydde lite på det) så ville jag gärna prata med personen om det på riktigt så att personen kunde känna sig lugnt. Så jag blev inte sur och kände mig inte påhoppad alls =) Däremot ville jag förklara så att du skulle veta hur jag såg på det hela. Vad trist att folk blivit konstiga när de gått ned. Jag hoppas du inte råkat ut för någon som betett sig illa. Tack ska du ha!
Linda

2012-07-11 @ 22:56:19
Dag Otto (brevbäraren)

Hej igen jag ser att du har gott ner mycket o det är bra.

Jag tror också att du har gjort en magoperation, visst att du äter lite o tränar men du går ner lite för fort.

Svar: Kära Dag Otto, jag tycker det är onödigt att jag ska behöva besvara den här frågan igen och speciellt när det är till framför allt just DIG som jag redan har besvarat frågan. Därför rekommenderar jag dig att läsa det här inlägget (http://goingsmaller.blogg.se/2012/july/oppen-kommentar-det-fungerar-visst.html) där jag redan besvarat DIG och de övriga som eventellt funderar
Linda

2012-08-04 @ 13:11:12
Veronica

Du är heeeelt FANTASTISK Linda!!!
Kram Veronica

Svar: Åh men du är så himla gullig ocg rar Veronica!! Kramar till dig
Linda

2013-01-01 @ 02:04:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0