Veckans vikt -etapp 2

Jag uppdaterar er här lite snabbt på veckans vikt - så ska ni får ett lite bättre och mer intressant blogginlägg av mig lite senare idag när jag hunnit landa lite mer. 

Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 55 kg (målvikt 1: 60,0 kg. Nåddes 7 januari 2013)
 
Nuvarande vikt: 57,0 kg
 
Total viktminskning: 73 kg
Viktminskning efter bebis: 55 kg
Kvar till målvikt: 2 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 22,8
Kvar till normalviktig enligt BMI: 0 (normalviktig är 18,5-24,99, men hälsosamt räknas mellan 20,1-25)
Tappad BMI: 29,3
 
Jag avslutar denna veckans vägning med att berätta att jag börjar få fina muskler på armarna nu. Det är synd att huden förstör bara. Förhoppningsvis kan jag göra nåt åt det i framtiden. Det är min högerarm på båda bilderna, men den ena tog Tomas (den jag ser ut att lida på) och den andra tog jag själv i spegeln
 
 
 


Kommentarer
Ingela

Wow. Dina armar! Jag är jätteavis på dina muskler. :)
Bra jobbat!

Svar: tack så väldigt mycket!
Linda

2013-03-08 @ 15:04:45
URL: http://www.busbebis.se
Elin

Vilka snygga biceps! Det är så galet snyggt med muskler på tjejer. :)

Svar: tack snälla du!
Linda

2013-03-08 @ 17:19:16
URL: http://bokeh.blogg.se
Johanna

Hej! Jag vill vara säga att du är en oerhört stark inspirationskälla till viktnedgång på egen hand. Jag har efter att ha läst på din blogg om hur "enkelt" det är att gå ner i vikt, gett mig tusan på att nu ska jag också lyckas en gång för alla! Jag har nu gjort en egen blogg likt din (se länk ovan) så folk kan följa mig och byta tips och ideér och se min framgång.

Du är oerhört fin och du har kämpat riktigt väl! Stort tack till dig som delat med dig av detta och hjälper andra att ta tag i sin vikt! Jag vill kunna göra detsamma så dela gärna vidare min blogg till andra =0)

Mvh Johanna

Svar: TAck snälla du det var snällt sagt! Och vad fin din blogg var! Jag ska titta in där och följa din resa! Du verkar stark tycker jag och det är underbart att se!! GRATTIS till din resa, det kommer gå såååå bra tror jag! Kram
Linda

2013-03-08 @ 19:56:15
URL: http://jojjoviktkamp.bloggo.nu/
Ellinor

Grymt snygga muskler som syns! Är det tung styrka du kört? Vad gör du för typ av övningar för armarna?

Svar: tack snälla! Nej jag kör bara med min crosstrainer här och ibland (fast nu var det länge sedan) så kör jag lite dips och armhävningar. I övrigt ingen styrka
Linda

2013-03-08 @ 21:30:13
Anonym

Hade tänkt gå till min husläkare och fråga om hon kan skriva ut bantningspiller åt mig

Vet du något om sådant ?
Om det är något en husläkare skriver ut om man är överviktig ( 96 kg - 162 lång ) eller säger dom Nej till sådant ?




Svar: Åh jag vet inget om bantningspiller eller preparat tyvärr.. Jag har ätit vanlig mat bara fast tänkt på kalorier. Det är faktiskt det ända jag kan rekommendera dig om jag ska vara ärlig.. Men känner du att du vill ha hjälp så kanske du ska prova att prata med husläkaren. Dock så tror jag inte attdet är bra med piller och sådant så du vet
Linda

2013-03-09 @ 17:42:50
Anna

Läckra bilder! Ordentligt med pepp för mig! :D

Svar: tack snälla!!
Linda

2013-03-10 @ 10:26:07
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0