Frukost och efterrätt (samt lågkalorialternativen)

Jag glömde bort att fota innan jag började äta frukosten idag, så det ser lite snålt ut i min skål, men här är i alla fall dagens frukost: En skål fil med frostiga flingor, två kex med Philadelphiaost och ägg. Toppat med kaviar och till detta en c-brus. 
 
*Detta kan göras kalorisnålare
 
 
*för ett kalorsnålare alternativ kan ni välja flingor med mindre kaloriinnehåll och lättfil. Ta bort kaviaren på ägget eller välj lättkaviar. Ägget kan ni ta bort äggulan från så har ni halverat innehållet. Och philadelphiaosten finns med bara 3% fett. Enjoy!
 
Ett gottigt tips på lite godis inför helgen eller kvällen är att göra en talrik med frukt/bär och ha vaniljsås till. Detta är både supergott och faktiskt även kalorisnålt om man vill tänka på den saken. Det fina med det hela är att det blir lite som att äta paj, men det går snabbare än att göra en paj eftersom det bara är att värma i micron och så är det klart (man skippar alltså degen helt). Vill man att det ska vara lite som äppelpaj så kan man skära ett äpple i bitar och köära det i micron tills det blir varmt och mjukt. Toppa sedan med vaniljsås (och kanske socker och kanel som jag brukar göra).
Eller så kan jag rekommendera min variant som jag åt i helgen. Det var blandat hallon och blåbär och till det hade jag rabarber som jag värmt i micron och pudrat med lite socker och vaniljsocker. Allt toppat med vaniljsås från Alpro saoya.
 
*Detta kan göras kalorisnålare
 
 
 
*för ett kalorisnålare alternativ så kan ni göra egen vaniljröra på lättkvarg och vaniljsockret som heter Sukrin Melis, eller helt hoppa över vaniljsåsen om ni äter till exempel det värmda äpplet. För att göra det ytterligare kalorisnålt kan ni även använda sukrinet istället för vaniljsocker och stevia eller Icas stevia strö, istället för socker. Enjoy!
 
 
  



Kommentarer
KNULLA MIG

SÅÅÅ himla GÖÖTT älskar DIN BLOGG såå <3

2013-08-04 @ 19:23:39
URL: http://golddigger.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0