Imorgon ska jag berätta

Ännu en arbetsvecka är över och helgen är här. Imorgon blir det full fatt för oss för imorgon ska vi på riktigt påbörja en av årets höjdpunkter, vilket är inhandlingen av julklappar. Okay jag erkänner att jag redan har smygatartat, men medan andra gillar att vara ute i god tid så älskar jag att handla under julen. Det finns inget härligare än att gå i härligt julpyntet butiker och när hela köpcentrum lyses upp av vackra julbelysningar, allt medan alla högtalare spelar de underbaraste julsångerna. Ren glädje.
 
Ytterligare glädje kring julen är givetvis allt från baket till pyntet och eftersom vi renoverar hemma och hade våra kartonger i ett förråd så har jag inte fått upp pyntet förrän nu. Men ikväll smällde det och nu är härligheten uppe och julen är åter i vårt hus. Detta firades in med lussekatt och julfilm. Dock bör jag erkänna att det hände redan för fyra dagar sedan, då vi åt lussekatt och drack must till julkalendern. I vår familj har förresten julkalendera bytts ut från svts till Trolltider och Sunes jul. Våra pojkar blev alldeles för besvikna på årets tvkalender, så vi erbjöd detta som alternativ vilket de älskade.
 
Allt annat är också som der bör för just nu är hela familjen friska efter Marcus absolut fruktansvärda öroninflammation. Jag börjar dock känna mig lite hängig. Jag och Tomas såg "The santa clause" igår och idag såg vi film nummer två, men jag blev så trött mot slutet så jag trodde vi skulle behöva stänga av. Jag piggade dock på mig till ett glas must och vi kunde njuta färdigt filmen. Nu ska vi bara beta av resten av julfavoriterna. Har ni några julfilmer ni brukar se eller som ni vill rekommendera kanske?
 
Jag ska också avsluta med att säga att jag ju kom på att jag helt glömt bort att dela månadens vikt med er härom dagen (!). Men det beror på att jag var borta i helgen. Jag ska skriva in det imorgon för just nu minns jag inte vad jag vägde vid senaste vägningen och kan därför inte jämföra med den senaste vikten. Jag kollar imorgon och berättat då
 
 
Lite julmys hemma hos oss. Jag får försöka fota lite bättre sen
 
Morgonträing 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Liza fredriksson

Lika julfint som alltid 😊 Kommer ihåg hur mycket ni hade. Men visst är ni lite sena i år ? 😉

2015-12-05 @ 07:36:16
Liza fredriksson

Lika julfint som alltid 😊 Kommer ihåg hur mycket ni hade. Men visst är ni lite sena i år ? 😉

Svar: Ja vi brukar ha mer men vi renoverar så vi kan inte ha allt uppe. Det är även därför vi är en vecka sena med allt. Tack snälla du! Kram
Linda

2015-12-05 @ 07:36:17
malin

åh så mysigt du fått till det!!! nä bu för årets julkalender och förra gillade varken barnen eller jag kändes mer som sommarlovs program ! vi tittar på favoriten tjuvarnas jul. hedenhös . sunes jul mm Var det gäller julfilmer så är nog mina favoriter home alone 1 och 2 . päron till farsa firar jul. tomten är far till alla barn. och nu på måndag kommer tjuvarnas jul trollkarlens dotter ut på dvd 1 måste köpa den!!!! kram malin

Svar: Jag började gilla årets julkalender sen så det var bra. VI såg den =) Men annars älskar jag sunes jul och trolltider =D. Många bra filmer hann ni med!
Linda

2015-12-05 @ 10:26:52
Eline

http://asikt.dn.se/asikt/debatt/vad-ar-de-kritiska-foraldrarna-for-forebilder/

2015-12-05 @ 17:06:29
Alex

Jag gillar din blogg:) funderat på att byta portal? Tror du skulle passa in på svenskfitness.com

Svar: Jaså =) Vad är det för sida?
Linda

2015-12-29 @ 22:41:00
URL: http://svenskfitness.com
Alex

Det är en nystartad portal som riktar sig mot folk som håller igång och tycker om hälsa och fitness. Liten men satsar även på att ge sina bloggare så mycket synlighet som möjligt. Gott nytt

Svar: I see, det låter intressant. Men jag har så många läsare här och risken finns att de inte hittar mig om jag byter portal. Jag får kolla upp
Linda

2016-01-01 @ 17:48:47
URL: http://svenskfitness.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0