Jag har ont i magmusklerna igen

Så har jag landat lite hemma efter att ha lämnat barnen i skolan och på dagis -för första gången i år. Det var inte helt lätt kan jag säga. Det är eftersom jag är så slut i kroppen från gårdagen. Som jag nämnde så får jag ju inte använda magmusklerna ordentligt än. Men igår blev jag tvungen och det märktes tydligt igårkväll. Dessutom blev magen mer svullen igen. Inte som tidigare, men ändå. Dessutom har jag ont. Mitt absoluta råd för er som gör en bukplastik, är att i mesta möjliga mån faktiskt lyssnar på läkaren och ta det lugnt. Jag gjorde det första veckan. Sedan tyckte jag att jag mådde bra och började studsa runt. Det resulterade i att jag blev svullen med extra vätska hela andra veckan. Sedan då så drog jag ned på tempot ordentligt och har vilat och bara gjort det jag behövt. Vätskan gav med sig till normal mängd och svullnaden la sig. Men igår slog det bakut. Jag önskar så klart jag skulle sluppit lämna idag, men eftersom Marcus går i första klass och har skolplikt så hade jag inte den valmöjligheten. Tack och lov så hämtar Tomas, så jag kan ta det lugnt resten av dagen.
 
 
Så här har det sett ut med svullnaden i magen från start och fram tills i förrgår. Den första till vänster är första dagens jag kom hem. Nr två var jag svullen, men det normala svullen man är efter en bukplastik. På tredje bilden började magen svullna ordentligt och jag fick tömma ur vätska. På fjärde så svullnade magen som en boll och det behövdes tömmas igen. Femte bilden har svullnaden börjat gå ned, men finns fortfarande kvar. i mitten längst ned så hade svullnaden gett med sig ordentligt och på sista bilden från i förrgår så var det nästan ingen svullnad och ganska lite vätska i magen. Nu är det mer igen, ungefär som den vänstra längst ned. Men så länge det inte blir som på bild fyra så får det vara lugnt
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0