tågresan

God morgon allihop. Jag sitter på tåget på väg in till Stockholm nu, för ännu en arbetsdag. Jag börjar sakteliga greppa nu att jag har börjat arbeta och vaknade själv idag då klockan inte ringde. Jag behövde nämligen inte duscha idag på morgonen eftersom jag duschade igår på morgonen och inte tränade igår. Av den anledningen tänkte jag gå upp 5.50 idag (i måndags och igår gick jag upp 5.30) men vaknade som sagt själv 5.38. På fredag blir det sovmorgon för då ska jag jobba hemifrån.
 
Idag är det en solig och vacker höstmorgon. Det gör att man känner sig lättare i sinnet tycker jag och hoppas så klart på fler sådana morgnar än regniga och mulna
 
Idag efter jobbet Så ska jag hem och sedan ska jag ingen annan stans idag. Träningen tar jag hemma på crosstrainern idag. Det ska bli så underbart att få resten av veckan tillsammans med Tomas och barnen (förutom några timmar på lördag, men det är på dagen). Men alla mina aktiviteter är självvalda och härliga så jag klagar inte på dem. Träningen är underbar och revyn är så väldigt rolig att göra. Det är ett riktigt härligt gäng så det är alltid roligt att gå dit. Jag tror mest det är en vanesak. Jag är ju van nu att vara hemma jämt. Men det har gått rättare att gå tillbaka till jobbet än jag trodde, så det är toppen.
 
Önskar er alla en skön onsdag.
 


Kommentarer
Anna

Vad skönt att det känns positivt att gå upp och åka iväg i alla fall. Det kan inte vara lätt att gå tillbaka till sådana rutiner när man varit mammaledig.

Svar: Ja, tack. Det är lite både ja och nej. Det känns bra samtidigt som det så klart känns jobbigt. Dock måste jag säga att det känns mer bra än dåligt och det gör ju det hela mycket bättre =) Nej det är en stor omställning. Saknar min bebis
Linda

2012-10-03 @ 07:57:32
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Minendie

Här är det en riktigt disig morgon. Inte lika härligt som en solig höstdag, men det duger :) Hoppas du får en bra dag på jobbet och en skön kväll hemma hos familjen.

Svar: Tack så mycket vad gulligt av dig! Det var en slitig kväll igår, men jag tror det blir lugnt och skönt ikväll =)
Linda

2012-10-03 @ 08:24:42
URL: http://minendie.wordpress.com
Jess

Skööönt att det hår så bra att komma tillbaka, kan vara grym ångest eller helt tvärt om.
Fina Linda , bilden va sååå snygg!

Kram

Svar: Ja, jag känner nästan attdet har gått förvånansvärt bra att komma in i vardagslunken. Men kanske är det för att jag inte fattat än att det gäller nu och inte bara en vecka liksom. Däremot känns det så mycket bättre på denm här arbetsplatsen än mig förra. Åh men tack! Gud vad gulligt av dig! Kramar
Linda

2012-10-03 @ 20:13:31
URL: http://Jessansvardag.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0