Återbesök

Nu har jag varit på återbesöket på Strandkliniken inne i Stockholm och jag är verkligen så himla glad efter att ha varit där. För det första så är hon verkligen underbar läkaren, Dr Oya Kocabalkan. För det andra är jag så nöjd och glad över att jag bestämde mig för att gå på min magkänsla och göra operationen hos henne, hon har verkligen gett mig en fin mage! Nu är magen svullen och så, men jag kunde ändå se den och när jag kom hem så följde mamma med in och tittade på den (för jag får duscha idag så jag tog av mig och visade mamma magen) och även hon bara sken upp och sa att magen är ju så enormt fin. Jag ska fotografera den sen när jag ska duscha men jag väntar tills Tomas kommer hem, eftersom jag har så ont och därför inte vill greja själv här hemma. Det kan hända att jag inte lyckas få på mig gördeln till exempel och det vore ju inte bra. Men en bild kommer sedan och den här gången kommer ni ordentligt kunna se hur det ser ut!
 


Kommentarer
Lena

Väntar med spänning :-)

Svar: =D
Linda

2012-12-21 @ 14:03:07
EE

Åh, vad roligt att höra! Ser fram emot att se :).. Är så glad för din skull!

Svar: <3
Linda

2012-12-21 @ 14:08:45
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
smulan

Vad bra att du är nöjd med allt:-) När det gäller smärtstillande är det lätt hänt att man förstör för sig själv när man inte tar dom fast kroppen behöver dom. Kroppen blir stressad av smärta och läker sämre. När det gäller tex morfin blir man inte beroende så lätt. jag har ätit syntetiskt morfin i 10 års tid men är inte beroende. Jag kan vara utan om jag håller mig i sängen och inte gör nåt. Visst jag får ont som fan men en gång per år brukar jag ta ett par dagar utan. Morfin och ketogan blir man inte heller beroende av så snabbt. Jag fick morfin och ketogan sprutor i 14 dagar efter mi hysterektomi med påföljande blodförgiftning. Jag fick en spruta var tredje till var fjärde timma men det var inga problem att sluta med dom när smärtan gett med sig.
Så att vara rädd för smärtstillande kan förstöra för en, men man ska ju självklart inte ta mer än behöver:-)
Hoppas din smärta blir bättre och att du orkar med julen. Kram

2012-12-21 @ 17:46:57
smulan

Vad bra att du är nöjd med allt:-) När det gäller smärtstillande är det lätt hänt att man förstör för sig själv när man inte tar dom fast kroppen behöver dom. Kroppen blir stressad av smärta och läker sämre. När det gäller tex morfin blir man inte beroende så lätt. jag har ätit syntetiskt morfin i 10 års tid men är inte beroende. Jag kan vara utan om jag håller mig i sängen och inte gör nåt. Visst jag får ont som fan men en gång per år brukar jag ta ett par dagar utan. Morfin och ketogan blir man inte heller beroende av så snabbt. Jag fick morfin och ketogan sprutor i 14 dagar efter mi hysterektomi med påföljande blodförgiftning. Jag fick en spruta var tredje till var fjärde timma men det var inga problem att sluta med dom när smärtan gett med sig.
Så att vara rädd för smärtstillande kan förstöra för en, men man ska ju självklart inte ta mer än behöver:-)
Hoppas din smärta blir bättre och att du orkar med julen. Kram

Svar: Okay! Tack för det, då känner jag mig lite lugnare faktiskt. Nu hart jag förvisso låtit bli att ta morfinet, men jag har varit bättre på att komma ihåg iprenen och alvedonen och det är bra. Dessutom börjar jag äntligen kunna sträcka lite på mig och det är skönt om något.
Vad duktig du är som ibland orkar vara utan medicinen trots att du har så ont! det är iponerande. Du är så himla stark måste jag säga och det imponeras jag verkligen över!

Jag hoppas din jul blir fantastisk! Kramar
Linda

2012-12-21 @ 17:46:57
maria

du är en riktig förebild!:)

Svar: tack snälla!
Linda

2014-01-10 @ 14:04:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0