Nej men snälla, inte skadad nu

Idag började jag min morgon med en powerwalk. Det var oerhört skönt att komma ut och det var lagom temperatur ute för att slippa varken frysa eller svettas. Det var dessutom länge sedan jag gick på just en walk så det var lite som ett kärt återseende. Det som däremot inte var roligt var att jag måste ha överansträngt min högra ljumske. Alternativt så klart kanske lyckats sträcka den eller liknande. Jag gick i en timme och 22 minuter och jag har fått mer och mer ont under dagen. Jag var också på promenad med mammas och pappas hund som är hos min syster (för hon löper och deras ena hane som inte är kastrerad fixar inte att ha henne i närheten då) vilket blev ytterligare en trevlig promenad -men också ytterligare mer ansträngt i ljumsken. Det sista jag var ute och gick var när jag hämtade barnen från förskolan och skolan men det kändes som om jag nästan fick ångra det bittert eftersom det innebär att jag är på när som orörlig nu. Jag försökte gå ned och veckohandla men blev tvungen att vända hem då jag glömt plånboken. Då fick Tomas ta över för jag kunde nästan inte ta mig upp för trappen till lägenheten. Känns underbart. Jag hade planerat ett crosstrainerpass nu på kvällen men det blir inte av nu då och det känns inte alls roligt eftersom jag precis kommit igång med träningen igen efter operationen.
 
 
Att bero på operation så har jag nu börjat med behandling av navelärret. Det har läkt väldigt fint men jag har så mörka pigment i min hud så ärret är ganska mörkt vilket inte är så roligt. Med tanke på det så ska jag nu smörja siliconkräm på ärret morgon och kväll. Världens minsta tub för 350 kronor -men tydligen ska det vara väldigt effektivt så det är bara att hoppas
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0