Mina tankar om vägning och dagens outfit

Nu blir det strax en tur till täby centrum för att lämna in min mobil på telenorbutiken. Jag är inte alls glad för detta men är glad att jag i alla fall tack och lov har kvar min HTC sensation så jag har något som är bra att ha under tiden.
 
Jag har funderat på hur jag ska göra med vägning nu här det närmaste. En del av mig vill fortsätta med måndagsvägningarna jämt, men en annan del av mig säger att jag kanske ska köra varannan vecka eller en gång i månaden istället. Jag tror att jag ska väga mig varje måndag tills jag ser 60,0 (för det känns knas att sluta precis innan målgång) och sedan funderar jag på hur jag ska göra då. För då är det nämligen inte meningen att jag ska gå ned mer och då skall mina vecko/månadsvägningar mer handla om ifall jag håller vikten eller inte. Och också vad som händer med kroppen och vikten när jag börjar träna.
Sedan ska jag vara ärlig och säga så här också, att det spelar ingen roll för mig om jag väger 59 ena veckan eller 61 den adra veckan. Det handlar inte om att ligga på exakt 60 jämt, för det är ju inte så kroppen fungerar, det vet vi alla. Ena dagen vägder den normalviktiga 58,7 -andra dagen är det 58,1 - tredje dagen är det 57,7 -sedan tillbaka till 58,3 -58,2 osv. Så om jag väger 60,6 eller 59,7 bryr jag mig inte så mycket om (däremot vill jag inte ligga på 61,någonting eftersom det då går upp emot 62 kg). Förstår ni hur jag menar och tänker? 
 
Jag har tänkt att jag ska ha en frågestund i bloggen också. Jag kommer att ta upp det senare idag, men ni kan redan nu få börja ställa frågor om ni vill. Ingen fråga är dum eller pinsam så go for it!
 
(min trasiga kamera visar inte dagens outfit så bra)


Kommentarer
Minendie

När man är inne i sin viktresa blir man ganska fixerad vid vågen, jag blir det iaf. Därför kanske det är bra att inte väga sig lika ofta när man kommit i mål, så att man inte är lika styrd. Ändå är det nog vettigt att väga sig med jämna mellanrum så att man inte faller tillbaka i gamla vanor och vikten smyger sig på igen. Så planerar jag att göra, även om det säkert är jättesvårt att släppa kontrollen och inte ha koll på vikten hela tiden.

Hoppas att de kan fixa kameran och att det går på garantin, jättetråkigt när mobiler går sönder. Se till att spara över allt du har på den så att det inte försvinner när du lämnar in den.
Kram

Svar: Jo så kan dt ju bli och jag tror inte vissa fixar det och så är det nog smart att lägga bort vågen. Jag vet inte om jag kommer väga mig varje dag sedan eller en gång i veckan? Kanske en gång i månaden. Jag får fundera på den...
Ja usch! Jag saknar redan min mobil.. tur att jag har en annan så länge. Men den är inte lika bra =/
Kram
Linda

2013-01-06 @ 12:18:41
URL: http://minendie.wordpress.com
Suz

Själv väger jag mig varje dag men underbar också på att göra det mer sällan...

Svar: Det är lätt att dte blir så. Jag tycker man ska göra som passar än själv. Bara man inte blir nojig om man går upp några gram =)
Linda

2013-01-06 @ 12:43:12
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com
Suz

Inte underbar, utan funderar så klart ;)

2013-01-06 @ 12:43:35
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com
Therese

Du, det är många reklambyråer som tar massor med pengar för att lägga på såna där effekter på bilder! Å du har det gratis ;)

Svar: Hehe jaa.. Men nu är den på lagning i alla fall =)
Linda

2013-01-06 @ 13:19:38
URL: http://fran100till60.blogspot.se/
Gentle Giant

Att gå ned mycket i vikt innebär ett långt tidsptojekt. Vilka är dina främsta tips/knep vad gäller att hålla motivationen igång när det känns motigt?

Svar: Tack snälla för frågan! Jag svarar öppet på den i bloggen =)
Linda

2013-01-06 @ 17:46:29
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0