Extremödem

Idag är det lördag och idag skall jag sjunga och uppträda på ett dop. Tror ni inte att precis nu inför detta så har jag så klart ett av mina berömda jätteödem i kroppen? Benen är stora som stockar och kinderna ser inte kloka ut. Hur kommer det sig att sådant alltid händer inför något? Ja, det skulle inte spela så stor roll om det inte vore för att tanken är att mamma skall filma detta så att vi kan lägga ut det på youtube. Jag sjöng på en begravning förra helgen och även då var jag svullen, men jag la det på youtube i alla fall -jag länkar er dit här nedan.
 
Angående ödemet så är det inte så roligt just nu för benen blir så otroligt svullna och gör ordentligt ont. Sedan ska vi inte tala om höfter, mage och ansiktet. Men det är inte så mycket att göra nåt åt tyvärr. Huvudsaken är att jag vet att det är vätska, för annars skulle jag bli lite nervös om jag helt plötsligt började svullna upp på detta vis
 
 
I övrigt har det varit lite roligt de senaste dagarna då jag legat på bloggtoppen -TACK ALLA UNDERBARA LÄSARE! Jag hälsar alla nya välkomna och hoppas att ni tycker att bloggen är bra och att ni vill fortsätta läsa inne hos mig
 
 
Mina äldsta två underbaringar har fyllt år (5 och 8) och förra helgen var det kalas för Oliver. I veckan hade vi familjefika för Marcus och imorgon ska han få ha sitt kalas med sina klasskompisar
 
 
Finns det något underbarare än att julen är på väg nu? Jag ÄLSKAR julen och allt julpynt, all julmusik och all julglädje. Jag kan gå runt ute bara för att se vackra dekorationer kan jag berätta. Jag håller på att pynta här hemma nu och så snart det är klart så ska jag fota så ni får se. Tills dess visar jag lite fint från butikerna häromkring
 
 
Som alltid så lägger jag ned tid på nya matkombinationer och goda rätter. Jag älskar att arbeta med min mat så det inte bara blir slentrianätande eller näringsätande. Idag vaknade jag dock med ont i magen så idag fick det bli en extremt lätt och enkel frukost bestående av två kex med rostbiff, äppelmos, ytterligare en skiva rostbiff och lite ketchup. Till detta en kopp the
 
 
Vi avslutar med förra helgens sång på begravning. Där kan ni också se en del av svullnaden i ansiktet. Då ska ni veta att det är värre idag än då
 
 
 
 
 


Kommentarer
Ann

Hej, måste bara fråga att har du några andra symptomer (t ex illamående, problem med urinering eller något annat..) ? Jag skulle råda dig att besöka läkaren (jag är själv medicinstuderande), eftersom det där ödemet ser inte normalt ut.

Fin blogg, by the way.

2013-11-30 @ 11:42:38
hanna

Snygg blogg :)

Läs de här med!

DEDE har tagit slut med Matilda!! Deras förhållande är krachat!!!!

Han kallas den "vackrast" KILLEN i bloggvärlden - insida&utsida - och har nu tagit slut med Matilda efter massa intriger!

www.dedeprivat.blogg.se

2013-11-30 @ 12:03:02
hanna

Snygg blogg :)

Läs de här med!

DEDE har tagit slut med Matilda!! Deras förhållande är krachat!!!!

Han kallas den "vackrast" KILLEN i bloggvärlden - insida&utsida - och har nu tagit slut med Matilda efter massa intriger!

http://dedeprivat.blogg.se

http://dedeprivat.blogg.se

2013-11-30 @ 12:05:00
Evelina Östborg

Du förtjänar att ligga på topplistan! Du är så himla duktig! :D

Svar: tack snälla!!
Linda

2013-11-30 @ 12:08:21
URL: http://ewwz.se/
Saga

Sök för dina ödem! Det är inte normalt.

Svar: JA så klart det har jag gjort, men de hittar ingen orsak
Linda

2013-11-30 @ 12:44:25
Anonym

Wow! Vilken viktresa!!! Otroligt inspirerande!! Har själv gjort mig av med 30 kg övervikt! Lycka till med uppträdandet idag!

Svar: HEJA DIG!!
Linda

2013-11-30 @ 13:34:38
URL: http://magriffeattack.se
Valentin

Måste bara fråga, sett du fått ödem flera gånger.. du råkar inte dricka en massa brustableter? För det kan va en orsak och dra på sig en jäkla massa vätska.

Svar: Nej inga brustabletter
Linda

2013-11-30 @ 13:50:29
sara

julklappstips finns på min blogg!

2013-11-30 @ 13:58:57
URL: http://saramobeerg.blogg.se
Marie

Ödem kan man få när kroppen väger för lite. Du är väldigt liten även om du kanske inte ser det själv! Det jag menar är att din kropp kanske naturligt vill väga mer. Som jag har skrivit tidigare så kan det också bero på att man dricker för mycket och viktiga salter försvinner vilket kan få kroppen att reagera såhär.

2013-11-30 @ 15:41:46
Josefin Åkerholm

Är en tolvårig tjej som driver en blogg med massa inlägg om mina dagar. Har varit med om saker ingen borde vara med om som kommer sitta kvar för livet.
Skulle verkligen uppskatta om du kikade in på min blogg och kanske till och med la en liten kommentar så att jag själv kan kika in på din egen blogg sen ;)

2013-11-30 @ 18:03:48
URL: http://akerholm.blogg.se
Caroline J

hej gumman! Vad duktig du är som legat på bloggtoppen beundrar dig :). Hoppas du mår bättre snart! kramar Tänker på dig1

2013-11-30 @ 19:22:44
URL: http://angelsnuttan.bloggplatsen.se/
Sofia

Första gången jag är här. Wow, vad duktig du är på att sjunga!!! :D

2013-12-01 @ 00:11:17
URL: http://linsfia.wordpress.com
Karro - i huvudet på en läkarstudent

Brukar du ofta få såna här ödem? Har du fått det undersökt?

Sen vill jag bara säga hur imponerad jag är av din viktresa! Du är så sjukt grym och en riktig inspirationskälla! Keep up the good work! :)

2013-12-01 @ 16:29:30
URL: http://www.medstudent.blogg.se
Anna

Har du inte fått något svar från läkaren vad det kan bero på att du samlar på dig vätska på det sättet?
Får du inget vettigt svar så byt läkare! Sen måste jag säga att dom där mackorna såg verkligen inte goda ut :(

2013-12-02 @ 16:13:31
Kaffehörnan

Ajaj stackare. Hur känns de hur gick det. Vad skoj o ligga på listan

2013-12-03 @ 01:05:28
URL: http://www.kaffehornan.se
Caroline

För det första, tack för en otroligt inspirerande blogg! Försöker hitta samma motivation som du haft för att bli av med mina 20 extrakilon...
Men sedan måste jag likt andra före mig uttrycka lite oro för dina ödem! Känns inte helt normalt och du bör nog verkligen få det undersökt!
Ta hand om dig!

2013-12-03 @ 06:57:34
Anna Martinsson

Vilken duktig sångerska du är, fint att du sjunger på en begravning. Det betyder mycket för de anhöriga

Svar: Tack snälla du för de fina orden <3
Linda

2013-12-04 @ 08:01:59
Sanna Andersson

vad är det som gör att du svullnar sådär ?
kände inte ingen ordet du använde och har ingen aning om vad det innebär…är det något som är återkommande och varför är det så ?

Svar: Kan bero på massa olika saker. Ödem betyder att det samlas vätska i huden
Linda

2013-12-04 @ 11:17:14
URL: http://moonzanna.se/
Sanna J Bizzozero

Himla bra jobb du har gjort med din kropp! Jag blir inspirerad av såna som dig :)

2013-12-04 @ 21:19:03
URL: http://ssannabizzozero.blogg.se
Cilla

Du är otroligt duktig på att sjunga!

Svar: TACK!!
Linda

2013-12-09 @ 18:35:04
Petra

Hejsan,

du har gjort en jättefin resa men jag vill även jag uttrycka lite oro för dina ödem. Läser också medicin och även om det är som du säger lugnande att det bara är vätska som gör att du svullnar upp kan det ändå vara ett tecken på allvarlig njurinsufficiens. Jag tycker du ska gå och få det ordentligt utrett för din egen skull. Lycka till <3

Svar: Tack det var omtänksamt av dig. Jag har redan utrett det och alla provsvar var fina så det är inte problemet. Men som sagt tack för omtanken!
Linda

2013-12-10 @ 15:43:30
Ann-Kristin

Jeg digger bloggen din, deg og ikke minst den flotte stemmen din, du er kjempe flink! <3 : ))

Svar: tack snälla!!
Linda

2013-12-21 @ 15:27:13
URL: http://annkristin1987.blogg.no
Anonym

Du skrev en gång att du hade gallsten som du inte ville operera pga ärren! Tokigt! Gör det och bli frisk! Du get ju själv hur du har gått ner K vikt och vad andra tror eller tänker är inte viktigt! Dessutom så var försiktig!!! Du börjar bli gör smal. Mvh Selma

Svar: Jag har tänkt om ang gallstenen för nu har jag haft så mycket anfall. Förut när jag inte ville operera var det eftersom jag inte led av mina besvär. För smal behöver du inte oroa dig för för jag går inte ned mer i vikt
Linda

2014-01-21 @ 10:25:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0