Dagens träning, stackars Leo och energiprov

Jag satte personligt rekord på min träning idag. Jag stod 2 timmar och 20 minuter på crosstrainern. Sedan blev jag tvungen att gå av för jag började få alldeles för ont i ryggen. Både långt ned i bäckenet och högt upp på mitten, där jag kan få ont ibland pga att brösten är tunga. Jag erkänner också att fötterna började kännas ordentligt. Jag tänkte först härda ut till 2 timmar och 30 minuter, för orken fanns kvar, men ryggen sa ifrån (och fast det var kl 00 som jag slutade så gör den fortfarande ont). Men jag är nöjd i alla fall. Nu har jag kört två monsterpass på raken, så imorgon kör jag nog bara en timme cross och sedan lite styrka efter det. Kör jag bara en timme så orkar jag också massa olika sorters intervaller. Det kan ju vara bra.
 
Idag blev det en dag där allt avlöste varandra. Först lyckades Oliver smälla igen ytterdörren på Leos små fingrar. Både långfingret och ringfingret klämdes och det svullnade upp och började blöda. Stackars lilla bebis vad ledsen han var. Och vilket illvrål det kom ifrån honom några sekunder efter dörren smällts igen. Usch det var väldigt obehagligt och ett tag var jag på väg att gå med honom så en läkare fick se över fingrarna. Men sedan lugnade situationen ned sig lite och det gick bra med fingrarna. Sedan upptäckte jag att en person jag brukade vara vän med, hade skrivit en negativ sak om mig på fb (dock inte med namn) och det var dessutom inget som stämde, utan en missuppfattning. Då ville jag ta tag i den situationen och det blev massa messande fram och tillbaka mellan oss. Jag skulle helst ha velat ta det över ett samtal, men hon skulle nog inte ha svarat när jag ringde, för hon brukar aldrig svara när folk ringer. Men det löste sig dock tillslut. Sedan behövde Tomas gå iväg till min syster för att hjälpa henne att sätta upp en takfläkt och själv hade jag tvättstugan. Innan dess var det så klart laga och äta middag. Så min dag har bara rusat förvi.
 
Men nu är allt klart för idag och jag är färdigtränad och kan äntligen få ta det lite lugnt. Imorgon ska jag läsa och skriva i alla era bloggar, just nu känner jag att min rygg bara vill få lägga sig ned och slappna av.
 
Komihåglapp till mig: ryggövningar
 
 
 


Kommentarer
Pernilla

2 timmar och 20 minuter! Du är galen kvinna! Men självklart väldigt, väldigt duktig! :D

Stackars lilla Leo. Det gör ju så vansinnigt ont att klämma fingrar och tår. Hoppas det har gått över idag!

Svar: Nejdå inte galen. Men lite knasig kanske. Jag får sota för det idag i alla fall för jag har ont i bäckenet fortfarande.
Ja jag vet =( Usch mitt hjärta bara brast. Men idag är det ingen fara med honom =)
Linda

2012-08-17 @ 12:19:09
URL: http://skinnyjeans.devote.se
EE

2 timmar & 20 min är grymt bra jobbat! Tror helt klart att vågen kommer visa liknande resultat som förra veckan :).. Stackars lill-killen :(.. Skönt det inte var någon större fara! Fina pojkar du har förresten :)

Svar: TAck så jättemycket =D Nja.. jag tror inte det. Hade gått ned mycket mer än nu förr veckan. Nu har jag tappat 900 gram sen i måndags tror jag det är. Förra veckan var det redan över kilot. Tack så jättemycket!
Linda

2012-08-17 @ 13:12:22
URL: http://matenochtraningen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0