Foton på ben och armar

Nu är jag hemma igen och tänkte att jag ska visa er lite bilder på mina ben och armar. Jag tog de här bilderna idag på morgonen innan jag gjorde mig i ordning. Skulle det inte vara för att jag troligtvis kommer operera mig så skulle jag inte helst visa dem, för det är något jag skäms för att jag ser ut så här;
 
 
     
Benen när jag står upp. Huden hänger ordentligt och gör så att jag själv tycker att jag ser skev ut. Visst det är sant att det är mer i mitt huvud än någon annans, men det är ändå inte så roligt att se ut så här och det är något som är oerhört svårt att leva med. (klicka på miniatyrerna för att få störe bilder)
 
 
   
Benen när jag sitter ned. Huden flyter ut och lägger sig illa. De flyter ut och ser störrre ut än de är, vilket blir tråkigt med byxorna på, då benen ser ut att vara störa bara
 
 
Slutligen lite bilder på armarna. De ser lika kul ut de och är med andra ord inte alls något jag är stolt över. Jag menar inte att jag inte är nöjd med vad jag har gjort för arbete, men däremot är jag inte helt överlycklig över slutresultatet.
 
Så varför är alltså slutresultatet på det här viset? Det är många som frågar både på nätet, men det har också hänt i verkliga livet. Plastikkirurgen sa så här om det, att min hud är tunn som papper och helt oelastisk. Huden har varit så ordentligt utfylld att den tappat all sin spänst och det finns ingen chans att hud, som blivit så här en gång, återgår till sin ursprungliga form eller får tillbaka sin elasticitet. Jag visste redan detta, men jag tyckte han gav en så pass bra förklaring att det blev lätt att förstå, varför jag ville ge den till er här och hjälpa dem på traven, som funderar på just det. Jag ser så mycket fram emot att bli av med allt det här
 
 
 
 


Kommentarer
caroline J

Hej gumman! Jag förstår att du mår dåligt av detta. Hoppas du får hjälp snarast. Gör ont i mig att se bilderna av benen och armarna. Har sett det förr och tycker synd om dig som lever med detta. Fast än en gång gumman. Du är stark som ändå klaraR av allt du tar dig för ska du veta. Du är en kämpe gumman. Jag beundrar dig gumman! Kramar din barndomsvän Carro J

Svar: Tack min fina barndomsvän. Du är så snäll och omtänksam! Kram
Linda

2016-04-07 @ 15:05:48
Anonym

Fick du operation då?

Svar: Nej inte betalad tyvärr, det får jag ordna själv
Linda

2016-04-07 @ 15:18:19
Josefin Ogarp - från mammakropp till drömkroppen

Vilket jäkla jobb du har gjort!
Förstår att det måste vara jobbigt att ha såpass mycket hud som är överflödig. Min kompis gick ner 60kg själv och har fixat bröst och mage. Hon är supernöjd och har rumpa, lår och armar kvar.
Beundrar er som kämpat så hårt!! :)

Svar: Det är väldigt jobbigt med all huden. Dels blir det psykiskt jobbigt men dels också fysiskt. Livet med all den här huden fungerar inte riktigt tyvärr. Men jag är glad att det går att fixa i alla fall =)
Linda

2016-04-07 @ 16:02:08
URL: http://www.josefinogarp.forme.se
Marie

Du tror inte att kroppen blir något bättre om du går upp några kg i vikt? Du skrev ju det förut att du skulle upp i vikt. Jag vet av egen erfarenhet att när jag har haft perioder då jag tappat i vikt så blir kroppen mer som ett russin o sen när jag lägger på mig så drar kroppen ihop sig o verkar fastare.Glöm heller inte att se det positivt även om det känns tungt! Du har lyckats med att bli av med övervikten och i det långa loppet ska ju det viktigaste ändå vara insidan för att man ska bli riktigt lycklig.

Svar: Nej det kommer inte bli bättre. Jag har massa foton på kroppen och benen är lika illa även om jag väger 10 kg mer än idag. VIsst är det mer russin nu, men även om russindelen minskar lite så är det ändå så pass mycket hud att det måste bort. Tänk på att jag faktiskt har väg 130 kilo. Så även om jag väger säg 80 kilo så måste huden opereras. Men tack för input =)
Linda

2016-04-07 @ 17:04:33
carolines

Heja dig Linda ! Du är hur snygg som helst och som jag sa på facebook: Du är SÅÅÅ snygg utan smink <3

Svar: Åh men så himla snälla och fina ord! Tack ska du ha! Kram <3 <3
Linda

2016-04-07 @ 19:10:26
URL: http://carolines.for.me/
Anonym

För att få bästa resultatet rekommenderar jag Victoriakliniken. Bästa kirurgen med bästa resultaten.

Svar: tack för tipset! =D
Linda

2016-04-08 @ 08:33:08
Anonym

Jag är grymt imponerad av dig, Linda! Vilken enorm prestation att nå din målvikt. Förstår att du mår fysiskt dåligt emellanåt (eller större delen av tiden?) pga fibromyalgi. Önskar att jag kunde trolla bort det så att du skulle kunna må så bra som möjligt. Vilken superwoman du är! :)

Tusen TACK för allt du delar med dig av till oss läsare!

Varma kramar från ditt största fan.

Svar: Tack snälla rara du för den alldeles fantastiskt fina kommentaren. Det stämmer att jag mår dåligt väldigt ofta, men jag arbetar i alla fall med det och det är bättre än inget.. Vad rörd jag blir när du säger att du är mitt största fan! Vad synd att du är anonym, hihi, jag hade gärna velat veta vem du är <3
Linda

2016-04-08 @ 11:08:58
Christina

Och jag som klagar ibland på bristningarna jag har på rumpan som blev efter när jag vägde mer... Starkt av dig att visa bilderna, och stort lycka till med din kropp. Fantastiskt jobb du gjort!

Svar: Tusen tack för de fina orden. Jag tyckte det var fruktansvärt jobbigt att visa upp mig när jag väl tog beslutet. Men samtidigt är jag glad att jag vågade =) Grattis till din minskning
Linda

2016-04-08 @ 14:23:36
URL: http://www.christinaswellness.com
Marie

På dom bilderna där du sitter tycker inte jag att det ser så konstigt ut utan ganska normalt förhållandevis. Är det egentligen så mycket extraskinn egentligen eller tänker jag konstigt nu? Jag tycker mer att det ser ut som att huden är skrynklig på dom bilderna där du står upp. Du skrev att du tog urindrivande. Kan inte detta också bidra till detta o göra det ännu värre? Ödem kan man ju få av vätskedrivande pga att kroppen får brist på salt vilket kan leda till att hjärnan svullnar. Tar man vätskedrivande måste man ju samtidigt ha koll på kalium o saltvärden i blodet o kanske också äta mer salt. Det är ju samma som händer när man blir vattenförgiftad om man dricker stora mängder ren vatten under kort tid utan att tillföra salt o detta kan ju vara livsfarligt.Men du har kanske läkarkontakt så du har koll på dina värden? Jag kan tycka lite annorlunda än vad andra som skriver i din blogg o ute på Facebook. Jag tycker att det är sorgligt att driva på så hårt av andra att du ska operera dig. Nu är det ju visserligen du som skrivit att du ska göra det men ändå infinner sig en vemodig känsla hos mig. Känslan att ytan betyder mer för vissa än det inre. Har du ens tänkt tanken att istället för operation acceptera din kropp? Det skulle egentligen vara det starkaste i detta skönhetsfixerade samhälle. Men det är ju ändå du som väljer. Innan du ev opererar dig så kan det nog vara bra att du tänker igenom scenariot att du i värsta fall skulle kunna bli missnöjd med operationen. Jag vet inte alls om det skulle bli lyckat eller inte utan detta är bara en tanke.Ta hand om din insida nu först o främst! Mvh Marie

Svar: Hej Marie,Tyvärr är det väldigt mycket hud. Jag la ut fler bilder på facebook där jag visade tydligare. Här handlar det inte längre om att acceptera kroppen för hur den ser ut utan här handlar det om hur livet fungerar med den här huden. Eftersom du inte lämnat någon mail och jag därför är säker på att du går tillbaka och tittar på det här så skriver jag ett inlägg om det i bloggen också
Linda

2016-04-09 @ 21:13:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0