Tomas vikt rasar!

Veckans fredag är nu här och den bjuder på en fantastiskt solig och vacker höstdag här. Jag har dock ändå valt att träna inne -crossjunkie som jag är, men barnen är ute och njuter av solen vilket är huvudsaken.
 
 
Ikväll kommer jag att vara ensam hemma med barnen igen, precis som förra veckan då Tomas var på seminarium. Men idag är det för att det är personalmöte med aktiviteter, på hans jobb. Jag brukar oftast hämta honom när det är klart allting (eftersom chefen bjuder på alkohol under aktiviteterna och middagen efter mötet).
 
 
 
Men idag har vi bestämt att jag stannar hemma och tar det lugnt och så får han åka hem själv. Det tycker jag är skönt för då kan barnen gå och lägga sig sedan och måste inte ut och åka bil sent på kvällen (och somna i bilen vilket gör att de är uppe halva natten). Jag funderar på att ha lite mysstund med dem senare och kanske se en mysig film tillsammans, eventuellt äta på mc donalds eller äta tacos eller något annat de uppskattar.
 
 Mysfilm och lite godis också kanske?
 
Hur ska ni spendera er fredag?
 
Och så har vi då uppdateringen om Tomas och hans vikt. Som jag berättade igår så la han i en högre växel och sedan i tisdags har han åter kört på sin viktminskning igen. Nu har han förvisso bara hunnit köra under tisdag, onsdag, torsdag och hitintills idag men eftersom han har fredagar som vägdag så ställde han sig på vågen idag på morgonen för att rätt ska bli rätt inför fortsatt viktminskning.
Här kommer veckans resultat och starten på slutfasen:
 
Startvikt: (i tisdags!): 79,6 kg
Nuvarande vikt: 77,6 kg
Veckans viktminskning: -2,0 kg
 
 


Kommentarer
Tinas hörna

Vad duktig han är på så kort tid! Riktigt bra kämpat!! Du och barnen får ha en helmysig fredagskväll och tack för alla inspiration

2013-10-11 @ 17:32:03
Ellinor

oj jäklar vad duktig han är. man blir helt klart inspirerad.

2013-10-11 @ 18:21:34
URL: http://dansaikonfetti.blogg.se
Hanna

Oj han är riktigt duktig! precis som du!!
Jag har också köpt mig en crosstr4ainer, men när jag tränar på den så gnisslar den jätte mycket, har du också det problemet med din crosstrainer ?

2013-10-11 @ 19:29:11
Sanna Johansson Bizzozero

Hej ♔ vad kul med mycket träning! Läs på min blogg om kost/träning/hälsa :)) ha en bra lördag!

2013-10-12 @ 13:44:17
URL: http://ssannabizzozero.blogg.se/
Johanna

Hej! :D Vad duktig du är måste jag bara säga först, jag undrar hur ofta och hur länge tränar du på crossen? :)

Svar: olika varje gång men ca 30-60 min per pass
Linda

2013-11-28 @ 13:40:44
URL: http://johannalampinen.blogg.se
Alexandra

När på dagen ska man väga sig?
/Alexandra

Svar: morgonen, innan du ätit
Linda

2013-12-15 @ 19:41:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0