Läkarbedömning och viktklubbsartikel

Efter att ha varit svullen om magen i flera dagar, då det gjort ont och varit spänt, så åkte jag som nämnt till plastikkirurgen igår. Hon tittade på magen och bedömde att operationen gått väldigt väl och att magen var väldigt fin och läker väldigt fint. Den var svullen absolut -men hon sa att det inte är efter operationen, utan sa att det kommer innifrån. Därför sa hon att jag skulle träffa en läkare idag, vilket jag gjorde. Hon sa att det mest troligtvis är tarmarna som bråkar lite extra med mig efter operationen och skrev ut medicin till mig. Hon sa att medan medicinen verkar så behöver jag ta det lugnt så magen inte svullnar upp så mycket. 
 
 
Vad gäller magen i sig så är musklerna fina och jag fick av kirurgen igår grönt ljus för att börja träna igen. Jag får så klart inte gå hårt ut från början utan behöver börja mjukt så får vi se. Dock ska jag inte träna nu under två veckor eftersom läkaren idag sa att jag behöver vila. Hon bekräftade dock att det är okay att träna och börja bära lite försiktigt. Förhoppningsvis kommer allting att bli som det ska i magen inom två veckor.
 
Härom dagen fick jag en kommentar som var lite rolig. Det är att min artikel på viktklubb nu är ute. Jag själv hade inte sett att den kommit så jag blev både överraskad och glad. Nedan finner ni länken
 
Min artikel
 


Kommentarer
smulan

Vad jobbigt att tarmarna bråkar, inte kul alls. hoppas dom snart är ok igen:)
kram

Svar: JA det är inte alls roligt! Men kanske beror det på gallstensanfallen jag fått efteråt? Kram
Linda

2013-01-18 @ 14:18:39
URL: http://https://smulgubben.wordpress.com
Joline

Va läskigt att magen har svullnat upp men va skönt att det inte verkar vara någon fara!

Svar: JA inte alls roligt faktiskt.. Men nu fick jag sedan två ghallstensanfall så det är nog därför kan jag tänka..
Linda

2013-01-20 @ 12:43:46
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0