4 km

Då är vi hemma från en promenad. Idag blev den tyvär en km kortare än gårdagen och det betyder att vi gick nästan 4 km. Men ca 300 kalorier är i alla fall borta vilket alltid är bra. Mindre bra är dock att jag fortfarande är så himla mätt efter lunchen jag åt för två timmar sedan. Idag blev det nästan en burk stekta champinjoner, lite minikeso och lite sallad med salladsblad, paprika, körsbärstomat, lök och lite avocado, till lunch. Salladen täckte knappt en halv assiet och keson hade en fjärdedel. Burken med champinjoner åt jag inte heller hela men det måste varit den som mättade så och vad värst är, att den mättade mest i efterhand när jag redan slutat äta. Det och det jag drck så klart vilket skvalpade plats i magen som pricken över i. Inte vet jag hur jag ska få i mig någon middag, men jag får lov.
 
Det är redan onsdag och alltså tre dagar in i veckan. Det betyder också att det är 4 dagar kvar innan det är dags för mig att väga mig igen och det ska bli spännande att se om jag kommer fortsätta med det lucky streak som jag haft innan på ca 2 kg i veckan. Jag menar, det kan ju sakta ned likväl som hålla sig. Den 18:e ska vi i alla fall åka iväg till Eskilstuna zoo med några goda vänner och då skulle det vara så kul om jag kunde få väga 8? istället för 9?, men vi får se hur det går.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0