Veckans viktminskning

Jag har bestämt mig för att prova på veckans vikt på fredagar och detta blir då den första. Den kommer lite tätt inpå senaste vägningen i måndags -men det är okay. Innan jag lägger upp nedan vill jag bara påpeka att jag tappat en del sedan i måndags, men att det mest sannolikt beror på att jag hade mens då och var lite extra svullen och att det fortfarande finns vätska som ökar och minskar i buken. Så resultatet är kanske inte riktigt så högt som det verkar på siffrorna. Åter då, den här veckan är "veckans minus/plus" sedan i måndags och på fredag nästa vecka så stämmer det med en hel veckas skillnad. Here goes
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 60 kg
 
Nuvarande vikt: 58,6
Veckans minus/plus: -1,3 (sedan i måndags)
 
Total viktminskning: 71,4 kg
Viktminskning efter bebis: 53,4 kg
Kvar till målvikt: 0 kg (60,0)
Måldatum: 1 juli 2013, gick i mål 7 januari 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 23,5
Kvar till normalviktig enligt BMI: 0 (normalviktig är 18,5-24,99, men hälsosamt räknas mellan 20,1-25)
Tappad BMI hittills: 28,6
 


Kommentarer
Lena

Du är så duktig! jag fattar bara inte hur du kan tappa så mycket så fort?

Svar: Tack snälla rara. Att jag tappat så mycket nu sedan i måndags beror nog främst på att jag hade mens då och var mer svullen än vanligt. Så hade jag inte haft mens hade jag kanske vägt 59,4 i måndags istället. Så skulle det inte vara så mycket tills idag =)
Linda

2013-01-11 @ 18:48:57
URL: http://lenaslilla.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0