Att vara tacksam

Jag funderar på det här med träning -för plastikirurgen sa ju att det var grönt ljus för mig att börja träna, men jag har ju fortfarande problem med magen. Den är till exempel fortfarande svullen, även om den inte är stor som en boll som den var tidigare. Jag är lite fundersam över svullnaden men samtidigt tacksam för att det är mindre än det varit och samtidigt VÄLDIGT tacksam över att magen över huvud taget ser ut som den gör. Den kunde ju faktiskt haft all hud kvar, eller varit fylld med fett som innan jag började gå ned i vikt. Så jag hänger inte läpp över det utan håller snarare ut -för snart blir det förhoppningsvis bättre.
 
Något annat jag också är väldigt tacksam över är att jag sluppit (och förhoppningsvis kommer fortsätta slippa) att få fler gallstensanfall. Jag har känt av den, men inte fått anfall och det känns som huvudsaken. Jag ser också med glädje fram emot våren. Visst den känns långt bort just nu när man ser ut genom fönstret och möts av dis, kyla och snö -men innan vi vet ordet av så kommer den att vara här och man kan förhoppningsvis få soliga härliga dagar som lättar upp sinnet och ger mer ork till oss alla som kämpar med vår vikt på ett eller annat sätt. Som ni vet har jag nått min målvikt på 60 kilo, men är ännu inte klar (och speciellt inte nu eftersom jag fortfarande inte tappat tillbaka de två kilona jag gick + i helgen) MEN jag är så extremt tacksam över all vikt jag tappat! Det är så man måste tänka, att man är så otroligt tacksam för alla de överflödskilon man tappat -inte se på vad man har kvar att tappa, för det kommer, förr eller senare
 
 


Kommentarer
Sara - Ensamstående mamma

Helt otroligt vilken resa du har gjort, och jag är så grymt imponerad av dig! Helt fantastiskt, jag önskar jag hade din karaktär och motivation - jag har verkligen ingen själv. Eller ja, i perioder har jag det och går ner 1-2 kg.. och sen slappar jag efter i nån vecka (dock utan att gå upp det jag gått ner då). Nåja, är bara att låta det ta sin tid antar jag :P

Kort och gott så ville jag bara säga att du har gjort det för jäkla bra, och jag är så sjukt imponerad!

Svar: TACK snälla fina du vad du är rar och så väldigt glad jag blir av dina ord!Det du beskriver är inte helt ovanligt. Det är det absolut vanligaste att folk kämpar i etappet. Inte ovanligt heller att de går upp allt och lite till då de stannar, så jag kan bara gratulera dig som inte gjort det! Att hålla vikten är ju ett väldigt jobb i sig! Så det ska du vara stolt över och fungerar det för dig så tycker jag du ska klappa dig själv på axeln för att du gör en underbart bra resa på ditt sätt. I övrigt gäller det att hitta sin motivation för att den ska kunna vara på topp. Jag rekommenderar dig att fota dig mycket och att prova mycket kläder. Vågra prova mindre storlekar, ibland går det och ibland inte. Men varje gång det går så är det fantastiskt. Man behöver ju inte köpa heller -jag har provat massa saker för att se om det skulle gå bara =)
TACK SNÄLLA!
Linda

2013-01-23 @ 15:43:45
URL: http://dolphin.blogg.se
Hanna-Mirari

Wow WOW WOW! Det var ett tag sedan jag var här och läste, och nu ser jag att du gått ned säkert 15-20 kilo till! Du är så grym och så magisk och så häftig! Fy fan vad du är inspirerande. KRAM på dig starka STARKA kvinna!

Svar: Åh men tack snälla, fina, underbara, rara du!! åh jag har försökt läsa på din blogg men den har ju varit låst. Vad roligt att du är tillbaka. TACK snälla snälla!!
Linda

2013-01-23 @ 17:40:51
URL: http://hanna-mirari.blogspot.se/
Jenny - 2xlblog

Tappa tillbaka var ett kanonbra uttryck! Det knycker jag helt fräckt av dig :) Snygga du!!

Svar: Haha, ja det var lite knäppt skrivet kanske men jag lät det vara för det lät kul =)
Linda

2013-01-23 @ 17:59:20
URL: http://2xlblog.com
EE

Tycker du resonerar klokt! Tänk på det otroliga du har gjort! Det sista kommer också lösa sig!

Svar: Tack snälla vad go du är!!
Linda

2013-01-24 @ 13:17:27
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Enya

Å vad snygg du är och vilken enorm skillnad, jag tänkte kopiera din resa har bara börjat så jag har lång väg framför

Svar: Tack snälla rara du, åh vad glad jag blir av dina fina ord!Vad spännande! Lycka till, det kommer gå toppenbra. Jag bistår gärna med pepp =D
Linda

2013-01-26 @ 15:56:40
URL: http://metrobloggen.se/gillarminuz


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0