Sista arbetsdagen

Då har jag varit på mitt arbete för sista gången. Som jag skrev tidigare så misstänkte jag att det var nedskärningar på gång och har officiellt blivit uppsagt från och med i måndags. Medan jag var sjukskriven så omorganiserade de på företaget och hela stockholmskontoret blir nedlagt och och uppgifterna tas över från HK i växjö. Inte helt lätt för mig som bor i Stockholm. Men det är sådant som händer I guess. Så då är jag alltså arbetslös för första gången. What to do?
 
Och med träningen har det gått lika bra hela veckan. Jag har kört tre crosstrainerpass om dagen och således tre timmar om dagen, utom i förrgår när det blev tre timmar och tjugo minuter. Jag har också gjort lite basic styrka på detta. Idag hann jag inte något morgonpass eftersom jag skulle till kontoret men ska nu ge mig på crosstrainern och hoppas även hinna ett pass ikväll innan jag ska iväg och vara karaokevärdinna mellan 21-01.
 
Vad gäller vägning så har jag ju redan talat om att jag inte tänkte ha någon vägdag idag som de senaste fredagarna och tänker heller inte ha någon på måndag. Dock funderar jag på att ställa mig på vågen imorgon och kommer i sånt fall troligtvis att uppdatera er. Sedan vet jag inte när nästa vägdag kommer att komma, eftersom jag inte bestämt vilken veckodag jag vill väga mig, eller om jag ska väga mig en gång i veckan eller kanske rent av varannan vecka. Jag hade en fundering om att ställa mig imorgon för att se att jag är på rätt spår och inte har gått upp massa nu när jag inte hållit koll, men att jag efter detta ska försöka med 14 dagar utan våg. 
 


Kommentarer
jessica

3 timmar om dagen! Hur orkar du? är det verkligen bra? ;) Trist att läsa att du blivit av m jobbet men stängs en dörr öppnas ett fönster... kanske du nu ska satsa på en utbildning inom friskvård och starta ditt egna företag? Du är ju en riktig inspiration även för oss som inte är överviktiga längre med ditt sunda tänk och värderingar. Heja heja!

Svar: Jag kör på så länge jag orkar =D Det är ingen fara med mängden träning vet jag för jag har kollat det med någon som är utbildad inom träning och hälsa, så det är okay. Jag tycker det är behagligt att träna så det är därför =). TACK snälla du! Jag har funderingar åt det hållet =D
Linda

2013-02-08 @ 15:02:08
Caroline Jansson

Hej gumman! Tråkigt att du blivit arbetslös tycker jag. Hoppas det ordnar sig så du får ett nytt jobb snart. Lycka till ikväll. Och ha en trevlig helg! kramar

Svar: Hej! Åh det är okay, jag tror bara det kommer leda till bra saker =) Söt du är! Kramar!
Linda

2013-02-08 @ 15:57:40
Anna

Det kommer säkert ordna sig. Du skulle ju lätt kunna bli viktminskningsinspiratör eller föreläsare!

Svar: Tack snälla du!
Linda

2013-02-08 @ 18:24:15
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Chrissan

Som Arbetsförmedlare så säger jag bara en sak - utnyttja dina kontakter!
Sprid bland vänner och bekanta att du söker jobb, använd bloggen, Facebook etc.
Ja om du nu söker nytt jobb el om du ska plugga.;)

Svar: Tack snälla! Absoluit det ska jag göra. Jag har redan börjat prata runt med mina vänner. Så håller jag tummarna =) Jag tycker inte om att bara sitta
Linda

2013-02-08 @ 19:45:03
URL: http://fv40.blogspot.com
Anna

Men oj, tre timmar, är inte det lite väl mkt träning om dagen?!

Svar: Nej då det är absolut ingen fara med det =) Har kollat allt också med en som är utbildad
Linda

2013-02-08 @ 20:14:10
Pernilla

Vad tråkigt att du inte fick behålla ditt jobb! Hur känner du nu? Några tankar eller planer på vad du ska göra? Jag vet ju vad du vill göra, men är det något du tänker förverkliga? :) Finns det några passande utbildningar? Jag själv skulle tycka det var superkul att utbilda mig till kostrådgivare, men det är synd att det ska vara så dyrt. Jag har liksom inte riktigt råd att betala 6000 kr eller mer för en utbildning. Såklart kan jag spara, men de pengar jag har möjlighet att spara med min lilla vårdlön går liksom hellre in på resekontot... Visst handlar det om att prioritera, men ja...du vet hur det är. Livet alltså :)

Svar: Jo det var på ett sätt trist men på ett annat sätt så är det bra för det känns som om jag nu verkligen får tummen ur att göra något ordentligt som jag verkligen vill göra. Jag har lärt mig massa om mig själv under det här året jag hållit på med vikten, däribalnd om vad jag skulle vilja göra med livet (utöver drömmen om musiken). Jag håller med dig... det är trist att det är så dyrt. Men prata med arbetsförmedlingen eller facket, kanske kan de hjälpa dig med utbildning?? Kramar
Linda

2013-02-09 @ 19:47:48
URL: http://skinnyjeans.devote.se
jessica

Måste bara kommentera på Pernillas inlägg om att utbilda sig till kostrådgivare, jag är utbildad kostrådgivare (Paulún) men det genererade inga jobb i sig men när jag utildade mig ett år till hälsopedagog på folkhögskola och kombinerade det med en utbildning till massageterapeut fick jag jobb direkt på en friskvårdsanläggning och där jobbar jag med både kost/tränig och massage. Så bredda er! (Nu är jag dock tjänsledig och pluggar ekonomi på högskolan så nu byter jag branch igen ;)) Men som sagt, bredda er!
Kram!

2013-02-12 @ 12:12:32
jessica

Hej
Vill först bara säga va duktig du är o vilken förändring!!!
Jag undrar bara hur du kör på crosstrainern... alltså vilket motstånd du kör.... om du kör samma motstånd hela tiden eller höjer o sänker motståndet i olika intervall o i så fall hur länge kör du varje intervall???
Kram Jessica

Svar: Tack snälla! Det är olika. Ibland kör jag på ren kondition och kör samma tempo genom hela för att kunna spinna så jag har puls bara och ibland intervallar jag den tyngre då och då. Det är lite olika. Har en crosstrainer hemma så kan inte svara exakt för motståndet
Linda

2013-02-13 @ 15:35:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0