Mitt vikigaste arbete

Jag har varit hopplöst magsjuk nu i ett par dagar. Vi pratar om seriösa kramper i magen som inneburit att jag stundom vridit mig i plågor. Det började i onsdags strax efter att jag lämnat Leo på föskolan. Jag skull bara titta in i hallarna på pojkarnas skola, att deras jackor var där och att de alltså kommit fram en timme tidigare (de går alltid själva till skolan de dagar jag inte börjar tidigt och Marcus ringer alltid för att berätta att de är framme, men hade glömt det just i onsdags) när jag kände att kramperna kom. Jag anade oråd eftersom jag fått ta hand om ett barn på arbetsplatsen i måndags, som tyvärr hade råkat få ett återfall i magsjukan barnet hade veckan innan. Men jag styrde ändå mot arbetet för bara kramper kan man ju inte stanna hemma för. Jag blev tyvärr bara sämre och vid 11.30 klarade jag inte längre mer och fick lov att åka hem. Sedan dess har det inte varit roligt och magsjukan blev ett faktum. Det jobbigaste var att Tomas arbetat borta den här veckan och kom inte hem förrän igår kväll. Det innebar att jag fick rodda allt med barnen här hemma själv ovh även om det gått bra så har det varit en smula uttröttande. Tyvärr har det inte gått över än, vilket får mig att undra vad för lång sjuka det är egentligen är, men jag antar att det bara är att vila ut den.
 
Utöver magsjukan så är allt som det ska vara mer eller mindre. Vikten har, som jag nämnt tidigare, stannat till där den ska vara och jag ligger nöjt på ca 55 kilo. Det är många som frågar mig om jag är nöjd så här eftersom jag väger mer nu än 2013 och där vill jag säga ett högljutt ja. Jag är absolut nöjd så här. Faktum är att jag inte bara är nöjd utan faktiskt exakt där jag vill vara. Det är nämligen inte på något vis så att jag "nöjer" mig så här, utan jag satte målet på 55 kilo den här gången just eftersom jag tyckte att de 47-50 jag vägde senast var alldeles för lite. Det finns inget jag i den här vikten jag är på nu, känner att jag saknar från när jag vägde mindre. Exakt hur jag kommer se ut längre fram det kan jag inte svara på. Om jag går upp ett kilo eller ned ett kilo eller står still. Men min plan är att jag skall vara här där jag ser hälsosam ut och känner mig fräsch. Nothing more need to be said about that.
 
Men blogga tänkte jag fortsätta med, för jag tycker fortfarande att det är lika viktigt att visa upp vad jag gör så att jag kan hjälpa andra. Dessutom är det roligt OCH det är så att mitt allra viktigaste arbete är det som börjar nu och det är att hålla vikten och leva på ett alldeles normalt vis. Vad tror ni, kommer jag fixa det?
 
 


Kommentarer
Hanna

Usch vad jobbigt med magsjuka. Jag är i Thailand nu och fick magsjuka för några dagar sedan, inte roligt :(
Förra året i januari fick jag någon konstig magsjuka som höll i över två veckor. Rasade ner flera kilo. Ingen aptit och enorma kramper i magen. Åkte in och ut på akuten, var tvungen att läggas in med dropp eftersom jag inte fick i mig tillräckligt med vätska. :/ gjorde alla möjliga prover, men inga visade några svar. Tillslut sa läkaren att det var någon typ av väldigt elak magsjuka, så dom kan antagligen vara väldigt "långa".
hoppas du blir bättre snart!
Kram

2016-02-06 @ 05:16:41
URL: http://nouw.com/hannamoberg
Mia

Du är en sann inspiration 💞

2016-02-06 @ 10:14:58
Eddie

Så länge som du får vara frisk så är jag säker på att du kommer att klara det! :) Ditt pannben är nog bland det hårdaste jag vet :) Du hade ju nog klarat det sist också, var väl aldrig en fråga om att du inte klarade det, var kroppen som fick spunk. Jag tycker att så länge man håller huvudet kallt och jobbar för att må bra så är man en vinnare, om kroppen sedan säger emot och det blir som det blev för dej (att du gick upp i vikt) tycker jag inte är något man skall skämmas för (även om man ju gör det). Men om du däremot gått all in och vräkt i dej en massa onyttigheter från dagen då vågen stannade på 47kg så hade du kanske haft större anledning att skämmas :)
Hoppas jag inte var alltför otydlig :)

2016-02-07 @ 10:06:09
URL: http://iedasverkstad.wordpress.com
Johanna

Ja, fortsätt gärna blogga. Du inspirerar.

2016-02-07 @ 18:15:03
Emelie

Hej igen. Skrev en fråga om bukplastik någonstans i din blogg, hittar dock inte tillbaka dit:-) så du får gärna svara här om du vill.. Tack. Mvh Emelie

Svar: Jag gjorde en bukplastik 2012 i december =)
Linda

2016-02-09 @ 08:26:43
Mona

Men jäklar vilket jobb du gjort..Grymt imponerande. 👌 Hade oxå velat lyckas gå ner.

2016-02-09 @ 23:12:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0