Läkarbesök, ordination och plan

Jag hade så klart tänkt att jag skulle skriva och uppdatera er igår men det kom saker emellan hela tiden och det slutade med att jag hade gått i säng utan att skriva. Dock var jag helt säker på att jag skrivit om läkarbesöket (vilket jag senare upptäckte att jag gjort, men på facebook) så jag blev lite snopen nu på morgonen när jag öppnade bloggen och inget fanns där. Hur som haver så gick läkarbesöket bra. Hon rekommenderade mig en medicin mot illamåendet i samband med gallstensanfallen (vilka jag hoppas slippa i fortsättningen) så det var bra. Att jag mådde så illa och var gungig sa hon dock att hon inte riktigt trodde berodde på spasmofenet (kanske en del av det bara) för det var typiska biverkningar för just gallsten och gallstensanfall. Den 18 februari är det ultraljud så får vi se hur det ser ut.
Jag fick också en remiss skickad till plastikirurgen för benen. Hon sa att vi skulle kämpa för det så jag håller tummarna ordentligt där. Det var en liten bonus bara, för det var inte därför jag gick dit. 
I övrigt fick jag vätskedrivande då hon trodde det kunde vara extra vätska i kroppen som gjort att jag la på mig vikt utan anledning. Det är för mycket vikt på för kort tid för att det ska vara en riktig viktökning sa hon . Så bråkande tarmar och extra vätska. Hoppas detta hjälper då så jag kommer på banan igen. Sist men inte minst så ska jag idag ta prover för inflammation i kroppen så får vi se hur det ser ut med benen, om det är inflammation, överansträngning, träningsvärk kanske eller om det ser ut att vara nåt annat. Själv hoppas jag på en svårare träningsvärk för då blir det ju bra om ett par dagar här. Fram till dess är det i alla fall ordinerat vila.
 
Idag ska jag fortsätta ta det lugnt eftersom jag har ont. Jag måste lämna in min telefon på lagning eftersom det är fel på kameran (om den inte rättat till sig nu när jag gjort en återställning dvs) och sedan ska barnen hämtas tidigare från förskolan då de ska ha några möten och saker idag.
Det var extra roligt att gå och lämna dem idag kan jag säga, eftersom det blåser kallt och regnar. Jag var härligt blöt när jag kom hem. Jag hoppas att så mycket snö som möjligt smälter bort nu eftersom det ska bli kallare nästa vecka igen. Brr, nu vill ja ha vår. Jag är tacksam ändå för att det inte är -20 grader och ordentligt med snö, samt att det strax är februari. Tiden går och trots att det känns som två år bort just nu så är det snart sommar igen. Det längtar jag efter
 
 
Juli 2012
 
Januari 2010-2013 (hade ingen kroppsbild i januari 2012)
 
 


Kommentarer
felicia

oj.. vilken jäkla skillnad :D

Svar: Tack snälla! =D
Linda

2013-01-31 @ 09:48:44
URL: http://tkhl.wordpress.com
Pernilla

Tänk så himla mycket som hänt sen i somras. Det ser ut som en helt annan person (om än du är lika söt då som nu) på den översta bilden från juli. Jag blir också väldigt införstådd med hur otroligt smal du är nu. Du är så fin och så duktig! Hoppas bara att du kan bli fri från bensmärtor, gallsten och svullnad nu så du kan få njuta av din "nya" smala kropp :) Kramar!

Svar: Åh men du är ju verkligen så himla gullig som säger så" Jag blir riktigt glad över att höra att jag ser annorlunda ut nu. Ett jättetack också för att du säger att jag var fin innan också, det värmer att du säger det! Så smal vet jag dock inte om jag är? Jag är nog säkert som dig eller kanske något större? I alla fall om benen, det lovar jag. Ska ta mina mått igen om några dagar. Du kanske kan jämföra med dina så får man ett humm om hur man faktiskt ser ut? Det är något i alla fall jag skulle tycka vore intressant, men jag har inte sett att någon av de andra bloggarna lägger ut sina mått. Vet du någon som gör det? Kram
Linda

2013-01-31 @ 21:49:01
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Pernilla

Hmm, nej, det tror jag inte jag har sett någon som gör. Lägger ut sina mått alltså... Jag har ju själv varit väldigt dålig på att mäta mig (det vill säga att jag inte alls har jag gjort det), men annars hade jag kunnat lägga ut mina mått också. Får kanske ta och göra det någon dag - bara för skojs skull. Kan som sagt vara kul att jämföra för att få en bild av ungefär hur man/vi ser ut i verkligheten. Jag tror som du säger att vi är ungefär jämnstora, men du har nog smalare midja än vad jag har... Men då får jag väl jämna ut med smalare ben i så fall, så blir det åtminstone rättvist ;)

Jag var förresten för snabb att svara på en kommentar från dig på min blogg och hann inte skriva; jag saknar att prata med dig också! Vi får bli bättre på den punkten. Nu om något måste vi ju heja på varandra mycket mer :) Kramar till dig!

Svar: Jag skickade mina mått till dig på facebook =) så kan du jämföra om du vill =) Ja verkligen det ska vi bli bättre på! =D Ja de sista är ju det jobbigaste haha!

Kramar <3
Linda

2013-02-01 @ 21:17:13
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Abel

After seeing all your pictures i was amazed due to your wonderful decision take out an extra pounds.
My main purpose of writing is that, my fiance is 100kg, her belly is the most horrible and she don't like the way she look. She is ready to take any step to reduce her weight and i will assist her in which ever way i can, but we need help... we don't know how do about it or how start or who to meet, please this where we need your help with information. we live in central Göteborg and we have 9 months old baby. thanks and have a wonderful day.

Svar: Hello.I understand the problem. You are both welcome to get information and inspiration here in my blog (can you translate via internet?) and also by asking questions. My advice as that you start by thinkin about calories and how many she eats a day. It's different from every person how many you should eat so I can recommend you to join viktklubb.se to get more exact numbers. You can also use that page to fill in and count calories and much more.
If you don't want to join I recomment to stay between 1300 and 1600 calories a day, but since I'm not educated in this a can't be more specific. Also use the daily exercises of usin stairs instead of elivators and walk as muych as you can
Linda

2013-02-14 @ 02:41:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0