Veckans vikt

Nu är det dags att ge er veckans vikt igen. Som ni kanske minns från förra veckan när ni fick den både på måndagen och fredagen -så meddelade jag att jag ett tag framöver kommer att ge er vikten på fredagar istället. Lite förnyelse för mig och något som känns bra. Here goes
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 60 kg
 
Nuvarande vikt: 57,5
Veckans minus/plus: -1,1
 
Total viktminskning: 72,5 kg
Viktminskning efter bebis: 54,5 kg
Kvar till målvikt: 0 kg (60,0 var målvikt)
Måldatum: 1 juli 2013, gick i mål 7 januari 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 23
Kvar till normalviktig enligt BMI: 0 (normalviktig är 18,5-24,99, men hälsosamt räknas mellan 20,1-25)
Tappad BMI hittills: 29,1
 


Kommentarer
Lena

Hur fasen kan du fortfarande gå ner så mycket fast du inte har så mycket kvar på kroppen?

Svar: Jag vet inte riktigt. Jag antar att kroppen tycker attd et finns lite kvar att tappa innan den är nöjd. Jag tänker i alla fall stanna på minst 55 kilo. Efter det vill jag inte tappa mer
Linda

2013-01-19 @ 13:03:22
URL: http://lenaslilla.blogg.se
Pernilla

Ja, så har du snart nått den där 57:an också :) Precis som ovanstående förstår jag inte hur du fortfarande kan tappa så mycket varje vecka, men ja, så länge du fortfarande har några kilo du vill tappa så är det ju bara att tacka och ta emot :) Du får kanske öka portionerna lite till/äta större mellanmål? Ja, jag vet inte... Men du kanske väntar med det tills du når 55 kg? Oavsett så önskar jag dig lycka till med vad du väljer att göra :) Kramar!

Svar: Ja det är skönt. Men förra veckan vet jag ärligt inte hur jag kunde tappa så mycket för jag åt godis (massa) på fredagen, på lördagen åt jag godis och drack alkohol. På söndagen åt jag normalt men på mådagen blev det både mer mat och godis på kvällen. Så där fattar jag inte hur det gick till. Det ända jag kan tänka mig är att jag gått ned tidigare men att det dolts av vätska i buken så det ser ut som jag tappar mer nu när vätskan börjar försvinna? Öka portionerna är svårt för jag äter redan normalstora (ex 7 köttbullar, potatis och sås). Tack ska du ha! Kram
Linda

2013-01-20 @ 21:16:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0