Förtydligar och dagens

Jag vill bara börja dagens inlägg med att förtydliga (eftersom jag fått några frågor och kommentarer) att jag inte längre äter enligt viktminskning i kalorinivå. Jag äter som alla normala gör, tränar bort en del men det jag tränar bort det äter jag upp igen. När jag talar om att det är okay att ligga minus då menar jag för de som ligger i viktminskning och INTE för mig. Förstår ni hur jag menar? Annars fråga gärna för jag vill inte att ni missuppfattar vad jag menar och tar efter eller tror fel.
 
 
 
Jag hade självklart tänkt blogga idag på dagen som vanligt, men jag fick ett oplanerat, om än väldigt trevligt besök. Efter det hann jag inte med mer än mitt träningspass innan det var dags att hämta barnen från skolan och förskolan. Jag var så trött innan träningen att jag nästan tänkte hoppa över den, men eftersom träningen ger energi istället för att ta den (för mig) så körde jag på och efteråt var jag så himla nöjd och mycket piggare.
 
 
 
God mat har jag hunnit med idag också. Till lunch blev det stekt potatis, stekt kycklingbröst, sallad och äppelmos (som sås till köttet. Riktigt gott) och till middag åt vi tacos vilket alltid är en höjdare så klart. Idag var det kassletacos för de hade extrapris på kasslern och jag kunde inte låta bli. Sedan erkänner jag att vi aldrig haft kassler i vår taco tidigare, men det var en riktigt god smak på det. Våga för att vinna helt enkelt. Tacon kan jag dock inte visa för Tomas mamma kom på besök (också oplanerat) mitt när jag grejade med maten och hon gick inte förrän efter maten, så jag hade inte en tanke på att knäppa kort.
 
 
 
Nu ska jag strax lägga barn och sedan blir det faktiskt en lugn kväll framför tv här för mig. 
Hur planerar ni er tisdagskväll?
 
 Lite How I met eller nåt annat trevligt ikväll kanske?
 
Klicka på länkarna om ni vill följa mig på facebook
 
 


Kommentarer
Anonym

Ta inte illa upp men ditt matintag ligger under normalätande enligt bilder på bloggen och jag betvivlar att det kommer att funka i längden! Intensiv träning med såna pyttesmå portioner mat! Om jag åt som du skulle jag rasa ner i vikt. Tränar man MÅSTE man öka proteiner fett och kolhydrater.

2013-10-08 @ 20:47:27
Marie

Jag håller inte med "Anonym". Jag tror inte att Linda publicerar precis allt hon äter och de matportioner som syns på bilderna är i min värld helt normala om man vill bibehålla sin vikt.

Linda har ju klart och tydligt skrivit att hon har reglerat sitt kaloriintag i samråd med dietist, så varför hålla på att gnälla om sånt? Alla har vi olika förbränning och olika förutsättningar.

2013-10-08 @ 22:10:36
Anonym

Ursäkta om mitt inlägg lät gnälligt!
Ha det bra!

2013-10-08 @ 22:29:42
Linda

Vill bara berätta igen att du är en stor inspirationskälla för mig.

2013-10-10 @ 08:55:18
URL: http://lindajsson.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0