Veckans vikt -etapp 2

God förmiddag allihop. Nu är det dags för mig med veckans vägning. Man kan se den på två sätt, både som dålig eftersom det är plus, men också som en del av en naturlig sak som de flesta människor går igenom. Efter min dipp igår så tog jag en ordentlig funderare och kom fram till att jag känner mig fin, smal och nästan nöjd. Jag har inte gått upp i storlek eller något så det känns meningslöst att vara ledsen över detta. Man ska heller inte glömma att jag faktiskt är under min målvikt på 60 kg och jag sa förut -innan jag valde detta nya mål av först 57 och sedan 55 kilo, att det inte spelade mig någon roll hur mycket jag vägde, bara jag var under 60 (nu menar jag inte att det inte spelade någon roll så som om jag vägde 53 kg, utan som om jag vägde 58 ena veckan 59 andra, 58,3 ena dagen och 59,8 andra). På ett sätt tycker jag det är klokt att hålla fast vid detta medan jag går ned i vikt till mitt mål av 55 kilo. Jag är ärlig när jag säger att det inte spelar mig någon roll om det tar mig 3 veckor eller 3 månader och därför tänker jag från och med nu ta det med vikten som det kommer och inte se + som nederlag och - som jättevinst. Det blir helt enkelt som det blir, i den takt det blir. Jag tänker heller inte gå in i superbantarmode, det behövs inte för jag är normal nu. Ikväll till exempel så kommer jag äta lite godis. Imorgon ska jag, maken och vänner gå ut och sjunga karaoke och dricka lite vin. Det är okay. Vad jag väger nästa vecka det får vi helt enkelt se. Men etapp två i viktminskningen börjar nu och startar med första vägningen. Eventuellt ändrar jag vägning igen till måndagar sedan. Here goes
 
 
Min lägd: 158 cm 
Total startvikt: 130 kg
Startvikt efter bebis: 112 kg
Målvikt: 55 kg (målvikt 1: 60,0 kg. Nåddes 7 januari 2013)
 
Nuvarande vikt: 59,7 kg
Veckans minus/plus: +2,2
 
Total viktminskning: 70,3 kg
Viktminskning efter bebis: 52,3 kg
Kvar till målvikt: 4,7 kg
Måldatum: 1 juli 2013
 
Totalt start BMI: 52,1
Start BMI efter bebis: 44,9
Nuvarande BMI: 23,9
Kvar till normalviktig enligt BMI: 0 (normalviktig är 18,5-24,99, men hälsosamt räknas mellan 20,1-25)
Tappad BMI: 28,2
 
Idag
 


Kommentarer
A

Vad duktigt du är!
Kram kram

Svar: Tack snälla rara! Kramar
Linda

2013-01-26 @ 09:42:51
URL: http://Separationen.blogg.se
Anonym

Shit vad jag beundrar dig!
Min motivation skulle aldrig räcka och ändå är det bara ca 10 kg jag vill gå ner.. Hur håller du motivationen uppe?
Duktig som få är du. Vilken resa!

Svar: Tack snälla, åh vad glad jag blir av dina fina ord! Jag håller motivationen uppe genom att se på kort på mig själv, granska mig i spegeln, prova kläder och känna mig mer och mer fin hela tiden. Jag skulle aldrig vilja gå tillbaka till hur det var tidigare. Lycka till! Heja heja och säg till om jag kan hjälpa till på något sätt =)
Linda

2013-01-28 @ 21:33:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0