Nu är det dags att införskaffa en ny!

Några riktigt mysiga dagar har kommit och gått och nu är det åter igen dags för en välförtjänt mysig helg tillsammans med familjen.
 
Mina små snuttar vid frukost idag
 
Jag hoppas på att helgen ska bjuda på lite bra väder så att jag kan få komma ut på en powerwalk eller två. Det kliar i kroppen efter uppehållet som varit nu då det varit dels extremdåligt väder, men också planeringsdagar så barnen varit hemma och dagar fulla med möten och ärenden.
Hur gör ni med powerwalks när det är dåligt väder? Har ni diciplinen att gå i alla fall eller är ni som jag och fryser halvt ihjäl om det inte är tillräckligt varmt och därför inte kan gå? Hoppar ni över pw och tränar hemma istället eller går ni till gymmet för lite cardio på maskin? 
Många säsongstränar ute eller inne på gym. Jag själv skulle också klassa mig som en "säsongstränare" vad gäller inne och utetränining. På sommaren eller vid varmare väder så finns det inget underbarare än riktigt svettiga powerwalks, men när det blir kallt ute (eftersom jag fryser så lätt) så står jag hellre inne på crosstrainer eller arbetar inne med musklerna. Mitt problem just nu är att jag totalt slitit ut min crosstrainer. Jag stod på den så mycket att den gick sönder på riktigt, så den ligger på tippen sedan i våras till mitt stora förtret. Det har dock fungerat ändå för värmen kom ju och jag har kunnat träna ute -tills nu. Så en crosstrainer behöver införskaffas igen.
 
 (<-- klicka för förstoring)
 
I onsdags så spenderade jag några välbehövliga timmar tillsammans med mina underbara vänner. Jag mötte upp Jessica och Jenny för lunch och det var en jättemysig stund tillsammans alla tre. Sedan var jag och  Jessica ute och tittade på träningskläder och skor samt tog en Pepsi innan vi tillsammans gick och hämtade våra barn. Jag kan inte understryka nog vilken energi jag får av mina underbara vänner.
 
Mina fina hjärtan på lunch. Jag åt en så himla god kycklingsallad. Nu kom jag på att jag skulle fota den när jag redan ätit det mesta, men tog ändå en bild (haver man en blogg...)
 
Jessica passade på att ta ett par bilder på oss i en spegel som vi hittade på sportaffären (dock ville hon inte vara med på den andra bilden så hon klippte bort sig innan jag fick den)
 
Sedan passade hon även på att smygfota mig medan jag fotade en bild i kakdisken på fiket
 
Vätskepåfyllning
 
Igår så spenderade jag eftermiddagen tillsammans med min lillasysters fästman, barnens morbror och Leos Gudfar Zahid. Vi åt lunch tillsammans här hemma och pratade i ett par timmar. Sedan var vi nere och handlade mat tills Sandra kom och mötte upp oss efter arbetet och vi gick skiljda vägar. Det är så himla underbart för Zahid har äntligen flyttat hem nu efter att ha bott och studerat till cevilekonom i Dubai, de senaste 7 åren. Det är fantastiskt att de klarat av ett sådant långdistansförhållande alla dessa år, för de var tillsammans redan när han flyttade dit. Nu är han dock äntligen klar med studerna och hemma för gott. I Mars gifter de sig, något jag ser oerhört mycket fram emot.
 
 
 
Och sist men inte minst tänkte jag ge er ett litet tips. Vi hade nämligen tacokväll hemma hos oss i onsdags och jag fuskade den här gången och köpte den färdiga (vilken jag tycker är supermums för övrigt) guacamolen från Santa-Maria. Men den går aldrig åt för oss på en tacokväll eftersom det bara är jag och Tomas som äter av den och därför brukar det sluta med att jag antingen gör någon gryta med den som krydda, efter några dagar (den håller bara i kanske 3-5 dagar efter man öppnat den) eller att den tyvärr slängs. Men nu fick jag för mig att det måste ju vara supergott på frukostsmörgåsen -och det hade jag rätt i. Så det kan jag faktiskt varmt rekommendera! Och ja, självklart är det nyttigare att göra egen och nej det är inte äkta guacamole, men JAG älskar den i alla fall och rekommenderar det därefter. Den innehåller också endast 120 kalorier per 100 gram så ni som viktminskar kan gott våga prova utan att vara rädda att det bli ett stort energipåslag
 
tacokväll
Mums på rostad smörgås och på smörgåsrån och man slipper slänga det som inte gått åt vilket är toppenbra!
 
 
 
 


Kommentarer
Anna

Färdiga tacokryddor innehåller massor med socker och annat skit... Har inte kikat på just guacamolen men snälla börja läsa innehållsförteckningen och sluta stoppa i dig en massa skit!

2013-09-20 @ 20:50:45
Anna

Hej Linda.
Först vill jag bara säga att jag är riktigt imponerad av din vilja och ork att gå ner all den vikten du gjort.
Jag kämpar själv med min viktnedgång och har gått ner 16kg nu. (har 8kg kvar)
Jag undrar hur lång du är. Du kanske har svarat på det redan någonstans?
//Anna

2013-09-21 @ 17:18:42
MS

hej Linda. Jag mejla dig tidigare i veckan. Tänkte bara lämna en kommentar ifall du kanske missat de?
Skulle verkligen behöv lite hjälp! :)

2013-09-22 @ 17:24:13
Sanna

Ja du, jag har själv inget val, eftersom jag har hund blir det powewalk VARJE dag oavsett väder här!:)

Vilket jag iofs ser som positivt, det finns inga ursäkter för att inte gå ut, för hunden MÅSTE ut på 1 rejäl promenad varje dag för att hon ska må bra! :)

Men jag tycker det finns så mycket bra å varma men ändå funktionella träningskläder nu så klär man sig rätt och håller ett friskt tempo blir man snabbt varm och go, även om det är lite kallt i början :)

/Sanna

2013-09-25 @ 11:57:41
URL: http://mittlattarejag.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0